Gå til innhold

Augustfest 2013 - smort1 - Sommeren er over, eller er den ikke, allikevel....!?


Anbefalte innlegg

Lekre blader på fru Hortensia.

Jeg likte veldig godt bilde 4. Flott himmel. Fin halvdeling med himmel og land. Fine farer og god komposisjon. Her går veien innover i bildet og lager dybde. Så heldig du er som har så fin utsikt.

 

Bilde 3 hadde også fin himmel, men det er så mye detaljer å ta innover at øyet får ikke noe å hvile på.

 

Bilde 5 hadde fine farger, men bildet er litt sammenpresset.

 

Takker for kommentarene, JorunT og Substitute! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En grå tirsdag behøver nødvendigvis ikke være så tung, iallfall ikke når temperaturen er 19°C!

Her et inntrykk nede ved fjorden i ettermiddag! Området er et tilrettelagt friluftsområde like øst for Molde sentrum. Retiro er navnet!

(Brukte kameraets dramatic-filter for å forsterke "høstpreget").

 

Bilde 6 - 6.8.13

post-251380-0-56860600-1375803174_thumb.jpg

E-5 og Olympus Zuiko Digital ED 9-18mm f/4 - 5.6

9mm, f9, 1/320sec, Iso200

Lenke til kommentar

Bilde 6: Jeg liker veien som leder inn i bildet fra hjørnet og skaper dybde. Dybden blir forsterket av at du har lag med fjell innover og skyene som ligger litt i lag. Flott med dama som går og er på vei inn mot midten. Fin horisont og enig at det var lurt å ha den så lavt for å få til den dramatiske himmelen.

Du har dratt litt hardt i spakene. Grønnfargen omtrent blør nederst. Skyene har blitt litt for dramatiske som nevnt over. Dermed ser du støyen godt både i grønnfargen og i skyene.

Du har noen detaljer som skaper mer støy enn ro i bildet. Ett eller annet helt ute til høyre. Jeg ville tatt dette bort. Jeg ville også vurdert å tatt bort treet til venstre.

Lenke til kommentar

Bilde 6: Jeg liker veien som leder inn i bildet fra hjørnet og skaper dybde. Dybden blir forsterket av at du har lag med fjell innover og skyene som ligger litt i lag. Flott med dama som går og er på vei inn mot midten. Fin horisont og enig at det var lurt å ha den så lavt for å få til den dramatiske himmelen.

Du har dratt litt hardt i spakene. Grønnfargen omtrent blør nederst. Skyene har blitt litt for dramatiske som nevnt over. Dermed ser du støyen godt både i grønnfargen og i skyene.

Du har noen detaljer som skaper mer støy enn ro i bildet. Ett eller annet helt ute til høyre. Jeg ville tatt dette bort. Jeg ville også vurdert å tatt bort treet til venstre.

Flott bilde, og personen i motivet gir en fin skalareferanse.

Takker for kommentarer, Substitue og Mr. Sanders! :)

 

Substitute; Skjønner nok det mht. å dra hardt i spakene. Bildet har en del støy, ja! En god del av støyen får en nok med på kjøpet når en bruker "art-filteret". Det forstyrrende elementet ute til høyre kunne jeg unnvært, men treet til venstre kunne jeg nok absolutt ikke unnvært.... ;)

Lenke til kommentar

3. august har fine skyer, fjell og mye å se på i forgrunnen. Nice.

 

Liker også hortensian. Herlige farger, teksturer og mönster. Komposisjonen föles noe ubalansert dog, litt "tung" nere i venstre hjörnet.

 

Bilde 6 er lekkert dramatisk (som andre har sagt; nesten altfor mye). God komposisjon med stiene, träet og kvinnen som går.

Lenke til kommentar

Igjen bra horisont, men jeg syns himmelen bremser litt med sin dramatikk. Prøvd svart/hvitt? Tror det hadde gjort seg særdeles godt på dette bildet og gitt det mer balanse.

Takker, DasMeister! :)

S/h-utgave i spoiler;

 

post-251380-0-91635600-1375981444_thumb.jpg

 

 

3. august har fine skyer, fjell og mye å se på i forgrunnen. Nice.

 

Liker også hortensian. Herlige farger, teksturer og mönster. Komposisjonen föles noe ubalansert dog, litt "tung" nere i venstre hjörnet.

 

Bilde 6 er lekkert dramatisk (som andre har sagt; nesten altfor mye). God komposisjon med stiene, träet og kvinnen som går.

Takker, HelenaN! :)

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Noen "grå hverdager" et par dager nå!

Overtidsjobbing og fotografering går ikke godt ilag, men kvoten må fylles. En "fem-minutter" må en dog unne seg.

Tok derfor en titt ut gjennom kontorvinduet i ettermiddag en gang!

Trafikkbildet viser vel at "alle andre" har ferie eller har kommet seg hjem........ :hm:

 

Bilde 7 - 8.8.13

post-251380-0-54140700-1375984285_thumb.jpg

E-5 og Olympus Zuiko Digital ED 9-18mm f/4 - 5.6

9mm, f8, 1/320sec, Iso200

Lenke til kommentar

Utsyn fra Storkaia i Molde og sør-vestover, midt på dagen idag!

Ser bl.a. Aker Stadion, Rica Seilet Hotel stikker opp bak stadion, Hurtigbåten ute til venstre og Molde Fjordstuer ute til høyre. Fint vær, men forholdsvis kjølig idag! (14-15°C)...

 

Bilde 8 - 9.8.13

post-251380-0-70700900-1376066180_thumb.jpg

E-5 og Olympus Zuiko Digital ED 9-18mm f/4 - 5.6

13mm, f11, 1/500sec, Iso200

Lenke til kommentar

Bilde 8. Veldig flott komponert. Liker god PoV og her er det en flott dominerende himmel som gir en varm sommerfølelse med refleksjoner i et sommerkruset hav.

 

Bilde 9: Fint grønt landskapsbilde. Jeg synes at ballansen er litt dårlig. Det er alt for mye himmel i toppen og litt for trangt i bunnen. Det hadde gjort seg om du hadde hatt noe i forgrunnen når du har så flott bakgrunn/utsikt.

 

Bilde 10: Utrolig stilig landskap. Komposisjonen din er genial. Veldig flott utsikt og dette bildet er bare skikkelig tøft altså. Knallflott grønnfarge nede på jordene. Fint med liten blender så vi ser langt av sted. Flott levert.

Lenke til kommentar

Bilde 8. Veldig flott komponert. Liker god PoV og her er det en flott dominerende himmel som gir en varm sommerfølelse med refleksjoner i et sommerkruset hav.

 

Bilde 9: Fint grønt landskapsbilde. Jeg synes at ballansen er litt dårlig. Det er alt for mye himmel i toppen og litt for trangt i bunnen. Det hadde gjort seg om du hadde hatt noe i forgrunnen når du har så flott bakgrunn/utsikt.

 

Bilde 10: Utrolig stilig landskap. Komposisjonen din er genial. Veldig flott utsikt og dette bildet er bare skikkelig tøft altså. Knallflott grønnfarge nede på jordene. Fint med liten blender så vi ser langt av sted. Flott levert.

Mange flotte landskapsbilder som vanlig, Smort1. Liker spesielt dette siste. Veldig flott med åpningen så man ser det dype landskapet.

 

Takker for kommentarene, Substitute og Rowdy! :) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...