Gå til innhold

www.oakleysalg.com er ikke ekte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likvel vet du om de fleste som er blitt lurt og hvordan de er blitt lurt .

 

? - Hvordan i all verden får du det ut dette utifra hva jeg sa?

 

Skepsis eier du kanskje etter at du har blitt svindlet en gang før eller hørt om venner eller andre som har blitt svindlet før. Men selv om jeg driver det meste av mine kjøp over internett, er dette første gang jeg er blitt svindlet - så jeg har bare hatt god erfaring med handel over nett. At jeg ikke eier skepsis for netthandel før nå er ikke den smule rart.

 

Hverken jeg eller noen av mine har blitt svindlet. Skepsis til netthandel har jeg hatt siden det oppstod og før det var vanlig å svindle der. Det er helt naturlig å være skeptisk hvis man bruker sunn fornuft, for hvordan skal man klare å 'ta' de hvis man blir lurt - det er nesten umulig, og man bør gjøre sine undersøkelser først, etterpå er det for sent.

 

I dette tilfelle er ikke dette basert på spesiell erfaring - ettersom erfaringen min over netthandel har vært god og jeg ikke har hørt om andre med dårlig erfaring.

 

Da lever du i en boble og får ikke lest en eneste nyhet. Media har advart xxxx ganger om dette.

Lenke til kommentar

Gutten er 16, så vet kanskje ikke bedre.

Lykke til med dine neste kjøp over internett i hvert fall. Får i hvert fall håpe at du har lært noe.

 

At jeg er 16 år har ikke noe spesielt med saken å gjøre. Det var en tabbe å kjøpe solbrillene derfra. Men at man er naiv ved å kjøpe derfra uten noen andre erfaringer med svindel er i mange eller noen tilfeller ikke sant. At jeg har lært noe er et faktum, det gjør man som oftest når man tabber seg ut. Vet ikke helt med deg, du ser vel bare på andre tabbe seg ut på forumet her du og lærer av det - det er smart det. Men jeg har andre ting å gjøre, så jeg bruker ikke tiden min på å svare på og lese andres innlegg her hele tiden.

 

Takker for støtten med mine videre kjøp på nett! I følge dere trenger jeg visst det, for jeg er vel så forferdelig naiv.

Lenke til kommentar

Hadde du sett på nyhetene kanskje 2-3 ganger i måneden, eller lest en av nettavisene så lite som 2-3 ganger i måneden, vil du med stor sannsynlighet komme over artikler som omhandler sider som akkurat dette. Så at jeg kanskje bruker mye tid her på forumet har absolutt ingenting å si. Går heller på fornuft og evnen til å bruke Google.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

? - Hvordan i all verden får du det ut dette utifra hva jeg sa?

 

 

 

Hverken jeg eller noen av mine har blitt svindlet. Skepsis til netthandel har jeg hatt siden det oppstod og før det var vanlig å svindle der. Det er helt naturlig å være skeptisk hvis man bruker sunn fornuft, for hvordan skal man klare å 'ta' de hvis man blir lurt - det er nesten umulig, og man bør gjøre sine undersøkelser først, etterpå er det for sent.

 

 

 

Da lever du i en boble og får ikke lest en eneste nyhet. Media har advart xxxx ganger om dette.

Grunnen til at jeg sier at du vet om andre som har blitt lurt og hvordan de er blitt lurt - er fordi du faktiskt gikk inn på dette emnet og leste innlegget til emnestarteren. Du har nok sikkert gjort dette før, ettersom du har vært på aktiv på dette forumet i 10 år.

 

Som Vertical sa er jeg 16, og har ikke brydd meg så mye med å lese nyheter der overskriften er "Les om Annes historie". Media har en vane med å lage dårlige overskrifter mener jeg - men "offtopic". At jeg er 16 har ikke så mye med tema å gjøre, det har jeg selv sagt. Men siden Vertical først uttalte seg om det.

Endret av DanielHau
Lenke til kommentar
At jeg er 16 år har ikke noe spesielt med saken å gjøre. Det var en tabbe å kjøpe solbrillene derfra. Men at man er naiv ved å kjøpe derfra uten noen andre erfaringer med svindel er i mange eller noen tilfeller ikke sant. At jeg har lært noe er et faktum, det gjør man som oftest når man tabber seg ut.

 

Alder har ikke så mye med saken å gjøre nei, annet at med alder kommer erfaring.

Det er også godt voksne som går på slikt, "nigeriabrev", "redd hunden, uten å betale - kun dekk frakt", "kjærestemateriale som kun trenger hjelp til å dekke lege regning mm" osv osv ...

Men felles for alle er at de er naive og tror ikke de blir svindlet. Selv når det virker for godt til å være sant.

 

Grunnen til at jeg sier at du vet om andre som har blitt lurt og hvordan de er blitt lurt - er fordi du faktiskt gikk inn på dette emnet og leste innlegget til emnestarteren. Du har nok sikkert gjort dette før, ettersom du har vært på aktiv på dette forumet i 10 år.

 

Ehhhh ... så du er lik meg iom du gjorde det samme.

 

Et tips; ikke ta svarene her så personlig.

Edit: At jeg har vært bruker her i 10 år har ingenting med saken å gjøre - like lite som at du er 'bare' 16. Sunn skepsis har jeg hatt hele livet og mange år før forumet oppstod og som sagt før salg på nett ble til. Å holde seg orientert har aldri skadet noen - å ikke gjøre det, har dog skadet flere - deg blant annet (med 300kr - men du fikk jo en lærepenge på kjøpet ; )

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Hadde du kjøpt et par solbriller på Finn.no hvor selger verken oppgir navn, telefonnummer, eller kontaktinformasjon i det hele tatt? Antageligvis ikke. Du vil vel ha noen å kontakte om solbrillene kommer frem, og du ser at de er knekt, eller at du bestilte svarte briller, men de du får er rosa?

Dette gjelder for sider som selger solbriller på nett også. Tråder som dette kommer ofte på dette forumet, ja, men det betyr ikke at vi skaffer all kunnskap og lærdom fra dette forumet.

 

Det går på fornuft, og evnen til å sjekke kilder. Noe du blant annet lærer på skolen, ikke sant?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Hadde du sett på nyhetene kanskje 2-3 ganger i måneden, eller lest en av nettavisene så lite som 2-3 ganger i måneden.

 

At jeg er 16 har visst mye med saken å gjøre mener Vertical. Så vi får skylde på det alle sammen - gidder ikke bruke tiden min på å diskutere med folk som ikke kan ta noen andres argumenter enn de som er på deres side av saken innover seg. At dere ikke har en smule forståelse for at denne nettbutikken var ganske lett å falle for skjønner ikke jeg.

 

Og de eneste som diskuterer med meg her er de som har vært her på diskusjon.no en stund.

 

Siste kommentar til Vertical

Hadde du sett på nyhetene kanskje 2-3 ganger i måneden, eller lest en av nettavisene så lite som 2-3 ganger i måneden.

 

Jeg er innom noen nettaviser et par ganger i måneden ja. Men gidder ikke lese artikler med overskriftene "Anne ble lurt", "Ikke gå i disse fellene", "Tor er irritert", "Jeg skulle ha visst bedre". Om overskriften hadde sagt noe som "Vær obs på netthandel" eller noe slikt så hadde jeg nok hatt det i bakhodet uten å måtte lese artikkelen en gang - men hadde jo ikke det i bakhodet når jeg kjøpte fra denne nettbutikken, så har visst ikke sett noen artikkel med liknende overskrift.

 

Hade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...