Gå til innhold

Ingen tilgang til NAS i nytt hus med Altibox fiber løsning


Anbefalte innlegg

Har da flyttet i nytt hus.

 

Dette har altibox fiber løsning (Tipper flere kjenner til dette) Problemstillingen er slik:

 

Altibox sentralen har kun en port (WAN) Denne kabelen går på WAN porten på ruteren.

 

På ruteren er det også en kabel koblet til TV styret,og en til som styrer internett. Så den 3dje fra NAS boksen (En D-Link Sharecenter 320 4Tb) Mao ikke noe dyre greier,men den har fungert utmerket på mitt tidligere ADSL nett fra NextGentel.

 

Jeg får bare ikke kontakt med denne NASen lenger. Det rare er dog at om jeg fjerner internett tilgangen,så dukker boksen opp i nettverket mitt. Men disse kan tydeligvis ikke være på sammen. Why?

 

Trenger noe expert hjelp her. Infoen er muligens elendig,men kan prøve å svare på sprøsmål om det er mulig.

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altibox kjører en del VLAN for å skille TV og internett, med det resultat at det i mange tilfeller kun er én nettverksport på ruteren som kan brukes til internett. På samme måte som at én av portene kun kan brukes til TV. Den siste kan f.eks være deaktivert eller brukes til noe helt annet. Så hvis du får tak i en switch og stapper den i port 2, så får du NASen på nettverket ditt ved å stappe både nettverket og NASen i switchen.

 

Eller har du f.eks koblet en egen ruter til port 2?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...