Gå til innhold

[Løst] D700, D600 eller 6D? valgets kvaler..


Anbefalte innlegg

heisann!

 

jeg har i det siste tenkt å gå til anskaffelse av et nytt kamera.

har i de siste tre årene hatt et canon 550D som jeg har stort sett vært fornøyd med. i den senere tiden har jeg fått mer og mer til å bevege meg over på fullformat. tenker noe i entry-sjiktet, f.eks D600 eller 6D.

 

jeg vurderer også D700, selv om dette er et noe "eldre" hus. størrelsen virker litt tiltalende ettersom jeg har forholdsvis lange fingre, noe som kan være et lite problem med mindre hus.

 

har sett haugevis med reviews og tester og ikke minst tilbakemeldinger fra fornøyde / ikke fullt så fornøyde eiere av henholdsvis D600, D700 og 6D.

 

de verdiene jeg setter høyt i et kamera er noenlunde godt støynivå, godt omfang i dynamikken, et kamerahus som har god ergonomi for de med litt lange fingre, og selvfølgelig god og skarp bildekvalitet.

 

jeg er allerede i gang med oppsparing, og ettersom jeg er student tar dette litt tid.

 

siden jeg ikke har noen personlig erfaring med fullformat, kan dere påpeke noen betydelige forskjeller jeg kan forvente å merke meg (kontra APS-C)?

 

D700 er rimelig brukt for tiden, det er jo et pluss.

D600 er nokså nytt, så innmaten er alt annet enn utdatert

6D er meget godt på å holde støynivået nede, etter hva jeg har hørt?

 

heller mest mot D700 / D600, men er ikke heeelt klar over hvor store forskjeller det er på disse. D700 skal visst være hakket bedre mtp AF?

 

alt av tips og innspill tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse