Gå til innhold

Hjelp til forsikring - Uheldig situasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har kanskje vært utfor noe av de mest "tragi-komiske" situasjonen, og lurer på noe.

 

Det som har skjedd, er at for tre dager siden, tegna jeg "iPhone" sin forsikring som dekker

 

"Tap av, eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran, tyveri og fuktskader."

 

Tre dager etterpå var jeg så smart og klarte å miste telefonen uheldigvis ut av lomma, noe som gjorde at kameraet var defekt, i tillegg til knust skjerm og potensielt hakk i selve displayet.

 

Det som jeg er redd for, er at jeg som forbruker vil bli straffet for noe form, siden selskapet kan oppfatte det som en slags "lureri"?

 

Er det noen som har vært utfor noe lignende?

Endret av Steffen Rene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært ut for noe av det samme med en mp3 spiller. Du må vel tåle noen blikk og kanskje ringe et selskap som tar seg av det og bli stilt noen kritiske spørsmål, men så lenge du har alt ditt på det tørre er det ingenting å bekymre seg for. Du har kjøpt forsikringen og har retten på din side. Vær evt forsiktig og studer nøye hvis det står med liten skrift at skaden må voldes av andre eller noe sånt, men tror dette bare gjelder for reiseforsikring osv fra gjensidige osv. Lykke til!

Lenke til kommentar

Du får ikkje dekt dette på forsikringa då uhellet ikkje skyldes ein plutselig ytre årsak.

 

Dersom du f.eks hadde blitt skubba eller dulta slik at telefonen gjekk i bakken så ville forsikringa ha dekka skaden.

 

Der er uansett ikkje så uvanlig at folk får bruk for forsikringa si på dag 1, det er fyrst når dette gjentar seg fleire gongar at forsikringsselskapet vil bli skeptiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...