Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan klubbdåpen har blitt gjennomført tidligere. Skal man forvente å bli våt eller lignende? Hva ligger egentlig bak "vi vil ikke anbefale å ta på seg finstasen"?

 

Må man forhåndsbestille billettene til førstekullsuken, eller får man kjøpt armbåndet ved immatrikulering?

Endret av Ord
Lenke til kommentar

Ja, altså, du trenger ikke forberede deg på å bli dusjet i øl, men det er ganske tett i klubben på den tiden, pluss det er varmt og klamt. Og folk søler nok litt drikke. Du kan fint ha en ok skjorte og en shorts, det ville jeg valgt (dvs det valgte jeg...) Men ta noen gamle sko. Eldre vans eller converse er fint til sånt!

 

Går ut fra at du har fått/får "Velkommen til NHHS" i posten, der står det meste av det du trenger å vite.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan klubbdåpen har blitt gjennomført tidligere. Skal man forvente å bli våt eller lignende? Hva ligger egentlig bak "vi vil ikke anbefale å ta på seg finstasen"?

 

Må man forhåndsbestille billettene til førstekullsuken, eller får man kjøpt armbåndet ved immatrikulering?

 

Selve klubbdåpen i fjor var slik at vi måtte gå inn "bakveien" til Kjelleren, der vi gikk inn i et mørkt rom for et lite rituale. Vi fikk plastglass og ble bedt om å sette oss ned på kne og shotte innholdet, som jeg tror var baileys, i det minste noe som smakte veldig likt.

 

Armbåndet kjøpte vi rett etter at immatrikuleringen var ferdig og vi hadde funnet faddergruppene våre i kantina.

 

Og ja, jeg må også anbefale shorts og t-skjorte eller tilsvarende. Klubben er som en fuktig badsstue når det er mye folk der. Jeg var lettkledd under dåpen og festen etterpå og jeg var likevel svett og klam som en brunost.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Selve klubbdåpen i fjor var slik at vi måtte gå inn "bakveien" til Kjelleren, der vi gikk inn i et mørkt rom for et lite rituale. Vi fikk plastglass og ble bedt om å sette oss ned på kne og shotte innholdet, som jeg tror var baileys, i det minste noe som smakte veldig likt.

Må ikke røpe dette da!! :omg:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal ett år i førstegangstjeneste før jeg begynner til neste høst.

 

Noen som har erfaringer med hvor harde fagene eventuelt kan være etter 1 år fravær fra skolegang (rekning osv)? Vil et forkurs være nødvendig, eller kommer maskina i gang igjen fort?

Har 5 i R2 fra standpunkt og eksamen.

 

 

Skal forøvrig i HMKG fra 30. september av, så skoledimmer nok like før skolestart august 2014. Tviler egentlig på at jeg er klar i tide til forkurset...

Har noen regelbøker jeg kan ta en kikk i antar jeg.

 

 

 

 

 

Ikke min tråd

Endret av belius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvor vanskelig det er å komme inn på masteren? Jeg har tenkt til å gjøre det etter å ha tatt bachelor i utlandet. Jeg vet at man må oppfylle visse fagkrav, men jeg er redd for at jeg muligens kommer til å ha for få administrasjonsfag. Jeg kan jo velge mange nok for å oppfylle fagkravet, men administrasjonsfag interesserer meg ikke like mye som andre type fag. Teller alle emnene like mye?

 

Jeg har sendt en e-mail til opptakskontoret, og de sier at de vanligvis aksepterer utenlandsstudenter som dukker litt under kravet for matte, men jeg vet ikke hvordan det er for administrasjonsfag. Lønner det seg ikke, generelt sett, å ha flere metode/samfunnsøkonomiske/bedriftsøkonomiske fag enn administrasjonsfag?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+98712341234

Hei! Har alltid hadd en plan om å gå industriell økonomi på Ntnu.. men ser at jeg antagelig ikke kommer inn der.. kommer da til å søke på NHH! men har også hørt at man kan ta en master i industriell økonomi etter bachelor i økonomi ved høgskolen i Buskerud. vil dette være verdt det når det gjelder hvilke jobber man kan få? eller vil det være best å avslutte med master på NHH?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...