Gå til innhold

Artic Race av Norway , fint arangement med mye bismak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorvidt de er nødt til å stenge av sentrum i 17 timer for å vise nydelig landskap er vel et spørsmål en kan stille seg.

nettop .

Samt at det er lagt ut alt for lite informasjon om hvordan man skal forholde seg til det .

 

Det er sagt at hvis man har planer den dagen så må man kanskje endre dem.

lokalt var de en son stilte spørsmål om mulighetene til kunne endre planen sine.Det er det ikke alle som kan gjøre .

 

Man kan si at kartet var noe mangelfullt da ikke alle detaljen kommer frem.

Men mye tyder på at del av hovedtraseen til busene må legges helt om

Det sier bare hvor mye dette griper inn i infrastrukturen

Da blir det enste knutepunktet der alle 8 busslinje møtes berørt

Slik kollektivtrafikken er lagt opp , samt all byggevirksomheten og avstengte gater eller enveiskjøring vil det bli en svær vanskelig oppgave å få kollektivtrafikken til fungere .

Dette er det fylkeskommunen som styrer

Normal er de også ute med riktig informasjon , ikke 12te time , ikke 13tde tim men først i 14ende tim

( altså etter at det er satt i gang )

 

det er ikke sykkelløpet som er problemet , men tilretteleggingen bærer lit for mye preg av ta seg til rette uten vis god nok hensyn til resten

Dette har også fått sin velsignelse fra Bodø Kommune.

 

Så de som klager føler seg overkjørt av "byråkratiet" uten å ha mulighiter til kunne si i fra

Her har de tydeligvis også tatt noen selvfølger som slett ikke er noen selvfølger

 

Så nå håper jeg at man får all de nødvendige informasjon som må til , og at man får alternative reise måter slik at man unngår det totale kaoset de foreløpig ser ut til medføre

 

 

En oppklaring om det å bli jage vekk fra arbeidet på bekostning av besøk og arrangementer:

I dette området legger mange turistskip til . Også en del rikmans-skip

Da blir de som har fast parkeringsplass , ente de bor der eller jobber bare bed om å finne seg et annet sted å parkere

Det er ikke lett da man har redusert antall parkeringsplasser og samtid innført gebyr på de som er igjen

Det går også ut over plassen man har til rådighet når man skal leve varer

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

nå har det kommet en liste over områder som stenges .

Det man stiller spørmål er hvorfor disse områdene stenges totalt i ca 2 timer

Hvorfor kunnet man heller ikke sluse biltrafikken gjennom når det er rolig ?

 

Det er også stilt spørmål hvorfor man må bruke områder som overhode ikke her omkjørings-alternativer

Hvorfor kunnet man ikke ventet til man hadde flere veier å velge mellom

 

Dette skal jo være en promotering av Nordnorge

Men med alle "utfordringene" det skaper så får det jo også en negativ del , som står sterkt

 

Har man tatt seg vann over hode her ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå er det kommet frem at arrangementet skaper store problemer for syketransporten

 

Når jeg ser gjennom bussrutene den dagen så er det tydelig at man skal vente flere timer etter arbeidstid før man har sjans for komme seg gjem .

 

Jeg har nesten 3 mil gjem en vei

Busstoppet jeg normalt tar ( 2 kmt gåtur ) er kanseller den dagen.

Å bussen jeg kunne ta for nå bussen videre er kansellert.

 

I beste fall må man vente 2 timer før man kan komme seg hjem

jeg trodde det virkelig var et poeng med kollektiv transport for å begrense bil trafikken men har har de gjort det slik at man er mere avhengig av bil en normalt den dagen

Forøvrig er det svært lite å ta seg til mens man venter

 

Er det noen som forsatt snakker om hvor godt planlagt dette er er ?

 

-

Nå viser det seg at dette arrangementet skaper lit vel mange utfordringer

syketransporten er nevnt

varetransportene må endres ( som om det er så lett som alle tror )

Noen vil heller ikke kunne mota post

Det kan også gå ut over søppeltømmingen

Og så har man de som må utsette legetime/behandling med flere måneder

 

Av kommentere som må bør vise mere respekt for kommer det også frem at noe frykter at de må utsette legetimen med flere uker

 

Dette er ikke noe vond mot arrangementet men de som har planlagt det.

