Gå til innhold

Er du født konservativ eller liberal?


  

37 stemmer

  1. 1. Er du født konservativ eller er du født liberal?

    • Konservativ
      9
    • Liberal
      28


Anbefalte innlegg

De er kritisk til innvandring, og ser helst at grensen stenges for ikke-vestlig innvandring, at grunnlaget for statsborgerskap forlenges, og at kriminelle innvandrere sendes hjem.

 

Med unntak av deres innvandringspolitikk, er partiet på lik linje med SV.

Lik linje som SV? Hva slags annen politikk har de som får deg til å plassere dem så langt til venstre? :)

 

Her var resultatet mitt, men så var jeg så du mat jeg ikke tok screenshot halveis inn, skal gjøre det på nytt:

 

wNIckvW.png

Er mer interessert i å se testresultatene fra Nettavisen, om du har tatt den?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lik linje som SV? Hva slags annen politikk har de som får deg til å plassere dem så langt til venstre? :)

 

Nå har sikkert mye skjedd, følger ikke med partiet, men mener å huske at hvis man ser bort fra unntak som innvandring, bompenger, barneværnet og synet på militæret, er de meget lik SV. De står for mer støtte til eldre, høyere trygd og diverse miljøvennlige prosjekter.

 

Nå er jeg ikke så oppdatert på deres politikk dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er mer interessert i å se testresultatene fra Nettavisen, om du har tatt den?

 

Er ikke så overrasket.

 

Uvfxnnq.png

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er fordi denne testen er god! Hadde den vært dårlig, så ville du blitt overasket. ;)

Ser at du liker Venstres politikk også. I alle fall store deler av den. =)

 

Hehe, vel, som du sa, Rødt og Venstre er ikke så stor i forskjell. :p

Lenke til kommentar

Hehe, vel, som du sa, Rødt og Venstre er ikke så stor i forskjell. :p

Veeeel.... Jo, egentlig, men kanskje ikke i de sosiale spørsmålene. Og måten de tenker på.

Det som er forskjellen er at Venstre baserer sin politikk på markedsøkonomien og ikke planøkonomien slik Rødt, som da utgjør en voldsomt stor forskjell. Det ene betyr frihet, det andre betyr statlig overstyring av alt og alle. Og vi er for eiendomsretten, noe Rødt er i mot. Da all eiendom skal tillhøre staten. Med rødt så lønner det seg ikke arbeide lenger heller.... Og de produktive, de som skaper jobber, de rømmer landet.

De gjør ikke dette med Venstre bak roret, og derfor vil vi se mer velstand, mer fattigdomsbekjempelse, og et friere og bedre samfunn med Venstre enn med Rødt. Det vil være forskjeller og klasser, men alle vil ha det godt i et sosialliberalt samfunn, noe de ikke vil få i et kommunistisk Norge. Men det kommer selvsagt ann på Rødt, men jeg tviler på at de klarer noe ingen andre før dem har klart når det gjelder kommunisme. :p

Lenke til kommentar

Her var resultatet mitt, men så var jeg så du mat jeg ikke tok screenshot halveis inn, skal gjøre det på nytt:

 

Nokså likt for meg og (dog litt mer knepent mellom de to), men så svarte jeg kanskje litt mer rødt enn jeg nødvendigvis føler på noe få spørsmål jeg var ganske usikker på. Synes uansett spørsmålene jeg fikk da jeg valgte oslo som sted var ganske gode. Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

(Ang. Themightyunknown sin nrk-test) Nokså likt for meg og (dog litt mer knepent mellom de to), men så svarte jeg kanskje litt mer rødt enn jeg nødvendigvis føler på noe få spørsmål jeg var ganske usikker på. Likte spørsmålene jeg fikk da jeg valgte oslo som sted,.

 

Gjorde det jeg og, var vist ikke så stor forskjell fra den, og Hordaland, eneste var vel at Oslo var på bokmål, og Hordaland var på nynorsk..

