Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor vanskelig det er å komme inn på masteren? Jeg har tenkt til å gjøre det etter å ha tatt bachelor i utlandet. Jeg vet at man må oppfylle visse fagkrav, men jeg er redd for at jeg muligens kommer til å ha for få administrasjonsfag. Jeg kan jo velge mange nok for å oppfylle fagkravet, men administrasjonsfag interesserer meg ikke like mye som andre type fag. Teller alle emnene like mye?

 

Jeg har sendt en e-mail til opptakskontoret, og de sier at de vanligvis aksepterer utenlandsstudenter som dukker litt under kravet for matte, men jeg vet ikke hvordan det er for administrasjonsfag. Lønner det seg ikke, generelt sett, å ha flere metode/samfunnsøkonomiske/bedriftsøkonomiske fag enn administrasjonsfag?

 

 

Tja. For en "utenlandsstudent" så må man oppfylle visse fagkrav, dvs du må ha nok administrasjonsfag. Alt det står på nettsiden deres.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Nuvel, på tide å dra denne litt opp igjen! Har et par spørsmål til den erfarne garde. Ser snittet for i fjor lå på 56,5, jeg satser på å å få 58,3 til opptak 2014, vil dere tro det holder?

 

Andre spørsmål jeg har er; hvor er det best å bo med tanke på å ikke trenge å stå opp i 5-tiå (satt på spissen)? Jeg vet at NHH ikke ligger veldig sentralt ift. UiB, HiB og BI, men greit å få en viss pekepinn på statusen her. Er jo vant med og regner med å måtte ta buss / bybane, men å ta maks én hadde vært flotters.

 

Til sist retter jeg et spørsmål til førsteårsstudenter, hvordan føler dere at de to første månedene ved skolen har vært? Som forventet? Hardt? Sosialt bra?

 

Takker for svar!

Endret av Phil Leotardo
Lenke til kommentar

Holder sikkert.

 

Med en busslinje kan du bo i:

 

Sentrum

Åsane til Flaktveit

Lønborgien/eidsvågneset

Fyllingsdalen

Haukeland-Sletten

Loddefjord

Øyjorden

Nesttun

 

Mulig det er flere som jeg ikke kommer på. Dersom du ikke har venner/kjæreste du skal bo med, kan du jo prøve å bo i Studentsamskipnaden i Bergens leiligheter. De har seks blokker RETT over NHH, altså 2 min gangavstand. Standarden er helt grei, med eget rom og toalett, deler kjøkken med 6. Partyplace nr 1, brannbil og politi kommer på besøk nærmest ukentlig. Koster ca 3800/mnd inkl strøm, tv og internett.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Noen gikk med full dress. Andre igjen gjorde som meg og nøyde seg med ei svart bkse, ei pen skjorte og kanskje et slips, mens noen få andre igjen brukte dongeribukse og ei vanlig t-skjorte med et uformelt motiv. De sistnevnte skilte seg ikke positivt ut.

 

Jeg tror ikke at varmen er et stort problem selv om du kommer i dressjakke. Da jeg ble immatrikulert i 2012 var det en veldig flott dag og det var varmt å stå i kø utenfor servicebygget før jeg kom inn til plassen min. Det er kaldere i aulaen enn ute i sola og den er godt ventilert. Det går kanskje to timer før dere har vært gjennom seremonien og funnet faddergruppene deres, før dere drar hver til deres og gjør dere klar til festen.

 

Jeg anbefaler forresten å ordne skysskort før immatrikuleringen. Under fadderuka vil du ikke ha tid og enten du skal ha månedskort eller kontantskyss, vil det bli noen kroner å spare, for du kommer til å ta mange bussturer fram og tilbake mellom skolen og sentrum og kanskje andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...