Gå til innhold

NASA har laget verdens første 3D-printede rakett-del


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Det jeg ser frem til er at vi sender roboter og 3D printere i forveien til å bygge opp baser vi jobbe fra. Om vi kan utnytte råvarer på planetene vi vil til så vil plutselig kostnaden ved å reise dit bli dramatisk forbedret.

Lenke til kommentar

3D printe rakettdeler? Om det ikke er ille nok at man kan printe ut våpen?! Skal vi bare vente på at en fjortenåring printer ut en atomrakett han har lastet ned fra nettet? Tenk på barna! Forby nå!

 

Tror ikke fjortiser har råd til en 3D-lasersmelteprinter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3D printe rakettdeler? Om det ikke er ille nok at man kan printe ut våpen?! Skal vi bare vente på at en fjortenåring printer ut en atomrakett han har lastet ned fra nettet? Tenk på barna! Forby nå!

 

En romrakett og atomrakett er to ganske forskjellige ting.

 

Dessuten tror jeg ikke at en fjortis kan klare å kjøpe en 3D-lasersmelteprinter, selv i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en gang er ikke dette noe nytt, jeg sender ofte deler til laserprinting i jobben min uten at det burde få noen artikkel i VG(les:hw.no) for den saks skyld. Tjenesten har eksistert i mange år og er en nisjebasert produksjonsmetode som kun ellers vanskelige deler lønner seg å få laget med. All form for 3d-printing er i dag ikke lønnsomt for produksjon og vil sannsynligvis ikke kunne konkurrere med tradisjonelle metoder på mange tiår, om aldri. Som prototype-redskap er det it ifra min erfaring ganske kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...