Gå til innhold

Samsung Ultrabook i7 NP730U3E. Dårlig kjøp?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer å kjøpe Samsung NP730U3E-S02SE (http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-11---14-tom/samsung-np730u3e-s02se/182909.5055/) til 8900 på netonnet.

 

Virker som en solid maskin, selvom den ikke har de nye haswell prosessorene og helt ok skjermkort.

 

Sammenligner den nå med nye macbook air. Som ender på 9800 skal man ha ny i7 prosessor. Da ender man fremdeles med bare 4gb minne hvis man ikke vil legge på enda 800 kr. Altså er den enda dyrere.

 

Tross prisen til en Air har den ikke full hd skjerm og leverer bare 1440 x 900.

De reklamerer stort om at den støtter ac wifi. Hva er det og hvor stor nytte har man av det?

 

Og hvor stor forskjell vil det være på en i7 haswell prosessor kontra den eldre modellen? Batteritid har jeg aldri hatt problemer med, sitter på en 2 år gammel HP som lever i en halvtime.

 

Ellers driver jeg mest med skolearbeid, litt enkle 3d spill, ser filmer og redigerer en nettside. Er kjøpet en katastrofe? Det står generelt mellom apple og samsung.

 

Takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lefdal har tilbud på Ultrabooken uten dedikert skjermkort

Ligger på 4990,- Samme modell hos NetOnNet koster 7990,-

Om du klarer deg uten spill så ville jeg gått for den.

 

Kjører du en sammenligning mellom dem så ser du at du ikke går mye ned på ytelse.

Du sparer forøvrig mye penger. Men dette er som sagt kun om du klarer deg uten dedikert skjermkort.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Veldig god pris på den Samsungen hos Lefdal, såpass bra at jeg nesten slo til på tilbudet selv. Ellers er jo Haswell rett rundt hjørnet og vil gi bedre batterilevetid og ytelse, så det kan jo kanskje være verdt å vente på.

 

Og forresten, alle nye ultrabooker vil komme med touchscreen, så det blir vanskelig å finne noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...