Gå til innhold

Samsung 7-serie: hvordan fjerne recovery-partisjonen?


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte akkurat en Samsung 7-serie på Lefdal.

 

13,3" Full HD skjerm

128GB SSD

6GB RAM

i5 CPU

 

 

Den var etter min mening full av bloatware og recovery partisjonen er veldig stor (ca en fjerdedel av disken). Slik jeg fikk maskinen, har den bare ca 40GB ledig plass.

 

Tenkte jeg skulle gjøre en clean install av Windows 8 og fjerne recoverypartisjonen. Har gjort dette hundrevis av ganger før med tidligere windows-versjoner.

 

 

To spørsmål: hvor i heite huleste har Samsung lagt serienummeret til Win 8-installasjonen min? Ser det ikke noe sted.

 

Og det andre: noen som vet hvor jeg finner .iso-filer slik at jeg kan installere fra minnepinne? Microsoft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det er produktnøkkelen du ønsker å finne. Den ligger kryptert i registere.

Tror dette programmet hjelper deg. Har ikke forsøkt med windows 8, men det fungerte på windows 7.

Det enkleste er kanskje å laste ned Classic Shell, så får du start knappen tilbake, og da er

det bare å trykke start >>høyreklikk over Datamaskin>>velg behandle>>gå til diskbehandling

og slett recoveryen. Sikkert slik du er vant med :)

Lenke til kommentar

Nei det stemmer ikke.

Samsungs sin oem key må ligge i en inf fil i i stall.wim i recovery partisjon.

Den må matche uefi bios key.

Hvis du installerer fra en iso er det sannsynlig du får feil ved aktivering.

Ikke fjern recovey partisjonen og default oppsett hvis du ikke 150% vet hva du gjør og hvordan du kommer deg rundt eventuelle problemer.

Oem distribusjon med windows 8 er endel nytt, ikke sammenlikne med win 7 og tidliegere.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...