Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sjekket mot testriggen. Har nok av hovedkort, prosessorer, strømforsyninger osv osv liggende :)

 

Beklager War, jeg er ikke helt på ditt nivå ennå. Holder meg til Agder Energi ennå ^^

 

Samma F ... Nå har dama fått kjenne på min vrede når PC'n er død og gubben står å svetter å steiker over ørten deler. Her blir det ny hardware å handle, uten å få sure miner fra dragen.

Lenke til kommentar

Har sjekket mot testriggen. Har nok av hovedkort, prosessorer, strømforsyninger osv osv liggende :)

 

Beklager War, jeg er ikke helt på ditt nivå ennå. Holder meg til Agder Energi ennå ^^

 

Samma F ... Nå har dama fått kjenne på min vrede når PC'n er død og gubben står å svetter å steiker over ørten deler. Her blir det ny hardware å handle, uten å få sure miner fra dragen.

Er alt dødt?

Lenke til kommentar

Ikke min iver :p

 

Ser ut som enden på visa er en død classy, 3 ssd'er, et HK og en cpu. Ikke så galt som jeg først var redd for.

 

Og ja.. den ene test-psu'n min døde mens jeg testet, som gjorde til litt forvirring. "Hva F.." liksom. Hater når testutstyr tar kvelden under testing. Man blir jo mørkeredd for å koble noe til.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ikke min iver :p

 

Ser ut som enden på visa er en død classy, 3 ssd'er, et HK og en cpu. Ikke så galt som jeg først var redd for.

 

Og ja.. den ene test-psu'n min døde mens jeg testet, som gjorde til litt forvirring. "Hva F.." liksom. Hater når testutstyr tar kvelden under testing. Man blir jo mørkeredd for å koble noe til.

Damn. Kunne det vært lynnedslag?

 

Hva slags test-PSU hadde du som gikk adundas? (ikke svært unormalt, selv om det er alt for dårlig om en skikkelig god PSU ikke tåler en semi eller full-blown kortslutning) :hm:

 

Hva var det du testet da test-PSUen døde? (HK eller skjermkort, eller SSDer, eller alt sammen?)

 

Og hvilken PSU stod i PCen når alt døde?

 

Edit:

Må innrømme at det hadde vært meget lærerikt å dissekere noe av utstyret (mest interessante er nok skjermkort, PSU og SSD, selv om CPU + HK også er ganske spennende det også). Ikke hver dag man kan være så heldig å få tak på såpass massive ødeleggelser. Så om du ser for deg å kvitte deg med det, så betaler jeg gjerne frakt (eller møter noen i trondheimsområdet). :)

 

Ja, kanskje man kan finne litt mer om hva som gikk galt sånn at jeg kan dele det her. Bare å sende PM om dette er av interesse.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det var en Antec HCP 1300 som stod i maskinen da skaden har oppstått, men denne lever i beste velgående. Det var en gammel Cooler Master som tok kvelden under testing, og det var da jeg sjekket det ene skjermkortet. Kanskje ikke så rart at denne PSU'en takket for seg da, den har nok ikke tålt dette (det skjermkortet er helt dødt).

 

SSD'ene blir destruert så disse hadde jeg ikke gitt fra meg uansett. Skjermkortet skal jeg forsøke en RMA på, om ikke annet enn å høre hva de mener er galt. HK og CPU er ryddet opp og kastet. Beklager Andrull, ingenting for deg :\

 

Det var klarvær på sørlandet når dette har skjedd, så det er litt mystisk hele greia. Det kan jo godt tenkes at noe av skaden som er oppstått er pga den gode gamle ripple-effekten, altså at en ting leder til en annen. Kanskje noe har oppstått når jeg har holdt på med å skru inn og ut og teste og herje, ikke vet jeg.

 

Samme kan det være, skaden har skjedd, komponentene med feil er isolert og maskinen er oppe å går igjen (dog med litt redusert kraft enn så lenge) ^^

Lenke til kommentar

Det var en Antec HCP 1300 som stod i maskinen da skaden har oppstått, men denne lever i beste velgående. Det var en gammel Cooler Master som tok kvelden under testing, og det var da jeg sjekket det ene skjermkortet. Kanskje ikke så rart at denne PSU'en takket for seg da, den har nok ikke tålt dette (det skjermkortet er helt dødt).

 

SSD'ene blir destruert så disse hadde jeg ikke gitt fra meg uansett. Skjermkortet skal jeg forsøke en RMA på, om ikke annet enn å høre hva de mener er galt. HK og CPU er ryddet opp og kastet. Beklager Andrull, ingenting for deg :\

 

Det var klarvær på sørlandet når dette har skjedd, så det er litt mystisk hele greia. Det kan jo godt tenkes at noe av skaden som er oppstått er pga den gode gamle ripple-effekten, altså at en ting leder til en annen. Kanskje noe har oppstått når jeg har holdt på med å skru inn og ut og teste og herje, ikke vet jeg.

 

Samme kan det være, skaden har skjedd, komponentene med feil er isolert og maskinen er oppe å går igjen (dog med litt redusert kraft enn så lenge) ^^

Synd cpu var kastet samt hk, kjøpte akkurat samme deler på netonnet, hadde vært gøy å se om de sendte nytt(cpu er allerede død? Limp på topplokket) var noen lynnedslag for et par dager siden, men ikke igår tror jeg (Kristiansand) :)
Lenke til kommentar

Ahh, sykt sweet deal da! :dribble: Er det lov å prute? :ph34r:

 

 

Det var en Antec HCP 1300 som stod i maskinen da skaden har oppstått, men denne lever i beste velgående. Det var en gammel Cooler Master som tok kvelden under testing, og det var da jeg sjekket det ene skjermkortet. Kanskje ikke så rart at denne PSU'en takket for seg da, den har nok ikke tålt dette (det skjermkortet er helt dødt).

 

SSD'ene blir destruert så disse hadde jeg ikke gitt fra meg uansett. Skjermkortet skal jeg forsøke en RMA på, om ikke annet enn å høre hva de mener er galt. HK og CPU er ryddet opp og kastet. Beklager Andrull, ingenting for deg :\

Hehe, jaja, no problemo. ;)

 

 

Begge viftene på sidepanelet er også døde. Ikke det store tapet akkurat.

Går det ann at maskinvare ryker pga torden/lyn uten at PSU ryker?

Tja, hadde ikke sett for meg at det skjer, men det er ingen umulighet. :hmm:

Selv om jeg dog ville sjekket at kondensatorene på sekundærsiden fortsatt gjorde jobben sin. Enten visuelt, eller med oscilloscop (ripple).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...