Runcie Skrevet 11. juli 2013 Skrevet 11. juli 2013 Hei. Jeg bestilte et eksternt batteri fra mytrendphobe, for å holde liv i telefonene på familieferien. Leveringstiden ble dog lengre enn opplyst, slik at pakken ikke kom tidsnok til ferien. Nå er jeg tilbake og pakken har snart ligget på postkontoret de maksimale 14 dagene. Jeg ser av utleveringsbilaget at posten tar 129 kroner i utleggsprovisjon for å ha betalt momsen for meg (selve batteriet kostet ca 230+frakt). Mytrendphone sender tydeligvis fra Danmark. Så for å oppsummere, så kom varen min så sent, og ble såpass mye dyrere enn først antatt, at jeg angrer. Spørsmålet er: Hva skjer om jeg bare ikke henter pakken?
Heykiz Skrevet 11. juli 2013 Skrevet 11. juli 2013 Pakken blir jo returnert, så vil tro du får igjen pengene dine.
Windoge Skrevet 11. juli 2013 Skrevet 11. juli 2013 Pakken blir jo returnert, så vil tro du får igjen pengene dine. Minus porto og eventuelle gebyrer. 2
Runcie Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Skrevet 11. juli 2013 Minus porto og eventuelle gebyrer. Gebyrer som moms og tollgebyr?
Windoge Skrevet 11. juli 2013 Skrevet 11. juli 2013 Gebyrer som moms og tollgebyr? Moms og tollgebyr er som regel noe du betaler, ikke butikken. Du slipper trolig unna med dette om Posten sender pakken i retur.
One 7 Skrevet 11. juli 2013 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Vet at mange butikker pleier å belaste deg med et gebyr hvis du ikke henter varen din, og den derfor blir sendt i retur. Det aller beste vil kanskje vært å kontakte kundeservice og forklare situasjonen. Edit: Det som skjer hvis den blir sendt i retur, og original avsender heller ikke vil hente ut varen, er at den ofte blir destruert. Endret 11. juli 2013 av K_7 1
Runcie Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Skrevet 13. juli 2013 Jeg tenkte meg nøye om, kjente i hjertet at jeg fortsatt hadde lyst på duppeditt, og kjørte sporenstreks å hentet varen. Jeg betalte gebyret og tok det som en lærepenge. Takk for alle svar. Jeg er klokere nå enn før.
PROuser Skrevet 14. juli 2013 Skrevet 14. juli 2013 (endret) Hvis pakken ikke hentes, kan du ikke bruke angreretten. Lettere å ta den ut og bruke angreretten. Endret 14. juli 2013 av PROuser
Herr Brun Skrevet 14. juli 2013 Skrevet 14. juli 2013 Hvis pakken ikke hentes, kan du ikke bruke angreretten. Lettere å ta den ut og bruke angreretten. Jo, det kan han. Men kostnadene kan bli høyere på grunn av postens gebyrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå