Gå til innhold

Ubuntu - Software for en noob?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har installert Lubuntu og er foreløpig strålende fornøyd! Virker som et utrolig bra OS som er kjempe raskt! :D

Har nettopp oppdaget LXLE (Lubuntu Extra Life Extension), et "prosjekt" som "lover" LTS support for Lubuntu 12.04. Sjekk hjemmesiden http://lxle.net/

Blir installert i løpet av natten, og dersom førsteinntrykket er bedre enn Lubuntu kommer jeg tilbake med feedback.

 

Edit:

For alle som vil prøve Ubuntu, eller en av "slektningene", så styr unna "WUBI-install". Det gir ikke en reell opplevelse av "Ubuntu-familien". Da er det bedre å prøve live CD/DVD/USB.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Edit:

For alle som vil prøve Ubuntu, eller en av "slektningene", så styr unna "WUBI-install". Det gir ikke en reell opplevelse av "Ubuntu-familien". Da er det bedre å prøve live CD/DVD/USB.

 

Og med det mener du?

Lenke til kommentar

Og med det mener du?

WUBI-install lager en "virtuell" disk som er eksepsjonelt treg og gir en dårlig opplevelse av operativsystemet. Test heller fra live CD/DVD/USB, og foreta en skikkelig installasjon dersom du liker det du ser.

 

Noen som har prøvd Elementary OS? Ser jo faen med sykt ut :wow:

Elementary OS er i beta, og har pr i dag en rekke bugs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Elementary OS er i beta, og har pr i dag en rekke bugs.

 

I know, og det ser helt sykt ut. :p

 

WUBI-install lager en "virtuell" disk som er eksepsjonelt treg og gir en dårlig opplevelse av operativsystemet. Test heller fra live CD/DVD/USB, og foreta en skikkelig installasjon dersom du liker det du ser.

 

Har ingen USB'er liggende som kan brukes, men kan jeg stappe en ekstern harddisk inn?

Lenke til kommentar

WUBI-install lager en "virtuell" disk som er eksepsjonelt treg og gir en dårlig opplevelse av operativsystemet. Test heller fra live CD/DVD/USB, og foreta en skikkelig installasjon dersom du liker det du ser.

Wubi er muligens tregt; men min erfaring er at det kjapt sammenlignet med å kjøre fra CD/DVD og USB2.

Lenke til kommentar

Wubi er muligens tregt; men min erfaring er at det kjapt sammenlignet med å kjøre fra CD/DVD og USB2.

Forskjellen på Wubi og en minnepenn eller CD er at førstnevnte i mange tilfeller blir brukt som dagligdags installasjon. Riktig opplevelse kommer først når det er installert på egen partisjon på en greit kjapp disk :)

Lenke til kommentar

Forskjellen på Wubi og en minnepenn eller CD er at førstnevnte i mange tilfeller blir brukt som dagligdags installasjon. Riktig opplevelse kommer først når det er installert på egen partisjon på en greit kjapp disk :)

Det kommer vel an på forventingene om Wubi virker greit eller ikke :)

 

For meg så har alltid dual-boot vært større PITA enn om jeg har kjørt via Wubi kontra dedikerte partisjoner.

 

Så jeg synes een egen dedikert maskin er alltid best.

 

Jeg lastet ned, og tok en titt på ElementaryOS - dette må jeg si falt i smak. Hva er det som er mest buggy der - browseren? GUI?

Lenke til kommentar
rkhunter (Rootkit Hunter) is a Unix-based tool that scans for rootkits, backdoors and possible local exploits. It does this by comparing SHA-1 hashes of important files with known good ones in online database, searching for default directories (of rootkits), wrong permissions, hidden files, suspicious strings in kernel modules, and special tests for Linux and FreeBSD.

 

Jeg vil anbefale deg å kjenne til dette, men ikke et must før du virkelig sliter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...