Gå til innhold

[Løst] Ny xperia-telefon, tips?


Anbefalte innlegg

Ser meg om etter en ny xperia-mobil, og lurer på om noen har smarte synspunkter eller tips. Har vurdert blant andre Xperia V, S, og SP. Xperia Z virker som en flott telefon, men 5" skjerm blir rett og slett for stor. Så, en mid-range Xperia med 4.3"-4.5" skjerm, hva er det "beste" alternativet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske fornøyd med min Xperia V, og den er ganske billig nå.

 

- Veldig god batteritid i idle pga. Sonys power management, men holder ikke så lenge under aktiv bruk.

- Skjermen er god fra riktig innsynsvinkel, men fargene er litt blasse ved 100% lys/feil vinkel.

- Rask

- Ganske god plass.

- Hender den blir veldig varm ved bruk av wifi, vet ikke hvorfor. Fikses ved restart.

- Noen opplever sleep of death, men det har ikke jeg gjort i de 8 månedene jeg har eid den.

- Dekslene ved hodetelefoninngang og microusb/lader er litt irriterende, men har ikke vist tegn på å bli ødelagt. Deilig å vite at jeg kan bruke den i regn/strand/skibakken uten at den blir ødelagt av fukt/vann :)

 

Overall kan jeg anbefale den, selv om den har noen negative sider (mener andre modeller har større ulemper). Les mer i tråden/artikkelen Test: Sony Xperia V

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med min Xperia V, og den er ganske billig nå.

 

- Veldig god batteritid i idle pga. Sonys power management, men holder ikke så lenge under aktiv bruk.

- Skjermen er god fra riktig innsynsvinkel, men fargene er litt blasse ved 100% lys/feil vinkel.

- Rask

- Ganske god plass.

- Hender den blir veldig varm ved bruk av wifi, vet ikke hvorfor. Fikses ved restart.

- Noen opplever sleep of death, men det har ikke jeg gjort i de 8 månedene jeg har eid den.

- Dekslene ved hodetelefoninngang og microusb/lader er litt irriterende, men har ikke vist tegn på å bli ødelagt. Deilig å vite at jeg kan bruke den i regn/strand/skibakken uten at den blir ødelagt av fukt/vann :)

 

Overall kan jeg anbefale den, selv om den har noen negative sider (mener andre modeller har større ulemper). Les mer i tråden/artikkelen Test: Sony Xperia V

 

Slik jeg ser det er batteriet og lagringen problemene med V, 1700mAh og 8 GB er langt fra imponerende. Lagringen fikses greit nok med et 32GB kort, så det er ikke en dealbreaker. Kommer du greit gjennom dagen på en ladning med normal/normal++ bruk?

Lenke til kommentar

Hvorfor akkurat Xperia, kontra f. eks. Galaxy S4, HTC One?

 

Har gode erfaringer med Sony, og synes designen på Xperia-linjen generelt er god. Det vil dog ikke si at jeg er en "fanboy", og det er slett ikke slik at jeg MÅ ha en Xperia. For de nevnte toppmodeller spesifikt er både pris og størrelse for stor for min smak, selv om de utvilsomt er gode telefoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Xperia ZR :)

Har selv litt lyst på denne. Syns også de nyeste toppmodellene er for store men vil ha en god telefon.

Denne er veldig lik Xperia Z bare mindre og mer vanntett.

 

Du har også S4 Mini som er en fin mellomklassetelefon om ZR er litt for stor.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Har selv litt lyst på denne. Syns også de nyeste toppmodellene er for store men vil ha en god telefon.

Denne er veldig lik Xperia Z bare mindre og mer vanntett.

 

Du har også S4 Mini som er en fin mellomklassetelefon om ZR er litt for stor.

HTC One mini kommer snart også. Jeg skal nok vente på den.

 

Hadde tenkt til å gå for Xperia V, men svakt batteri la en demper for det + at HTC One mini har Beats Audio, samme som sitter i HTC One.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er batteriet og lagringen problemene med V, 1700mAh og 8 GB er langt fra imponerende. Lagringen fikses greit nok med et 32GB kort, så det er ikke en dealbreaker. Kommer du greit gjennom dagen på en ladning med normal/normal++ bruk?

Jeg klarer meg helt fint 1-2 døgn på dette batteriet. Surfer endel og hører på litt musikk.

Ser ikke på lagringsplassen som noe problem. Minnekort er uansett obligatorisk i mine øyne. Jeg har ganske mange apps, men har fortsatt flere GB igjen på internminnet. Er du typen til å laste ned store 3D spill er det kanskje trangt men.

 

Hadde tenkt til å gå for Xperia V, men svakt batteri la en demper for det

At Xperia V har dårlige batteritid er overdrevet om du bruker power management (innebygd).

 

+ at HTC One mini har Beats Audio, samme som sitter i HTC One.

