Gå til innhold

Advarsel: Hold dere unna asus sine gaming laptoper


Ollig

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har de to siste månedene vært så heldig å hatt ikke mindre en 3 laptoper, samtlige har hatt samme feil.

 

2 x g75vw

1 x g750jx

 

Problemet er rett å slett at asus bruker display som ikke holder mål.

 

Symptomene viser seg på veldig lyse objekter, eller veldig mørke objekter. Skjermen blir rett å slett et strobelys, totalt ubrukelig.

 

Har vært i kontakt med asus, å de sier selvfølgelig at de ikke har hørt om problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn, så er ikke dette et unikt problem her til lands, rart asus ikke tar tak i det, bedre å ordne opp i ting før de ender opp med retur av 90% av alle pcer som blir solgt.

 

Har reklamert, netonnet bøyde seg i støvet etter 7 ukers krangling, den siste kjøpte jeg fra mpx.no, å de bøyer seg ikke da de mener jeg ikke kan heve kjøpet fordi jeg har slettet recovery partisjonen..

I tillegg så svarte de at de ikke så noen feil når de var inne i BIOS, kanskje ikke så rart da jeg aldir nevnte at jeg hadde problemer i bios, men i WINDOWS. skuffet over asus som selger pc'er med feil, men at mpx skal være så vriene hadde jeg aldri trodd.

Lenke til kommentar

Samtlige tester jeg har sett kommer skjermene ut som helt ok med grei kontrast og sortnivå.

 

Finnner heller ikke mye diskusjon rundt skjermproblemer på forum.notebookreview.com, mulig du finner en feil som ikke er der?

 

Kan du ta noen bilder for å vise hva du mener er feil?

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Du høres vanskelig ut. Dette er tull. Hvis meg et forum hvor flere brukere bekrefter feilen du bitcher over.

 

Kom tilbake til meg når du har fått 3 stk defekte pc'er, da hadde du "bitcha" du også.

 

http://rog.asus.com/forum/showthread.php?28621-G75VX-screen-flickering&country=&status=

 

Dette er en av fler.

 

Jeg har hatt en dårlig erfaring med asus, så jeg advarer andre, hvis du ikke har problemet, fint for deg.

Lenke til kommentar

Kjøpte en g53sw for 2 år siden. Har sendt den til rep 3 ganger.

 

Hovedproblemet er her fortsatt, hovedsaklig skjermen som flikker og blinker sammens med at jeg får beskjed om at kerneln har kræsjet og restartet.

 

Skulle gjerne ha fått byttet den, men det var de ikke interesserte i. Men nå har garantien gått ut, så får bare håpe at den holder.

 

Det hjalp imidlertid å bytte driver på skjermkortet. Endte opp med å teste flere og fant en tilslutt som kræsjer ganske sjeldent.

 

Men ja. Vil heller ikke gå for Asus gaming laptop igjen.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Dette er veldig populære modeller her på forumet og jeg kan ikke huske at dette problemet har vært diskutert her før posten din så noe "enormt" vanlig problem er det antagelig ikke.

 

Men alle produserer mandagsmaskiner fra tid til annen så du får bare stå på ditt og reklamere på produktet.

Hvis de ikke klarer å rette feilen etter 3 forsøk(mener jeg det er) så kan du kreve og få hevet kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Dette er veldig populære modeller her på forumet og jeg kan ikke huske at dette problemet har vært diskutert her før posten din så noe "enormt" vanlig problem er det antagelig ikke.

 

Men alle produserer mandagsmaskiner fra tid til annen så du får bare stå på ditt og reklamere på produktet.

Hvis de ikke klarer å rette feilen etter 3 forsøk(mener jeg det er) så kan du kreve og få hevet kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven.

 

For all del, men 3 stk med samme problem rett etter hverandre, den tviler jeg på, har nå en multicom som ikke har samme problem.

Prøver bare å advare andre så de slipper det tullet her, har ikke noen asus pc'er tilgjengelig å vise problemet med nå heller.

Lenke til kommentar

Jeg så på videoen som noen postet i den andre tråden din og det er åpenbart en feil.

 

Kanskje du heller burde gå for en Clevomaskin fra Multicom. Det er ikke like stillegående som Asus sine men skal være prima kvalitet og ha ekstremt god ytelse.

 

Allerede gjort :)

Lenke til kommentar

Dette er veldig populære modeller her på forumet og jeg kan ikke huske at dette problemet har vært diskutert her før posten din så noe "enormt" vanlig problem er det antagelig ikke.

 

Men alle produserer mandagsmaskiner fra tid til annen så du får bare stå på ditt og reklamere på produktet.

Hvis de ikke klarer å rette feilen etter 3 forsøk(mener jeg det er) så kan du kreve og få hevet kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven.

 

De rettet 3 forskjellige feiler. Så det var en ordentlig mandagsmaskin :) men jeg googla mye og leste en del på rog forumet, og på den tiden var det ganske mange poster om denne maskinen, alt fra driver problemer til cpu throttling problemer.

 

Når den funker og er stabil så er det jo en ganske bra maskin da.

Lenke til kommentar

For å si det sånn, så er ikke dette et unikt problem her til lands, rart asus ikke tar tak i det, bedre å ordne opp i ting før de ender opp med retur av 90% av alle pcer som blir solgt.

 

Har reklamert, netonnet bøyde seg i støvet etter 7 ukers krangling, den siste kjøpte jeg fra mpx.no, å de bøyer seg ikke da de mener jeg ikke kan heve kjøpet fordi jeg har slettet recovery partisjonen..

I tillegg så svarte de at de ikke så noen feil når de var inne i BIOS, kanskje ikke så rart da jeg aldir nevnte at jeg hadde problemer i bios, men i WINDOWS. skuffet over asus som selger pc'er med feil, men at mpx skal være så vriene hadde jeg aldri trodd.

 

Kan ikke heve kjøpet direkte uansett, de har 3 forsøk på å rette feilen.

Lenke til kommentar

Kan ikke heve kjøpet direkte uansett, de har 3 forsøk på å rette feilen.

 

Hadde ikke jeg tatt den i bruk, kunne jeg hevet kjøpet. Men tenkte litt kort her, de har 3 forsøk på seg ja, men når infocare sier de ikke klarer å løse problemet, så er d ikke vits å sende den inn 3 ganger el hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...