Gå til innhold

Hvilket zeldaspill likte du best?


warioman

Anbefalte innlegg

Legend Of Zelda Ocarina Of Time på førsteplass og Legend Of Zelda Wind Waker på andreplass uten tvil. Tredjeplasen går til Legend Of Zelda Twilight Princess

 

Utallige mange timer er lagt bak disse spillene. Dermed så er det disse 3 som er mine favoritter av alle Zelda spillene jeg har spilt i min levetid.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ocarina of Time er nok min personlige favoritt. Det satte en svært høy standard for sin tid, og demonstrerte for meg at spill kunne være så mye mer. Det var et av de første spillene jeg spilte hvor jeg virkelig innså at noen oppriktig brydde seg om alle aspekter i et tvspill. Syntes også det var spennende med en sømløs verden i 3D, fylllt opp med interessante karakterer og oppgaver. Det var bare så massivt og velpolert for sin tid. Og selv i dag er det ikke ofte en ser samme lidenskap nedfelt i et og samme produkt.

 

Ellers syntes jeg kanskje Majoras Mask er det mest intelligente Zeldaspillet. Har selvfølgelig mye å gjøre med døgnsyklusen, og hvordan du skal hjelpe innbyggerne i Clock Town ved å påvirke tiden. Enormt levende univers, og mye mer uforutsigbart enn andre Zeldaspill.

 

Skyward Sword er for meg det mest skuffende. Det var enormt forutsigbart fordi de beholdt den formulariske oppbyggingen fra tidligere, uten å legge til nye byer, etablerte raser o.l. Rett og slett veldig skuffende, tross kanskje den mest gjennomførte artstilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med deg UleDule. Håper selv at neste Zelda spill blir noe ala MM, men slik døgnsyklus og uforutsigbarhet. Kan også sette opp vanskelighetsgraden, MM er vell et av de zelda spilla man får minst "hjelp" Brukte faktisk lengre tid på å runne den enn OoT.

 

Btw: Noen som skjønner seg på hvordran jeg får puttet den lukta inne på dassen på vandrehjemmet i et glass? (MM)

Endret av Svends1
Lenke til kommentar

Ocarina of Time er nok min personlige favoritt. Det satte en svært høy standard for sin tid, og demonstrerte for meg at spill kunne være så mye mer. Det var et av de første spillene jeg spilte hvor jeg virkelig innså at noen oppriktig brydde seg om alle aspekter i et tvspill. Syntes også det var spennende med en sømløs verden i 3D, fylllt opp med interessante karakterer og oppgaver. Det var bare så massivt og velpolert for sin tid. Og selv i dag er det ikke ofte en ser samme lidenskap nedfelt i et og samme produkt.

 

Ellers syntes jeg kanskje Majoras Mask er det mest intelligente Zeldaspillet. Har selvfølgelig mye å gjøre med døgnsyklusen, og hvordan du skal hjelpe innbyggerne i Clock Town ved å påvirke tiden. Enormt levende univers, og mye mer uforutsigbart enn andre Zeldaspill.

 

Skyward Sword er for meg det mest skuffende. Det var enormt forutsigbart fordi de beholdt den formulariske oppbyggingen fra tidligere, uten å legge til nye byer, etablerte raser o.l. Rett og slett veldig skuffende, tross kanskje den mest gjennomførte artstilen.

Synes Skyward Sword var et av de mest gjennomtenkte zeldaspillene som er kommet. Storyen i det spillet vil jeg si er den beste storyen i et spill hittil, og grafikken og gameplayet var bare lekker(Kanskje ikke for gamere som kun er opptatt av at alt skal se mest mulig realistisk ut).

 

Majoras Mask var et greit spill, men følte ikke det nådde helt gjennom. Det tidspresset håper jeg forblir i Majoras Mask, da det var mer irriterende enn det var til nytte. Den dystre stemningen der var heller ikke noe å skryte av i mine øyne, men Twilight Princess derimot gjorde en fantastisk jobb med stemninga.

 

Men alle har forskjellige meninger, så det er smak og behag :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mitt første zelda spill var ocarina of time på n64, så 13 år senere så kjøpte jeg den til 3ds.

