Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte hjul lager


Anbefalte innlegg

Hei, skal bytte hjul lager på en citroen saxo. Noen som vet hvilke verktøy man trenger?

 

Regner med ters og diverse kopper/skralle. Størrelse?

 

Også, når man bytter disse lagrene, trenger man noe å varme lageret med for å sette det på?

 

Har jobbet som mekaniker en gang i tiden og er vant til å skru, men har aldri skrudd noe særlig på bil.

 

Må muligens bytte drivknute også. Knaker når jeg svinger brått. Hva slags verktøy trenger jeg?

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at lagrene på disse må terses? Byttet nettopp forhjulslager på vår Opel. 3 bolter pluss senterbolt, deretter noen gode kakk med kobberhammer på senterbolten, så løsnet det fint. Remontering var enkelt og greit motsatt av demontering. Har byttet forhjulslager på eldre Citroen, men det er så mange år siden at jeg ikke husker hvordan det var på de. Uansett var det 80-talls biler, så mye kan ha endret seg siden den gang,

Endret av fikse
Lenke til kommentar

Hør med pris på verksted. Mye timer --> enda vanskeligere hjemme. På en typisk VAG benytter verksted 1 til 2 timer på en hjullager og drivknute.

 

Husk også at du må sikkert demontere så mye at du må ta ny hjulstilling som koster ca 1 1/2 verkstedstime.

 

Har byttet fremme på noen VAG biler. Da må lagerhus i presse for å få ut lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...