Gå til innhold

Ytelse på WD Raptor disk


Chief

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er på tampen til å kjøpe meg ny harddisk. Og i den anledning lurer jeg på om det er noen som har den WD Raptor disken. Jeg er litt interessert i å vite hva den yter. Tenker naturligvis på å kjøre den som system/spilldisk og da må jeg ha mest mulig ytelse. Har undersøkt støy og de faktorene, og den har ikke mer støy enn de diskene jeg allerede har fra før av. Har 2 WD Caviar 120GB disker en med 2MB cache, og en med 8MB cache. Har også en Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB disk med 8MB Cache. Uheldigvis står Caviar 2MB cache disken som systemdisk/spilldisk... nå og det resulterer i en score på 998 på PCMark2002. Dette er etter diskdefrag. Har vært nede i 900 på det laveste.

 

Noen som har et resultat fra PCMark på den disken?

 

Kan godt tenke meg en compare link om det er mulig.

 

Mine compares ligger i sigg.

 

Motakelig for innspill. Se gjerne over resultater på compare, og forklar om jeg burde hatt mer på et eller annet.

 

Takker for all hjelp.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er disken bestilt. Godt fornøyd med MPX. Der koster den ikke mye mer enn hos itbutikken.

 

Så den får jeg levert på døren mest sansynlig i morgen. Og det skal bli godt. Har hatt den 120GB 2MB cache disken for lenge som systemdisk nå. Den klarer ikke mer enn rundt 35MB/s på maks og det er alt for lite.

 

Disken er jo forholdsvis liten, men det er jo ikke ment som en disk som skal lagre store mengder data, men yte mest mulig. Og da er det perfekt å ha system og spill på den.

 

Da er det bare å vente til den kommer. Og så blir det et vanvittig ryddeprosjekt med Partition Magic etter at jeg har fått den i drift.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Måtte vært fint å hatt to stk 74gb raptorer i raid 1. Høres sikkert ut som sløsing for en del her inne, men for min del så hadde det vært langt å foretrekke enn raid 0.

 

Noen som har noen ide om hvilken pris disse kommer til å ligge på?

Som systemdisker syntes jeg det spiller liten rolle om HDD er 36 Giga eller 74 Giga. OS, Pagefile, programmer og spill tar mindre enn 20 Giga, så størrelsen er helt grei. Ser du har som jeg 200 Giga fra før. Plass er liksom ikke problem....
Lenke til kommentar
Måtte vært fint å hatt to stk 74gb raptorer i raid 1. Høres sikkert ut som sløsing for en del her inne, men for min del så hadde det vært langt å foretrekke enn raid 0.

 

Noen som har noen ide om hvilken pris disse kommer til å ligge på?

Som systemdisker syntes jeg det spiller liten rolle om HDD er 36 Giga eller 74 Giga. OS, Pagefile, programmer og spill tar mindre enn 20 Giga, så størrelsen er helt grei. Ser du har som jeg 200 Giga fra før. Plass er liksom ikke problem....

 

Plass er igrunn ikke problemet nett nå nei. Har to på 120 gb og en på 80, så da sitter jeg med 320GB pluss Raptoren, så da har jeg 357GB diskplass, og det holder en stund. Det er ytelsen som frister her. Og om jeg trenger mer plass kan jeg kjøpe en 250GB S-ATA disk senere. Og da har jeg nok en stund.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...