Ugh. Buzzwords og marketing.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Xperia V har dårlige batteritid er overdrevet om du bruker power management (innebygd).

Kan godt hende at batteriet er helt ok, men det er ihvertfall dårligere enn snittet. Xperia V har gode specs, men et dårlig batteri og da sier det seg selv at batteriet slukes fort.

 

HTC One mini har bare et middels batteri(1800 mAh), men den har f.eks opptil 692 timer 3G standby mens Xperia V har 400 timer. I mine øyne så har Xperia V et dårlig batteri!

 

Ugh. Buzzwords og marketing.

Trodde også Beats Audio var bare noe marketing greier, men har du hørt det i virkeligheten? Testet det mot en litt eldre smarttelefon, men så var det ikke akkurat den nyeste HTC'n med Beats heller. Uansett forskjellen var merkbar, overdriver hvis jeg sier forskjellen var stor, men nok til si at HTC har de beste musikktelefonene ihvertfall HTC One serien da de har BoomSound høyttalere i tillegg.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Kan godt hende at batteriet er helt ok, men det er ihvertfall dårligere enn snittet. Xperia V har gode specs, men et dårlig batteri og da sier det seg selv at batteriet slukes fort.

Jeg hører du sier det her, men nå har det seg jo faktisk slik at jeg eier telefonen og jeg er ikke enig. Batteriet er kanskje under snittet, men det er ikke veldig dårlig batteritid og holder helt fint 1-3 døgn.

 

Trodde også Beats Audio var bare noe marketing greier, men har du hørt det i virkeligheten? Testet det mot en litt eldre smarttelefon, men så var det ikke akkurat den nyeste HTC'n med Beats heller. Uansett forskjellen var merkbar, overdriver hvis jeg sier forskjellen var stor, men nok til si at HTC har de beste musikktelefonene ihvertfall HTC One serien da de har BoomSound høyttalere i tillegg.

Det er en marketing greie, hele Beats sortimentet. Overpriset og ikke spesielt god lyd eller kvalitet. Ta en titt på fora med ordentlig lydinteresserte á head-fi.org om du ønsker mer informasjon.

 

Beats Audio til HTC er i praksis en EQ, eller bass boost om du vil. Det er til og med noen som har reverse engineered den. EQ kan du fikse i en decent musikkavspiller (Poweramp) uansett.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hører du sier det her, men nå har det seg jo faktisk slik at jeg eier telefonen og jeg er ikke enig. Batteriet er kanskje under snittet, men det er ikke veldig dårlig batteritid og holder helt fint 1-3 døgn.

 

 

Det er en marketing greie, hele Beats sortimentet. Overpriset og ikke spesielt god lyd eller kvalitet. Ta en titt på fora med ordentlig lydinteresserte á head-fi.org om du ønsker mer informasjon.

 

Beats Audio til HTC er i praksis en EQ, eller bass boost om du vil. Det er til og med noen som har reverse engineered den. EQ kan du fikse i en decent musikkavspiller (Poweramp) uansett.

 

Jeg vet at det finnes andre apper som gjør det samme som Beats Audio softwaren, men det har seg faktisk slik at på mange av de nye HTC telefone så sitter det også en Beats lydkort i tillegg så det du prøver å si er at den bare er til pynt!?

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Ser meg om etter en ny xperia-mobil, og lurer på om noen har smarte synspunkter eller tips. Har vurdert blant andre Xperia V, S, og SP. Xperia Z virker som en flott telefon, men 5" skjerm blir rett og slett for stor. Så, en mid-range Xperia med 4.3"-4.5" skjerm, hva er det "beste" alternativet?

 

Xperia ZR tror jeg er den du leter etter, 4.5 skjerm vanntett

 

https://prisguiden.no/produkt/sony-xperia-zr-176241

 

Xperia ZR tror jeg er den du leter etter, 4.5 skjerm vanntett

 

http://www.prisguide...peria-zr-176241

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SONYXPERZRWHT/sony-xperia-zr-smarttelefon-hvit?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE

Lenke til kommentar

Jeg vet at det finnes andre apper som gjør det samme som Beats Audio softwaren, men det har seg faktisk slik at på mange av de nye HTC telefone så sitter det også en Beats lydkort i tillegg så det du prøver å si er at den bare er til pynt!?

Det hadde virkelig ikke overrasket meg nei. Ingen andre Beats-produkter er kvalitet så at et bittelite lydkort i en telefon skal være så fantastisk har jeg vanskelig for å tro. Grav gjerne opp mer informasjon om hardwaren, men med den lille Googlingen jeg gadd fant jeg lite nytteverdig.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har nå bestilt en SP, i hovedsak på grunn av større batteri men også endel på grunn av dedikert kameraknapp, litt raskere prosessor og litt større skjerm. Nå får jeg bare se om telefonen svarer til forventningene.

Svarte den til forventningene? Men denne er vel ikke vann og støvtett? Jeg kjøpte meg x v:-) Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...