Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva må til?


Party4life

Anbefalte innlegg

Har tatt arb-ekg i februar,ultralyd i februar, 24t ekg i mai, en masse hvile ekger på legevakta imellom disse. Tatt TroponinT 3 ganger i løpet av 6 måneder. Tatt d-dimmer to ganger 99 inenfor ref.område 500, altså negativ. Tatt magnesium prøver som har vært normale, tatt stoffskifte, blodprsent. lyttet på sikkert 50 ganger, rene lyder og ingen bilyder. Resultat: 2 X lett-st depresjon... 1 gang lett syntolisk bilyd nivå, er vel det som er blitt funnet av alle ekgene. siste var

Ekg: sr.hr 94,rm.Smale qrs, litt kort pq-tid. Ingen tegn til autt arytmi eller eskemi. Føler jeg er utbedret, men hjertemitt vil ikke la meg være i fred med å plage meg! Smerter i brystet, Feberfølelse,utslitthet,illinger i venstre arm, hjertebankanfall, uregelmessig puls, skikkelig svimlende svimmelhet, innimellom tung pust. HAr jo egentlig ingen risikko faktorer utenom har snust posjonsnus i 7 år.. Hva er det som må til!!! Har jo hørt om de som har fått forsikringer om at hjerte er i orden for så å daue. ekger utelukker jo ikke alt?

 

Mr av hjerte? hva er så spesielt med det? bedre en ultralyd?

Ct av hjerte?

Med uten konstrast?

Telemetri av hjerte? hvordan?

Er sååååå lei!!! klarer ikke stole på mitt eget hjerte, kroppslige symptomene skremmer meg!. Vil ikke daue av hjerte som 27åring!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å konkludere for mye burde du tatt en tur til enten en annen lege for å lufte saken din eller hyperkonderklinikken. Det du trenger er en god pause og slappe av litt. Å leve er livsfarlig, så nyt det mens du fortsatt kan slik stort sett alle andre gjør.

 

PS; Å ta i mot medisinske råd på et forum er ikke det beste i verden da det blir mye synsing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du har blitt utredet fullstendig for hjerteproblematikk. Og alt er negativt som du sier. Man kan ikke se alt på et EKG, derav har det blitt tatt blodprøver for å utelukke den siste rest av usikkerhet ang er det noe om ikke vises på EKG'et. Et CT av hjertet vil ikke ha noe for seg.

 

Du får jobbe med deg selv for å klare å overbevise deg selv om at hjertet ditt er friskt! :) (lettere sagt enn gjort kanskje?? )

 

Videre ville jeg ha tatt en tur ned til fastlegen, svelget et par store kameler, og begynt å diskutere temaet angst lidelser. :) Angst kan gi merkelige fysiske føleleser og opplevelser som på mange kan virke veldig skremmende. Men som oftest så finner man ikke noe som helt fysisk galt!! :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde det slik som deg TS en gang. Alt var bra, også var livet mitt opp i en stor psykisk påkjenning over lang tid, noen mnd-er når alt roet seg fikk jeg panikkangst plutselig, følte jeg ble kvelt... fikk ikke puste ordentlig, klarte ikke svelge normalt. Ingen merket det i offentligheten, men inni hodet mitt kunne jeg når som helst rope ut at jeg dør her!! Hjemme leste jeg om alle mulig symptomer på hva det kunne være... var hellig overbevist jeg hadde det ene og det andre... varte i flere mnd-er... jævligste perioden i mitt liv. Hvis jeg hadde vondt i hodet plutselig... garantere deg at jeg trodde det var hjernesvulst... kjente jeg hjerte, så hadde sikkert en svulst inni der, el. Jeg sov som en hund, var zombie, og trodde jeg skulle dø hele tiden. Var ikke et symptom på noe alvorlig jeg IKKE hadde... etter kanskje halvår forsvant det like fort som det kom... heldigvis!

 

Sikker på at du ikke har hatt noe kjipt som skjedde før du begynte å føle det sånn? Man mister ALL form for rasjonell tenkning når man blir sugd inn i det helvete der. Og det hjelper ingenting hva folk sier, du må bare lide deg igjennom det er jeg redd. Som sagt, kanskje du må bare hvile...

 

Noen ganger tenker jeg at jeg hadde hatt godt av å leve ekstremt primitivt den perioden av livet mitt... F. eks. på ei hytte i skogen med boksmat... seriøst... helt DØNN primitivt, fullstendig ro hvor jeg må faktisk arbeide for å overleve. Slik ville jeg aldri hatt tid til engang å tenke på sykdom, eller at jeg føler jeg dør. Fordi enten så dør jeg, eller så lever jeg... Og lever jeg... også ser jeg over dagene at, oi... alt var i hodet mitt... om jeg kunne blitt tvunget til det. Blitt kastet på en øy alene... hehe

 

Seriøst.. god bedring, prøv å ta det helt med ro. Ingen googling etter symptomer, det er helt ulovlig! Drit i å lese om sykdommer etc. Legene har sagt at du er frisk, og da er det stor sjanse for at det er korrekt. Hodet ditt fucker godt med deg. Men det går over :)

