Gå til innhold

Den store Steam Trading Cards-tråden


Anbefalte innlegg

Når man er ferdig med alle kortslippene til et spill, hvordan kan man da få resten? Leste noe om en at man blir kvalifisert for en booster-pakke, men skjønte egentlig ikke helt hvordan dette fungerte?

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selefølgelig. Må jo være en måte man kan få booster-pakke på, er en mulighet og kjøpe fra andre brukere på for eksempel markedet, men er vel en måte man kan klare å få det selv også?

 

Edit: Fant det ut.

 

Hvordan kan jeg få en booster-pakke?

Når du har fått alle kortslippene dine, blir du kvalifisert for en booster-pakke, som er et sett med 3 samlekort som kan inneholde både grunnleggende og foliekort. Booster-pakker tildeles tilfeldig til kvalifiserte brukere etter hvert som flere merker konstrueres av medlemmer i samfunnet. Sørg for at du logger inn på Steam hver uke for å opprettholde kvalifikasjonen.

 

Når kvalifisert, øker Steam-nivået ditt satsen for å motta et booster-pakkeslipp:

  • Nivå 10: +20% økning i slippsatsen din
  • Nivå 20: +40% økning i slippsatsen din
  • Nivå 30: +60% økning i slippsatsen din
  • Nivå 40: +80% økning i slippsatsen din
  • Nivå 50: +100% økning i slippsatsen din (dvs. satsen er doblet)
  • Osv.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå er det jo ikke bare tull med Trading Cards heller. Du kan faktisk tjene en god del penger på det om du er smart. Det er for eksempel noen som brukte over 100 € på Steam Summer Sale Foil Trading Cards. Ettersom tiden går vil disse kortene stige i pris, og en vil eventuelt tjene en liten slant med penger om noen måneder.

 

Det er selvsagt en risikabel investering, men for noen så kan det gå rette veien.

 

Jeg kjøpte bare kort til jeg ble over level 10, slik at jeg har en 20 % sjanse for å få en Booster Pack som jeg kan selge.

Lenke til kommentar

Det samme vil jo gjelde non foil summer cardene også men det vil ta lengre tid før de stiger merkverdig opp i pris om man tenker på antallet med kort som flyter rundt.

 

Generelt sett så vil jeg si at du har begrenset med mulighet til å tjene cash på trading kortene med tanke på at du har et begrenset antall kort du kan få selv via spillene som du sitter med akkurat nå å det du tjener på det kan jo uansett kun brukes på andre spill på steam.

Lenke til kommentar

De fleste booster packs går for under 1 Euro. Don't quit your day job... :)

 

Om man går inn på market å kikker på grafer ser man at det meste av kort og booster packs gjorde et lite hopp når salget sluttet. Så sank det litt igjen, og ligger nå litt høyere enn under salget. Noen stor gevinst ville jeg ikke satset på. Husk også at Steam tar 10% i avgift til spillet og 5% i transaksjonsavgift.

 

Er det slik at booster packs kan droppe når jeg har fått alle card drops? Altså, om jeg har fått 4 av 8 kort, det er 0 kort igjen som kan droppe, men jeg har ikke fått laget badge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det slik at booster packs kan droppe når jeg har fått alle card drops? Altså, om jeg har fått 4 av 8 kort, det er 0 kort igjen som kan droppe, men jeg har ikke fått laget badge?

 

Når du har fått alle kortene som du kan få bare ved å spille spillet, så har du en X % sjanse for at det dropper en Booster Pack. Denne kan droppe når som helst, bare du har logget på Steam minst en gang i uken.

Lenke til kommentar

Når du har fått alle kortene som du kan få bare ved å spille spillet, så har du en X % sjanse for at det dropper en Booster Pack. Denne kan droppe når som helst, bare du har logget på Steam minst en gang i uken.

Ok, da kunne jeg egentlig spart meg for å kjøpe de få kortene jeg har gjort for å få badge da... :)

Ikke at det har kostet meg mer noe særlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ok, da kunne jeg egentlig spart meg for å kjøpe de få kortene jeg har gjort for å få badge da... :)

Ikke at det har kostet meg mer noe særlig.

 

Bare husk at du må være over level 10 for å ha 20% sjanse for at det dropper.

Level 20 gir 40 %, level 30 gir 60 % osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...