Det er da mitt favoritt spill, å skal snart kjøpe en dobbel ocarina for å lære meg alle melodiene :D

Skal snart også kjøpe link between worlds til 3ds'en.
Har også allerede wind waker for wii-u'en jeg kjøpte her om dagen

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ocarina of time for meg, som for flere andre var det mitt første Zelda spill og spillet er en av de definerende titlene for meg som gamer. Jeg hoppet over Gamecube så jeg har dessverre aldri spilt wind waker, så må nok plukke opp HD remake'en på et eller annet tidspunkt.

Ellers må jeg også spille Majoras Mask igjen, ettersom jeg bare runda det èn gang og husker såvidt at det var masker i spillet :p

Lenke til kommentar

Synes Skyward Sword var et av de mest gjennomtenkte zeldaspillene som er kommet. Storyen i det spillet vil jeg si er den beste storyen i et spill hittil, og grafikken og gameplayet var bare lekker(Kanskje ikke for gamere som kun er opptatt av at alt skal se mest mulig realistisk ut).

 

Majoras Mask var et greit spill, men følte ikke det nådde helt gjennom. Det tidspresset håper jeg forblir i Majoras Mask, da det var mer irriterende enn det var til nytte. Den dystre stemningen der var heller ikke noe å skryte av i mine øyne, men Twilight Princess derimot gjorde en fantastisk jobb med stemninga.

 

Men alle har forskjellige meninger, så det er smak og behag :)

Jeg er helt enig med deg angående Skyward Sword.

Personlige likte jeg godt "time shift stone"-saken som de la inn i spillet, og hvordan musikken forandret seg med miljøet rundt en hvor vidt en er innenfor eller ikke i forhold til "fortiden".

 

Det spillet jeg nok liker best i The Legend of Zelda-serien er A Link To The Past - et vanvittig herlig spill må jeg si til SNES-konsollen (SuperNintendo Entertainment System).

2. plassen står mellom Ocarina of Time og Skyward Sword

3. plassen går til Twilight Princess - med etter min mening den beste sverdkampen mot Ganondorf i et hvilket som helst LoZ-spill.

 

Nå holder jeg på med å spille gjennom Oracle of Seasons.

 

Disse spillene har jeg spilt gjennom eller har kun sistebossen igjen i:

The Legend of Zelda - har Death Mountain med Ganon gjenstående

A Link To The Past - kan ikke si hvor mange ganger jeg har spilt gjennom det, men det er noen ganger

Link's Awakening - spilt gjennom dette et par ganger på 3DSen

Ocarina of Time -spilt gjennom dette både som vanlig og Master Quest-versjon

Majora's Mask - har ikke giddet å spille ferdig her av en eller annen grunn, men det kommer (Majora's Mask / Majora gjenstår)

Oracle of Seasons - nesten spilt gjennom dette

The Wind Waker - har både spilt gjennom både GameCube- og Wii U-versjonen av spillet

The Minish Cap - jeg kjøpte heldigvis 3DSen før de satt ned prisen og ble dermed automatisk eier av The Minish Cap - rundet det et par ganger, og elsker å ta Vaati gang etter gang også ;)

Twilight Princess - spilt gjennom dette også noen ganger på Wii

Spirit Tracks - kun de siste bossene gjenstår (dvs. fra og med Demon Train til og med Malladus)

Skyward Sword - rundet dette et par ganger

 

Spill som jeg ikke har spilt til siste dungeon/tempel:

Phantom Hourglass (siste boss jeg tok var: Diabolical Cubus Sisters)

Adventure of Link (min definert minst likte LoZ-spill)

 

Jeg har aldri spilt Four Swords eller Four Swords Adventures.

 

Når jeg er ferdig med Oracle of Seasons så skal jeg til på A Link Between Worlds, og deretter: Oracle of Ages. OoS og OoA kjøpte jeg nylig til 3DSen fra Nintendo eShop (tidligere denne uken).

Endret av torasbjoern
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg angående Skyward Sword.

Personlige likte jeg godt "time shift stone"-saken som de la inn i spillet, og hvordan musikken forandret seg med miljøet rundt en hvor vidt en er innenfor eller ikke i forhold til "fortiden".

 

Det spillet jeg nok liker best i The Legend of Zelda-serien er A Link To The Past - et vanvittig herlig spill må jeg si til SNES-konsollen (SuperNintendo Entertainment System).