De skulle ha det koste koste hva man vil Så hvis man ikke kunne ta fullstendig hensyn til alle berørte så har man bare senket kravet om hvor mye hensyn man skulle ta.

 

jeg stille spørsmål om alle berørte parter faktisk har vær i dialog med arrangøren i det hele tatt.

Å argumentere for at det kan man ikke ( jeg regner med at det kommer før eller siden ) er en menget dårlig unnskyldning . Det er latskap

 

Det mest provoserende jeg leste av kommentarene var at man bare kunne ta bussen ( når man ikke kunne kjøre selv ) vel vitende om at også busstilbudet er sterkt rammet

 

Her er det en viss sjanse for det kollapser helt når alle skal hjem.

 

Man kan men hva man vill , være så positiv som bare det eller unnskylde med at det opplever man bare en gang.

Det hjelper lite når noen blir overkjørt av de som sliter

 

 

så et arrangement som skulle skape fest og moro har fått lit for mye bismak med på kjøpet fordi det ikke kan gjennomføres uten at det går ut over en stor del av innbyggerne

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

i så fall mangler du omtrent all den informasjonen du trenger for kunne ta en av avhørelse.

problemet er ikke at man kan unngå Bodø Sentrum , for det er det mange som gjør allerede på grunn av et større butikksenter noen KM utenfor

Problemet er at hovedtraseen til bussen går tvers gjennom denne sykkel løypa

Nå venter jeg lenge nok på bussen ( ca 1n time ) da skal jeg ikke måte vente ent time til før jeg kommer meg hjem.

Dette fordi fylkeskommunen ikke har vært villig til å ta tilstrekkelig hensyn til normal arbeidstid da de satte opp passeringtidspunktene for buss

 

Jeg jobber ikke i de aktuelle område men er avhengig å ta bussen derfra for å komme meg hjem.

Dett er også et hovedknutepunkt for alle kollektivreisende ( buss, jernbane og fly )

 

Det er også slik at de fleste stoppen for buss har en avstand på rund 500 M fra hverandre

Samtidig så går bussen bare en gang i timen

 

Hvis dette tullet fører til at man ikke når bussen så mister jeg alle respekt jeg måte ha for syklister

 

Ja det er mange som jobber der som også mister den faste parkeringsplassen sin

mange kan heller ikke bruke bussen av årsaker nevnt ovenfor.

 

Det finnes da viktigere ting her i livet en leke seg.

 

når det gjelder å utføre en jobb , som lever faste leveranse en eller flere ganger i uken er det ikke noe man bare kan om-rokere så enkelt på da det er mange å ta hensyn til

Man har også en tilmålt tid på seg

 

Du kan mene hva du vill men slik det ser ut nå så blokkerer det for god del av samfunnets tjenester .

Det er jo påstått at gaten i området blir stengt i opptil 17 timer

Fra før av er det mye byggevirksomhet i området som har skapt problemer og nå blir det verre

 

jeg beklager å si det men den holmingen du har vist meg har jeg ikke mye respekt for

 

Du mister all respekt for sykklister? Mener du virkelig at alle syklister er "skyldige" i dette? Hva i alle dager? Nordlendinger altså. Se til finnmark og lær litt av de du :rofl:

 

Tviler på du får mye respekt

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Det jeg sier her er at slik arrangementet er gjennomfør , der arrangøren har mere eller mindre tatt seg til rette ( med tillatelser fra en del instanser ) uten å kontante hele næringslivet på forhand gir mere varme på bålet

i konflikten mellom syklist og bilist .

 

Veiene blir jo stengt slik at de som normal kjører for utføre nødvendige ærender ( inkludere fra og til jobb og jobb-realtive oppdrag ) blir nekte å gjør det den dagen

Det er sikker noen av dere som menr at man syter fordi det finnes endre muligheter å komme seg frem på

Her er saken at ale muligheter er fullstendig blokkert på de tidspunktene veiene er steng

Derfor gir det mere næring til bålet

 

irritasjonsmomentet går også på at de som betaler for bruk av veien blir nekte å bruke den for noe som "leker seg " skal ha det morsomt.

Her tror man også at man skal få en enorm reklamefekt av dette.

