Gå til innhold

FIFA 14 Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Når Kompany taper en hodeduell mot Messi er noe helt feil...

 

Ironisk nok har Messi vunnet hodedueller mot de beste midtstopperne i hvert eneste Fifa de siste årene, selv om det kanskje skjer ekstra mange ganger i årets utgave. Har alltid irritert meg :) Først og fremst på H2H jeg personlig har sett det, da jeg kanskje "aldri" har møtt noen som har hatt han på UT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette er Jonathan Biabiany. Han har 62 i heading, og er 1,77m høy.

Dette er Leonardo Silva. Han har 84 i heading, og er 1,92m høy.

 

Utifra dette så skulle jo Leonardo Silva slå Biabiany enkelt i en hodeduell. Hvorfor er det ikke slik i spillet? Jeg begynner å bli veldig lei nå, har alltid høye og gode forsvarspillere, men det hjelper jo ingenting!

 

84 heading blir feil å se på når han har 85 på accuracy og 79 i jumping. Accuracy er ikke spesielt interessant defensivt, selv om det naturligvis er greit å kunne styre headingen til en medspiller.

 

Men han skal uansett vinne duellen om han går opp sammen med Biabiany, selv om det kan avhenge litt av timingen din.

 

 

79 jumping er nok på en 1,91 høy spiller. Men sant nok, heading accuracy har jo ikke mye å si i forsvar.

Lenke til kommentar

 

 

Når Kompany taper en hodeduell mot Messi er noe helt feil...

Ironisk nok har Messi vunnet hodedueller mot de beste midtstopperne i hvert eneste Fifa de siste årene, selv om det kanskje skjer ekstra mange ganger i årets utgave. Har alltid irritert meg :) Først og fremst på H2H jeg personlig har sett det, da jeg kanskje "aldri" har møtt noen som har hatt han på UT.

 

Har hendt meg til stadighet at mine midtstoppere som er over 190 høy, taper dueller mot spillere på rundt 170. Helt tragisk og lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Tidligere i dag opplevde jeg at Landu-Landu slo en keeper i lufta, i en fair duell hvor de gikk opp sammen. Fantastisk.

 

Angående hodedueller spilte jeg nettopp mot en med Maikon Leite (byttet senere inn Neto Berola), som spilte 4231 og derfor bare hadde én spiss å slå innlegg mot. Var fast bestemt på at han før eller senere skulle slå Brooks eller Ream i lufta. Lykke til med det :D

Lenke til kommentar

Hadde det ikke væry kjedelig om alt hadde vært forutsigbart, dere? :) Som i virkeligheten - det er ikke gitt at spiller A slår spiller B selvom det er en stopperkjempe mot en bakromsspiss... :)

 

OK - når var sist jeg så en 1,69 høy spiller (Defoe) slå John Terry i en hodeduell i virkeligheten? Ja, netopp... aldri. Hvorfor skal det skje i spillet når det ikke skjer i virkeligheten? Det gjør det hele bare urealistisk og dumt.

 

Jeg velger å påstå at en spiller på en 1,70m aldri ville slått John Terry i lufta.

Endret av -SFKAD-
Lenke til kommentar

Der rykket jeg ned fra 1.divisjon til 6.divisjon med ett 500k lag. På tide å åpne lommeboken igjen!

Noen som vet om det kommer ett stort Happy Hour i løpet av de neste ukene...eller om det ikke kommer ett stort happy hour, før team of the season?

rykket du ned fra 1. div til 6. div direkte??

Lenke til kommentar

 

Der rykket jeg ned fra 1.divisjon til 6.divisjon med ett 500k lag. På tide å åpne lommeboken igjen!

Noen som vet om det kommer ett stort Happy Hour i løpet av de neste ukene...eller om det ikke kommer ett stort happy hour, før team of the season?

rykket du ned fra 1. div til 6. div direkte??

 

 

Det er jo ikke mulig...? Han mener sannsynligvis at han rykket ned igjennom divisjonene.

Lenke til kommentar

Hey!

Jeg har to spørsmål:

 

1) Er det en spesiell måte å slå "polere" på? Med det mener jeg at stopperen har ballen, så tar han et ekstre tilløp og slår ballen med mye luft under den, mot spissen? Noen jeg har møtt har gjort dette, og det ser ikke helt likt ut som en vanlig "firkant"-pasning mot spissen.

 

2) Er det ingen måter å spille 2 personer sammen online på, i samme stue?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Driver å bygger et brasiliansk lag, men tror jeg stryker hele opplegget. Det er jo helt utrolig at det KUN finnes 4 gull RM spillere!!

 

De er:

Danilo Dias - 76 (han har jeg, dårligste vingen jeg har spilt med)

Alan - 79 (treeeg)

Lucas - 82 (eneste alternativet, men ikke akkurat kjempebillig)

Hulk - 84 (for dyr, og venstrebeint. Ikke superrask heller)

Endret av Vrinsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...