2. plassen står mellom Ocarina of Time og Skyward Sword

3. plassen går til Twilight Princess - med etter min mening den beste sverdkampen mot Ganondorf i et hvilket som helst LoZ-spill.

 

Nå holder jeg på med å spille gjennom Oracle of Seasons.

 

Disse spillene har jeg spilt gjennom eller har kun sistebossen igjen i:

The Legend of Zelda - har Death Mountain med Ganon gjenstående

A Link To The Past - kan ikke si hvor mange ganger jeg har spilt gjennom det, men det er noen ganger

Link's Awakening - spilt gjennom dette et par ganger på 3DSen

Ocarina of Time -spilt gjennom dette både som vanlig og Master Quest-versjon

Majora's Mask - har ikke giddet å spille ferdig her av en eller annen grunn, men det kommer (Majora's Mask / Majora gjenstår)

Oracle of Seasons - nesten spilt gjennom dette

The Wind Waker - har både spilt gjennom både GameCube- og Wii U-versjonen av spillet

The Minish Cap - jeg kjøpte heldigvis 3DSen før de satt ned prisen og ble dermed automatisk eier av The Minish Cap - rundet det et par ganger, og elsker å ta Vaati gang etter gang også ;)

Twilight Princess - spilt gjennom dette også noen ganger på Wii

Spirit Tracks - kun de siste bossene gjenstår (dvs. fra og med Demon Train til og med Malladus)

Skyward Sword - rundet dette et par ganger

 

Spill som jeg ikke har spilt til siste dungeon/tempel:

Phantom Hourglass (siste boss jeg tok var: Diabolical Cubus Sisters)

Adventure of Link (min definert minst likte LoZ-spill)

 

Jeg har aldri spilt Four Swords eller Four Swords Adventures.

 

Når jeg er ferdig med Oracle of Seasons så skal jeg til på A Link Between Worlds, og deretter: Oracle of Ages. OoS og OoA kjøpte jeg nylig til 3DSen fra Nintendo eShop (tidligere denne uken).

Godt å høre at det er noen som er enig :)

Skyward Sword var et fantastisk spill, og jeg synes det er så synd at det er så mange som bare tar en liten titt på grafikken og tenker "æsj, denne drittgrafikken spiller jeg ikke med". Jeg tenkte ikke 1 eneste gang over at spillet ikke var i Full HD, og jeg savnet ikke noen annen grafikkstil heller. Storyen var fantastisk gjennomtenkt, og spillmekanikken fikk deg endelig til å føle deg som "The Hero". Endelig fiender som ikke er hjerndøde skapninger du bare trenger å buttonspamme ned, man må faktisk tenke litt selv å slå på de rette punktene. Kontrollene fungerte som om du holdt et ekte sverd i hånden, og det var ikke nok å bare riste vilt og uhemmet med kontrollen. Håper det neste Zeldaspillet blir like bra som dette her!

 

Majoras Mask var heller ikke noe høydepunkt, men en artig twist i serien. Men helt ærlig fikk jeg bare ikke den samme følelsen av det som jeg fikk med TP og SS. Men spillet var bra, for all del.

 

A link to the past er definitivt også en favoritt hos meg, og er det første Zelda spiller jeg spilte. Utrolig bra og gjennomtenkt spill dette også, og det har gått mange gledestimer i dette spillet opp gjennom tiden. Har vurdert å ta opp 1 av mine 2 supernintendoer og spille spillet slik det burde spilles :p

 

Generelt håper jeg Nintendo kommer ut med "The Legend Of Zelda: Valley Of The Flood" som ble kansellert til fordel for Skyward Sword. Der spillet handler om hvordan hendelsene før Wind Waker skjedde.

 

Wind Waker er definitivt også i øverste rekke blandt mine favoritter, da dette spillet gav et åpent landskap der du kunne seile å utforske etter eget ønske. Utrolig bra story, Sykt gameplay og sykt mange gode minne i det spillet. Kunne godt tenke meg en oppfølger her til WiiU eller konsollen etter!

 

Skal kjøpe A Link Between Worlds, noe jeg hører er et ufattelig bra spill.

 

Generelt håper jeg Nintendo ikke stresser med å lansere neste Zelda til WiiU. Håper de tar seg god tid og lager det like bra som de laget Skyward Sword!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...