Gå til innhold

Skal lage AI til et enkelt 2D spillm hva bør jeg tenke på?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jobber med et veldig enkelt 2D spill, en av tingene som må gjøres er å skrive en AI til monster. Det er snakk om et RPG i samme stilen som Pokemon. Er det noen her inne som har noe erfaring med slike prosjekter og vet hva man må tenke på, hva man burde unngå og hvordan det er lurte å angripe et slikt problem.

 

Generelle spill-programmering tips blir også satt pris på.

Jeg bruker fortiden python og pygames, dette er et hobby prosjekt og mine ferdigheter innen programmering er ganske gode, men ikke på nivå med en som har en IT utdanning. Er fysikker og det er i denne sammenheng jeg har lært meg det meste av programmeringen min, ja og litt web utvikling da. Python var i grunn ikke førstevalget mitt, men pygames var ganske rett frem så da ble det sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har utdanning innenfor kunstig intelligens, så jeg kan muligens peke deg i retning av det jeg har lært.

 

Det var et veldig generelt spørsmål du kom med, men vil anbefale å lese litt om Pathfinding, Heuristics og Minimax-teorien. Alt spørs selvsagt hvor komplisert AI du skal ha, men om du bare vil at de skal vandre rundt og ta noen enkle valg så skal de tre temaene dekke det meste.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...