Lenke til kommentar

For meg så var det veldig, veldig stor forskjell på NRK sin valgomat og nettavisen sin mer detaljerte valgomat med flere parametere.

Jeg fikk ikke noe smileresultat i det hele tatt.

Jeg fikk kun to med stram munn. Det var Frp og Venstre.

Hos NRK scoret KrF og Høyre best, og jeg fikk høre at jeg var en KrF er. WTholyF???? De scorer rundt 30% på nettavisen.

 

Disse valgomatene tror jeg at jeg driter i. Jeg kan også drite i å stemme. Norge blir ikke snilt, liberalt, tolerant, uansett, Norge kommer alltid til å være totalitært og sentralistisk, samme om det er høyre eller ap som vinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommunisme handler ikke om å skade andre folk, det handler om å stå sammen, ikke slå og sparke på folk som ligger nede, eller som er dine motstandere.

Hmm, og hvorfor har kommunistene drept rundt 100M hvor de har kommet til makten. La meg gjette: De var ikke "ekte" kommunister.

 

Eneste unntaket er dersom du har situasjoner med nazister, har ingenting imot at Tjen på folket slå dem ned (nå er jeg imot vold, men rasister fortjener en knytteneve for å forstå at det de driver med er motbydelig).

Deres nærmeste ideologiske slektninger er altså "motbydelige"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hmm, og hvorfor har kommunistene drept rundt 100M hvor de har kommet til makten. La meg gjette: De var ikke "ekte" kommunister.

 

Har jeg noen gang forsvart drapet på så mange mennesker? Har jeg noen gang tatt til ordet for å støtte drap? Nei. Jeg mener ikke Sovjet unionen var en kommuniststat, men statkapitalistisk.

 

Jeg mener det ikke har eksistert noen skikkelige kommuniststater. Men så er det jo også en diskusjon hvorvidt det er mulig eller ikke, noe jeg ikke kan kommentere da jeg ikke er kvalifisert til å kunne kommentere det..

 

Deres nærmeste ideologiske slektninger er altså "motbydelige"

 

Tenker du på Tjen-Folket? Forstår koblingen, men det er ikke slik da vel? Jeg mener rasisme, og nazisme er motbydelig, ja.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Tenker du på Tjen-Folket? Forstår koblingen, men det er ikke slik da vel? Jeg mener rasisme, og nazisme er motbydelig, ja.

Nei, jeg tenkte på at jeg la ut NSDAPs partiprogram (minus rasismen) for en tid siden, og den eneste som fullt og helt identifiserte seg med programmet var en som stemmer rødt ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1279392

 

Du får ta en titt for å se om du og er enig med Fascistene.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nei, jeg tenkte på at jeg la ut NSDAPs partiprogram (minus rasismen) for en tid siden, og den eneste som fullt og helt identifiserte seg med programmet var en som stemmer rødt ;)

 

Morsomt. Men så var jo også Nazistene Sosialnasjonalister.

 

Edit: kan du poste partiprogrammet igjen? vil gjerne lese det.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Født konservativ eller liberal.. ? Hva med "født inn i kristenfundamentalistisk ultrakonservativ familie som oppdra deg til å tenke sjæl, hvorpå du senere selv har "omvendt" den samme familien til noe ekstremt mye mer liberalt enn utgangspunktet".

 

Må bety at jeg kanskje var født liberal da, i alle fall til en viss grad? Vel, liker å tro jeg er mer på den liberale enn konservative siden nå da ..

 

Turbonello, denne vil du like;

 

post-122422-0-28022800-1372915484_thumb.jpg

 

Det som alltid overrasker meg her, er hvor høyt spesielt Krf og Rødt scorer for meg på slike tester. Samme greia hos NRK også. Valgomatene evner altså ikke å ta hensyn til grunnleggende, ideologiske uenigheter selv om man kanskje er enige i enkeltsaker (mål, mer enn virkemidler). Det er en svakhet der ..

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...