Gå til innhold

Gainward Fx5600 Ultra 780xp pro 256


ExTerminator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har klokket det med nVidias orginale drivere, og bare testet meg frem litt. Ligger nå på:

 

2D - 270/433

3D - 314/433

 

OPPDATERT:

2D - 270/451,64

3D - 338/451,64 (Nå begynner det å ligne noe. Håper på å komme meg opp der du ligger i løpet av de neste dagene ;))

 

Regner med å jobbe litt mer med dette i løpet av natten, men det gå ikke lange tiden før man får artifacts-

 

Er forresten helt enig i at dette kortet suger hardt ;)

 

Kan edite når jeg har kommet litt lengre i prosessen

Lenke til kommentar

Du har nok en litt bedre utgave av kortet enn meg, ja. Jeg kan tenke meg du kjører dette kortet:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

mens jeg kjører dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

Angrer på kjøpet mitt, men siden det var ukes komplett, og jeg var mer eller mindre blakk, så kjøpte jeg ganske desperat dette kortet. Det blir nok det første på denne maskinen som byttes ut med mindre jeg får klokket det enda høyere uten særlig artifacts :)

Lenke til kommentar

Chester:

Helt korrekt, jeg har det overnemte kortet.

 

Traskas:

Bruker du vannkjøling eller lignende..kjølepasta i tilegg?

Memory speed er jo det du kan klokke mest på et grafikk kort.

Jeg vil prøve å nærme meg 600 grensen idag, men tviler på at det går uten ekstra gadgets..

 

En jeg kjenner har kjøpt seg et FX5900 med 128 MB Ram.

Hadde ca 550/950 core/mem hvis jeg ikke husker feil. Han fikk dobbelt så mye FPS i RVS enn meg med samme grafikk-instillinger. Men han mente at det ikke var noe superkort tross alt.

Hvis dette er flaggskipet til Nvidia, lurer jeg på om det ikke blir et ATI eller Matrox neste gang.

Lenke til kommentar

 

Traskas:

Bruker du vannkjøling eller lignende..kjølepasta i tilegg?

Memory speed er jo det du kan klokke mest på et grafikk kort.

Jeg vil prøve å nærme meg 600 grensen idag, men tviler på at det går uten ekstra gadgets..

 

 

Jeg kjører kortet helt standard... Ikke noe ekstra kjøling av noe slag. Det har jeg ikke giddi, for jeg venter ikke mest av kortet.. Satser på å kbitte meg med det og kjøpe ati 9800pro kort neste gang

Lenke til kommentar
Overload:

Vel, hvorfor ikke klokke 2D? Blir 3D ytelsen noe bedre hvis du klokker ned 2D?

 

Nei, ytelsen har vel ingenting å si på 2d. Mitt kort lager ikke en lyd nå som jeg har klokket ned til 150 (viften går ikke før tempen når 50).

 

Å klokke opp 2d virker som man ikke har peiling hva man holder på med.

 

3d har jeg klokket til 460/850

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...