Men hvis det kommer frem hvordan innbyggerne bare må tilfredsstille overformynderiet her så blir det med bismak

 

Så her må en by på 50 tusen underlegge seg noen få tusen personer ( jeg tror egentlig at det er snakk om under tusen personer ) . i tillegg kommer alle stedene i non mils omkrets som også oppnår uttakstilstander.

 

Da er det ikke rart en mange blir irriterte

Det er også snakk om de som taper penger på dette

hva med dem ?

Enkelte har også måtte utsette legebehandlingen.

 

Så slik det er så fremstår arrangementet som noe har brøytet seg frem , ikke spurt om lov.

 

 

Man skulle mere eller mindre trumfe dette gjennom selv om infrastrukturen egentlig ikke tilater noe slikt

Det er det som er problemet her

 

flere har jo mer eller mindre frivillig valgt å holde seg hjemme i dag

andre må jobbe "overtid" .

 

Så snakker man at man kan sykle eller gå som alle bor 5-10 minutter fra arbeidet .

Noen snakker også om at man kan ta bussen i sted for bilen samtidig som de vet at busstilbudet er kraftig redusert og man risikerer å miste siste buss hjem ved overgang

 

Da er det mange som tar så let på det at man kan lure på om de provoserer med hensikt.

 

For min del så har jeg styr mye med dette , spekuler lenge på hvordan jeg skulle komme hjem fra arbeid , men valgte til slutt å holde meg hjemme.

 

alternativene var :

holde seg hjemme

gå 4 km

elle vente på en bus som jeg ikke var sikker på om kom tidsnok til nå neste buss

 

Ikke noe særlig å måtte øke reise og jobbtiden fra mellom 6:50 og 17:00 til mellom 6:50 og 18:00 når arbeidstiden min er mellom 8:00 og 15:30

 

det føles som man bare skal ta hensyn til disse syklisten og drite i alt annet

Da er man nødt til bli oppgitt

 

Da klare jeg rett og slet ikke å nyte sykkelrittet

Nå er jo også interessen min for sykkelritt lit laber samtid som man blir mere interessere når noe skjer lokalt

 

Dette har mye med at måtte uttalerette seg etter andre som man ikke alltid er like begeistret for

Hvis man så mener at noe er "unødvendig" maktbruk så blir man også frustrert

Lenke til kommentar

Det jeg sier her er at slik arrangementet er gjennomfør , der arrangøren har mere eller mindre tatt seg til rette ( med tillatelser fra en del instanser ) uten å kontante hele næringslivet på forhand gir mere varme på bålet

i konflikten mellom syklist og bilist .

 

Veiene blir jo stengt slik at de som normal kjører for utføre nødvendige ærender ( inkludere fra og til jobb og jobb-realtive oppdrag ) blir nekte å gjør det den dagen

Det er sikker noen av dere som menr at man syter fordi det finnes endre muligheter å komme seg frem på

Her er saken at ale muligheter er fullstendig blokkert på de tidspunktene veiene er steng

Derfor gir det mere næring til bålet

 

irritasjonsmomentet går også på at de som betaler for bruk av veien blir nekte å bruke den for noe som "leker seg " skal ha det morsomt.

Her tror man også at man skal få en enorm reklamefekt av dette.

Men hvis det kommer frem hvordan innbyggerne bare må tilfredsstille overformynderiet her så blir det med bismak

 

Så her må en by på 50 tusen underlegge seg noen få tusen personer ( jeg tror egentlig at det er snakk om under tusen personer ) . i tillegg kommer alle stedene i non mils omkrets som også oppnår uttakstilstander.

 

Da er det ikke rart en mange blir irriterte

Det er også snakk om de som taper penger på dette

hva med dem ?

Enkelte har også måtte utsette legebehandlingen.

 

Så slik det er så fremstår arrangementet som noe har brøytet seg frem , ikke spurt om lov.

 

 

Man skulle mere eller mindre trumfe dette gjennom selv om infrastrukturen egentlig ikke tilater noe slikt

Det er det som er problemet her

 

flere har jo mer eller mindre frivillig valgt å holde seg hjemme i dag

andre må jobbe "overtid" .

 

Så snakker man at man kan sykle eller gå som alle bor 5-10 minutter fra arbeidet .

Noen snakker også om at man kan ta bussen i sted for bilen samtidig som de vet at busstilbudet er kraftig redusert og man risikerer å miste siste buss hjem ved overgang

 

Da er det mange som tar så let på det at man kan lure på om de provoserer med hensikt.

 

For min del så har jeg styr mye med dette , spekuler lenge på hvordan jeg skulle komme hjem fra arbeid , men valgte til slutt å holde meg hjemme.

 

alternativene var :

holde seg hjemme

gå 4 km

elle vente på en bus som jeg ikke var sikker på om kom tidsnok til nå neste buss

 

Ikke noe særlig å måtte øke reise og jobbtiden fra mellom 6:50 og 17:00 til mellom 6:50 og 18:00 når arbeidstiden min er mellom 8:00 og 15:30

 

det føles som man bare skal ta hensyn til disse syklisten og drite i alt annet

Da er man nødt til bli oppgitt

 

Da klare jeg rett og slet ikke å nyte sykkelrittet

Nå er jo også interessen min for sykkelritt lit laber samtid som man blir mere interessere når noe skjer lokalt

 

Dette har mye med at måtte uttalerette seg etter andre som man ikke alltid er like begeistret for

Hvis man så mener at noe er "unødvendig" maktbruk så blir man også frustrert

Helt enig i at dette er blitt arrangert dumt. Men å skylde på usyldige folk som bare liker å sykle blir jo helt på hode,hehe. Jeg skjønner din frustrasjon, men jeg skal kose meg forran tven nå,hehe :tease:
Lenke til kommentar

jeg skylder ikke på syklisten hvis det er det dere tror , men på de som skulle tvinge dette gjennom :nei:

 

Da foreslår jeg at du tar ut din agresjon mot hr. Giske, han står vel for åpningen av rittet,hehe. Få de ut av storting og regering. Start valgkamp på borgerlig sin side! Alle stemmer teller!

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Vara ordfører var jo irritert på Giske for han skyter av være med på dette mens i virkeligheten var mast på regjeringen om penger til dette.

http://www.an.no/nyh...icle6797979.ece

 

Regeringa ja, men når sant skal være sagt så har Giske jobbet litt for å få gjennomslag for det. Jeg så foresten rittet på engelsk eurosport og de var mektig imponert over Norge. De sa mye rart. Bla.a var grunnen til at de ikke så noen biler der at folk syklet og gikk til ski på jobb,hehe. Vi hadde så mye penger at vist vi kuttet oljen helt i dag så kunne vi holde samme forbruk pga det nasjonale fondet som han kalte det i 300 år. Norske mennesker likte også å gå tur på fjellet, da helst alene og vist man møtte en annen som var ute i på gåtur så gikk de bare rett forbi uten å se på hverandre, for begge ville være alene.hehe.+ Også skrøyt han veldig av naturen og annbefalte alle å reise på ferie til Bodø. Naturen der oppe imponerer veldig ute i verden, mange er ikke klar over den, så dere får nok noe utav dette også, ikke bare en stengt vei.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Når det reklameeffekten så tror jeg nok at noen overdriver.

Man har prøvd seg før men det dabber ganske fort av

Dessuten så klages det jo over prisnivået her i landet

 

Om noen hundre er for dette og jobber med å få det i stand ,

Så er de mange som synes at det er greit

Andre stille enkelte vilkår samtidig som de synes at det er greit

Så har man de som mener at det forstyrrer dagliglivet for mye og kan ikke aksepterer det

jeg har prøv å stille spørmål om det bare var syklistene man skulle ta hensyn til.

Man er jo vant med at noen syklister bare tar seg til rette: disse blir kalt for kamikasje syklister.

Når så et helt samfunn blir tvunget å følge ønskene til noe få så blir det konflikter som ikke alle ser

 

Dessverre er de fleste lit for trangsyn i synet sitt her

 

Nå er det verd å nevne at enkelte steder ble veiene også steng tidlige en de skulle

Det bevisseer jo bare hvor ivrig enkelte var for få det gjennomført

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Når det reklameeffekten så tror jeg nok at noen overdriver.