Lenke til kommentar

Joda har jo prøvd å tenke i de baner også. har jo hatt perioder i livet mitt hvor jeg føler jeg ikke når opp, selv om jeg stressa og fikk topp karakterer på høyskole, trente som en ja... selv om jg var sliten, jobba både natt og dag. Møte veggen ble jeg fortalt på dps. mn vet ikke. i begynnelsen tok jg panikkanfallene med godt mot, stolte på legen, ingen høy puls, uvelsfølelse, mye svimmelhet osv. leste ingvard wilhemsons bøker osv. mn sympomene ble sterkere og sterkere, ble mer og mer uvel, mer og mer utmattet. lever primitivt så det holder nå, seng, vifte, glass med bann, frukt/grønt og brød, og mcen. mn jeg blir bare dårligere og dårligere! hjerte mitt blir vanskligere og vanskligere... hørt om jenta som fikk pulsanfall, ble sett som angst, hun tok eger, 24t ekger, så en dag daua hun. ledningsfeil var det....mannen på 28 år som kom til akuttmottaket med brystsmerter, de fant ingen ting, sendte han hjem i god tro om at det var angst. daua 5t etterpå av myokarditt....og når jg blir så dårlig som jeg blir så ja....er jo helt alene oppi dette :/ takk :-) skal holde mg unna internett forskningen :)

Lenke til kommentar

Fikk påvist kyssesyken i dag. har blitt dømt som hypokonder/angst pasient i 8 måneder, visste det var noe feil. Men når jeg n¨har lest om at folk kan daue av kyssesyken og spess når jeg får så mye hjerte symptomer, gjør det meg livredd!! noen som har hatt kyssesyken her ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Fikk påvist kyssesyken i dag. har blitt dømt som hypokonder/angst pasient i 8 måneder, visste det var noe feil. Men når jeg n¨har lest om at folk kan daue av kyssesyken og spess når jeg får så mye hjerte symptomer, gjør det meg livredd!! noen som har hatt kyssesyken her ?

 

Dine symptomer som du har forklart har ingenting med kyssesyken og gjøre! Mere om kyssesyken her: http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/kyssesyke.php

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Tror du skal slutte med å være nettdoktor selv, og heller lytte til fastlegen din! :) Kyssesyken tar ca 2 - 4 uker og bli kvitt, deretter er du frisk, og blir immun mot denne resten av ditt liv! Bare for å sette ting i perspektiv så øker man sjansen for at man får hjerteinfarkt ved dårlig tannpuss, viser forskning! ;)

 

Det er farlig å leve, man kan dø av det!! :)

Lenke til kommentar

hehe poeng der :-) mn noen har visst kyssesyken i mange mange måneder, som tydligvis meg :/

Håper jg blir kvitt dette her az :-)

 

Godt du ikke er verre da. Hadde en tidligere klassekamerat som ble innlagt på sykehus i 3 uker med kyssesyken. Så virker som om du har en mild / langtstrekkende versjon.

Lenke til kommentar

Godt du ikke er verre da. Hadde en tidligere klassekamerat som ble innlagt på sykehus i 3 uker med kyssesyken. Så virker som om du har en mild / langtstrekkende versjon.

 

Håper det er det, eller så har jeg bare klart å bite tenna sammen med den dritten her, har som sagt vært sengeliggende i 7-8 måneder med symptomer uten stopp. rast ned i vekt. når jeg var på legevakta sist spurte de meg om jeg gikk på stoff siden jeg så, så fucka ut :-P rart ingen har tenkt på kyssesyken i disse månedene. Har sloss hele veien

Lenke til kommentar

Tror du skal slutte med å være nettdoktor selv, og heller lytte til fastlegen din! :) Kyssesyken tar ca 2 - 4 uker og bli kvitt, deretter er du frisk, og blir immun mot denne resten av ditt liv! Bare for å sette ting i perspektiv så øker man sjansen for at man får hjerteinfarkt ved dårlig tannpuss, viser forskning! ;)

 

Det er farlig å leve, man kan dø av det!! :)

 

Har en venninne som hadde kyssesyken rundt et halvt år. Så to uker er å ta hardt i.

Lenke til kommentar

Idag begynte turnuslegen å snakke om HIV av alle ting??? Tok en blodprøve og venter på svar. Er jo ikke narkoman, har ikke sex med folk jeg ikke kjenner og bruker ikke brukte spøyter likzom....?

 

Så begynte hun faktisk å snakke om myokarditt, men hun sa ikke så mye mer enn at det kunne være en mulighet. Unnskyld meg men.... Hvis det er en mulighet så hvorfor ikke få meg utbedret?

 

Er så frustrert og sliten :/

Lenke til kommentar

Hva vil du egentlig at vi skal svare deg, TS? Vil du at vi skal gi deg en diagnose som du kan gå til legen med? Eller vil du bare ha en diagnose? Vi kan ikke hjelpe deg med noen av delene, det hjelper ingen at du er inne på et forum og sutrer over alle de forferdelige sykdommene du ikke har.

Lenke til kommentar

Hva vil du egentlig at vi skal svare deg, TS? Vil du at vi skal gi deg en diagnose som du kan gå til legen med? Eller vil du bare ha en diagnose? Vi kan ikke hjelpe deg med noen av delene, det hjelper ingen at du er inne på et forum og sutrer over alle de forferdelige sykdommene du ikke har.

 

Hyggelig sagt :-) noen steder må en vel få ut frustrasjonen :-)

Du skulle vært i mine sko vettu, så skulle vi sett hvem som hadde suttra! takk for meg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...