Gå til innhold

Asus ROG eller Thor Alda


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Først og fremst fant jeg ikke riktig forum å legge denne tråden i. Håper moderatorer ikke finner det fryktelig irriterende at det er her inne. Eller hjelper meg til å flytte den der den hører til.

 

Nå til spørsmålet mitt.

 

Da har laptopen min gitt sin siste pust og er nå på let etter ny maskin til spilling. Denne gangen bestemte jeg meg for å gå for en stasjonær istedenfor.

 

Med følgende alternativ:

 

Thor Alda: http://cdon.no/elekt...dows_8-23828906

 

eller en billigere alternativ

 

Asus ROG: http://cdon.no/elektronikk/asus_rog_tytan_cg8480_intel_i7-3770k_oc_4%2c2_ghz_16gb_1tb%2b128gb_ssd_nvidia_gtx680_2gb_win8-22989165

 

 

Setter pris på all svar og på forhånd takk for hjelpen.

Endret av gmoviper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vannkjølingen du finner i ASUSen er ikke vannkjøling for nybegynnere, men den kan til gjengjeld utvides og yter nok en god del bedre enn en simpel H100 eller lignende.

På en annen side er GTX 680 utdatert i dag, og du burde i min mening få et større avslag på den maskinen fordi den er utdatert.

 

Det er en merkbar forskjell i ytelse på GTX 680 og GTX 780 denne gangen, større forskjell enn det var fra GTX 580 til GTX 680, og dobbelt så stor SSD-kapasitet koster også penger, så jeg vil påstå at THOR er en bedre deal her.

 

Eneste grunn til å anbefale ASUSen er om du har tenkt til å bytte skjermkort til Maxwell- eller Volcanic Islands-GPUene og så utvide vannkjølingen til å dekke skjermkortet også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

takk for at du påpekte hvor den skulle :p

Veit at Alda er kraftigere men RoG ser så solid ut!!

Kassa ser du på et halvt minutt om dagen eller mindre, skjermen ser du på i timesvis, hvorfor bry seg om kassa?

THOR har et kraftigere skjermkort, som betyr at spillene (de du ser på) vil kjøre bedre.

 

Det er dine penger selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...