Man har prøvd seg før men det dabber ganske fort av

Dessuten så klages det jo over prisnivået her i landet

 

Om noen hundre er for dette og jobber med å få det i stand ,

Så er de mange som synes at det er greit

Andre stille enkelte vilkår samtidig som de synes at det er greit

Så har man de som mener at det forstyrrer dagliglivet for mye og kan ikke aksepterer det

jeg har prøv å stille spørmål om det bare var syklistene man skulle ta hensyn til.

Man er jo vant med at noen syklister bare tar seg til rette: disse blir kalt for kamikasje syklister.

Når så et helt samfunn blir tvunget å følge ønskene til noe få så blir det konflikter som ikke alle ser

 

Dessverre er de fleste lit for trangsyn i synet sitt her

 

Nå er det verd å nevne at enkelte steder ble veiene også steng tidlige en de skulle

Det bevisseer jo bare hvor ivrig enkelte var for få det gjennomført

 

Ingen tvil om at trangsynt er noe du kan....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som du har et poeng "den andre elgen". Arrangementet virker virkelig dårlig, og folk er nok skikkelig misfornøyd. Må minst ha vært en 100 000 mennesker ute og vist sin avsky, med flag og heing og smil.

 

Nei, men for å være ærlig, innser du ikke at dette er noe meget mange mennesker setter pris på? Selvsagt medfører det noen problemer for noen også, men de to må jo veies opp mot hverandre. Det er slik det er å leve i et samfunn, vi gir og tar fra hverandre, men i sum bør det bli best mulig. Her er det masse mennesker som har hatt skikkelig gode opplevelser, og noen få som har hatt litt dårlige opplevelser, alt i alt gjør jo det at sykkelritet har vært en berikelse for samfunnet. Hvem er da du til å sette dine egne behov over fellesskapets?

Lenke til kommentar

Arrangementet i seg selv virker fint .

Men det burde ha vær gjennomført uten at man fik unntakstilstander i de timene syklistene skulle passere .

 

Hvor vid ulempen har vær ubetydelig kan i aller høysete grad diskuteres.

listen begynner hope seg opp nå

 

- får ikke post

- legetimer/ behandling må utsettes ( noen måneder for enkelte )

- begravelser må utsettes

- halvdags arbeidene må blir rammet ( his de er heldig så kommer de seg gjennom midt på dagen ) alternativt må de være hemme eller jobbe overtid ( det er det ikke alle som har helse til)

- hva med hjemme hjelpen som har fler klienter på en dag ?

- hvordan dekkes tap arbeidsinntekt

dette var bare noe av de punktene jeg kom på

 

i ettertid har det vist seg at det også har vær en del sviktende informasjon ute å gått

noe har forsøkt å forsere sperringer ( sikker ganske vanlig )

andre plasser ble områder steng noen timer tidligere den det skulle

 

Og informasjon til bus passasjerer har vært for dårlig.

 

ellers så har jeg sett en del flåsete kommenterer om at man bare kunne gå eller sykle hvis man ikke kunne bruke bilen ( ingen som snakker om avstander her ) for komme seg frem tidsnok .

syklistene som deltar er jo topptrente så det kan man ikke sammenligne med

 

en annet flåste kommenter var nettop at man bare kunne ta bussen.

det blir merkelig når nettop det ikke går noen buss

 

selv om det gikk bedre en jeg fryktet så er det likevel lit for mye arroganse inn inn i dette

 

jeg har sett uttalelser om at dette måtte gjennomføres koste koste hva man vill.

altså at man i praktisk ikke skulle ta så mye hensyn til andre grupper en syklistene som skulle delta

 

Til slutt så prøvde også politikeren å få noe politisk ut av dette

 

Flere av kommune fikke heller ikke den profilering de ønsket seg

 

hadde de da kontroll over arrangementet ?

kan man si at det var knirkefritt ?

 

 

Om det blir gjennomført flere ganger så håper jeg at man blir lit mere fleksibel med veistegninger.

 

 

om jeg skulle angi terningkast så vill jeg under tvil ha valg 4

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Herregud for ei syting.

 

Det er faktisk engang slik at vi alle lever i ett samfunn. I dette samfunnet er det mennesker med forskjellige interesser og behov. Nå er det da slik at noen av disse menneskene med samme interesser har funnet ut at de skal ha en felles aktivitet med prestisje, konkurranse og markedsføring. I tillegg er det mange mennesker som deler samme interesse, men som av ulike grunner ikke kan eller vil delta, men da vil se på. Denne gruppen er nødt til å forholde seg til regelverk, lover og andre mennesker slik som alle andre. Og her har de altså fått tillatelse til å arrangere denne aktiviteten, innenfor lovverket.

 

Med andre ord, suck it up. Er du misfornøyd kan du enten protestere til politikerene som styrer lokalt om at slike arrangement gir deg lengre reisetid til jobb, jobbe politisk for å endre lovverket eller flytte langt unna sivilisasjonen...

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Sykkelritt uten å sperre veier kunne vært en mildt sagt spennende begivenhet. Trafikk, folk og sykler i høy fart er skjeldent en dårlig kombinasjon, så da må nødvendigvis veier sperres og enkelte personer tilpasse seg.

Nå var det fra fredag-søndag, så det får minimal konsekvens for de fleste.

Ser at det var noen få veier om gangen som ble sperret, og trafikken ble sluppet gjennom når det var mulig. Høres ut som om de sperret alt i hele sentrum når du klager elgen, men ser at det bare er noen veier til enkelte tider som blir sperret, så man kan fortsatt komme seg til legetimen på fredagen om man har det, man må bare være litt fleksibel. Ser du har 4km til jobb, dette er for de fleste grei gang/sykkel avstand som ikke medfører så stort problem 1 gang i året.

 

Sorry, men syntes på ingen måte syndt på deg, joda, sikkert upraktisk men er ikke mer enn upraktisk. Hadde de sperret av hele byen, stoppet alle biler og kollektivtrafikken hadde du hatt en grunn til å klage.

 

Har for ordens skyld ingen interesse av sykling, og de sperrer av store deler av byen her en gang i året pga sykkelritt, men folk klarer seg fint :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Her der de faktisk du som går i syte felle nomore ,for du tåler ikke kritikk

 

jeg så jo at argumenterte var bra

 

Det er alt det andre rund det som trenger forbedringer

 

til orientering så begynte dette rittet på torsdag , ikke fredag

 

Sentrum av Bodø skulle sperres fra kl 0.00 til 17:00

Deler av området ble faktisk ikke åpnet før etter kl 19:00

 

Det var også de skulle slutte på jobben kl 14:00 men kom seg ikke hjem før kl 21:00 . kaller dere det for syting ?

 

Veistrekninger på noen mil ble stengt i 2-3 timer av gangen.

enkelte deler av strekning har muligheter for alternative ruter hvis bare tar de i bruk

 

Så her er det noen som er lite orientert

 

Nå viste det seg at syklisten syklet fortere en antatt så veiene kunne åpnes tidligere en først antatt

 

Det jeg vill frem til var man kunne hatt alternative veier for trafikken samt at deler av trafikken kunne ha vær sluppet gjennom i puljer

 

noe av kritikeren går også mot Nordland fylkeskommune som byråkratisk trege med informasjonen de komme med.

De trenger minst 2 dager på seg fra informasjon blir gitt til de kommer ut med den

Så i stedet for informere om at veien ble åpnet så snart rittet var over så stod det kontant at veien skulle være stengt til 16:00

Ritet var jo over rundt kl 15:00

 

For øvrig så har jeg faktisk hele 27 KM til jobben min.og 27 KM hjem igjen

Det blir noe annet en gå 4 KM

 

reiser man hjemmefra før kl 7 om morgen og er ikke hjemm før kl 17:00 så har mjo liten lys til drøye det mer uansett årsak

Så morsomt er ikke dette sykkelritt .

 

Pussig at det blir slik oppstyr når man bare ser dem i et halvt minutt i levende livet

Da kan man spørre seg om det er verd å stenge av veier i flere timer

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Her der de faktisk du som går i syte felle.

For du tåler ikke kritikk

 

jeg så jo at argumenterte var bra

 

Det er alt det andre rund det som trenger forbedringer

Bedre info om buss kommer sikkert neste år. Utenom det må de nødvendigvis sperre veiene det sykles på, så det blir nok like "ille" neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...