Gå til innhold

Er du født konservativ eller liberal?


  

37 stemmer

  1. 1. Er du født konservativ eller er du født liberal?

    • Konservativ
      9
    • Liberal
      28


Anbefalte innlegg

Kjenner ikke til utsagnet. Jeg vet derimot at siden arbeiderpartiet anerkjenner at man skal ha bedre betalt for bedre utdannelse, gjør at de til en viss grad anerkjenner kapitalismen. - Selv om jeg og andre Laissez-faire kapitalister gjerne ville kalt dem sosialister.

 

I motsetning har vi rødt som ikke anerkjenner dette til noen grad, og helst ser at alle får lik lønn, slik har i alle fall jeg oppfattet det.

 

At rødt vil gjøre en slik brutal endring over kort tid gjør dem vel radikale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rødt er begge deler. Har vel forsåvidt ikke noe med det å gjøre. Konservativ og liberal er vel to forskjellige holdninger, og tenkemåte. Liberal betegner vel mennesker som er tolerante, åpne, og som jobber imot frihetsidealer, og er vel mye mer fleksible enn de konservative. De vil forandre til det bedre, i mye større grad enn de konservative osv.

Allerede her avsløres en ganske så stor hake ved denne studien. Hva er det de egentlig har testet, hva var utvelgelseskriteriene. Var det partitilhørighet i USA, venstre mot høyresiden? I så fall, så kan du ikke lett oversette dette til konservativ/ikke-konservative holdninger generelt.

 

Mennesker som er konservative har fordeler i demokratiet/valgsystemet vårt. Det er ingen som må vite hva vi stemmer, så du som liberal kan gi en Ottar-taliban-konservativ mange friheter, f.eks frihet til å kjøre bil, mens hun kan stemme for at du som mann ikke skal få lov til å kjøre bil når du er ung og hormonell. Ingen vet hva man stemmer på, så man kan stemme egoistisk, mens andre stemmer snilt mot deg. Siden hva andre stemmer ikke affiseres av hva du stemmer, så er det rasjonelt å stemme superego.

 

Det er den største innvendingen jeg har mot demokratiet vårt, egentlig. Det er forferdelig åpent for fangedillemmaet. Etter at jeg skjønte det, så ble jeg en konservativ drittsekk. Nå stemmer jeg slik det lønner seg i sosialdemokratiet, jeg skal få staten til å formynde på alle steder hvor jeg har fordel av det, ta penger fra andre til meg så mye det overhodet er mulig. Jeg tar for gitt at jeg ikke påvirker stemningen i negativ retning av meg selv.

 

Det betyr at jeg nå er konservativ, og stemmer mot stemmerett for kvinner, mot stemmerett for muslimer, mot stemmerett for alle som har inntekt under 400k, for henrettelse av narkisser, flykninger osv. Jeg er rasjonell. Work the system.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kjenner ikke til utsagnet. Jeg vet derimot at siden arbeiderpartiet anerkjenner at man skal ha bedre betalt for bedre utdannelse, gjør at de til en viss grad anerkjenner kapitalismen. - Selv om jeg og andre Laissez-faire kapitalister gjerne ville kalt dem sosialister.

 

Synes det er rart, da lærere er dem med mest utdanning, og dem får da ikke noe særlig i lønn? :hmm:

Lenke til kommentar

Liberal radikal kommunist* ;)

Jeg er for en revolusjon, en kommunistisk.

 

Men jeg lurer egentlig på hvorfor Rødt som oftest kalles så utrolig radikal, er ikke samme rettigheter for alle og en, en tanke som også ligger i tankene til denne regjeringen?

Nei. Rødt er ekstremt radikalt. Samme rettigheter ja, men rødt er mye mer ekstreme i det de vil avskaffe kapitalismen, og rasere norsk arbeidsliv og konkurransekraft. Alt vil gå til helvete, og vi får en stat som skal styre og bestemme absolutt alt over borgerne, osv.... Men rødt er mer liberalt enn AP...

De er radikale siden de vil innføre en helt ny samfunnsorden. Alt blir snudd på hodet med Rødt, på samme måte som DLF vil gjøre det samme bare motsatte. Begge deler er like ille....

 

Det jeg ikke liker ved SV er jo at de ikke står for hva de sier. De sier f.eks at de er imot imperialisme, og krigføring, men samtidig sitter dem i en regjering som er med i krigen i Afghanistan. (Nå er jeg faktisk for den krigen, men samtidig så er jeg imot krig generelt. Jeg mener Afghanistan krigen er nødvendig for å skape et bedre samfunn i Afghanistan. Nå vet jeg at Rødt har som hovedfokus å stoppe den krigen, men så kan en ikke være enig med 100% av parti programmet.)

 

Det er sant. Rødt er mye mer konsekvente og ærlige om hva slags politikk de ønsker å innføre enn det jævlige SV.

 

 

Her er forøvrig testresultatene mine, så kan du jo se hvor langt ned Rødt kommer, og hvem som er enda værre enn det igjen i følge mine politikske syn:

 

 

post-148960-0-70761300-1372099401_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Var det ikke slik at AP en gang i tiden faktisk sa at de ville bli bukt med kapitalisme? Nå har jeg ingen kilder som tilsier det..

Arbeiderpartiet var i begynnelsen et kommunistisk parti, så det er jo ikke så rart om de sa det.

Retorikken har de fremdeles. Og de bruker fremdeles begreper som: "Kamerater" om sine egne, mannlige og kvinnlige medlemmer, og til sine Kammerater i SV....

 

Arbeiderpartiet hadde sterke bånd til Komintern, osv.

Lenke til kommentar

Var det ikke medlemmer fra tjen folket som startet SOS rasisme?

Jeg husker vel skandalen, eller det vil si, jeg leste om den i etterkant. :)

Hvem startet Tjen folket da? :hmm:

 

Edit: kan meddele at som aktivist ble jeg selv angrepet av SOS rasisme, hvor flere "kjente" politikere fra rødt var.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Allerede her avsløres en ganske så stor hake ved denne studien. Hva er det de egentlig har testet, hva var utvelgelseskriteriene. Var det partitilhørighet i USA, venstre mot høyresiden? I så fall, så kan du ikke lett oversette dette til konservativ/ikke-konservative holdninger generelt.

 

Mennesker som er konservative har fordeler i demokratiet/valgsystemet vårt. Det er ingen som må vite hva vi stemmer, så du som liberal kan gi en Ottar-taliban-konservativ mange friheter, f.eks frihet til å kjøre bil, mens hun kan stemme for at du som mann ikke skal få lov til å kjøre bil når du er ung og hormonell. Ingen vet hva man stemmer på, så man kan stemme egoistisk, mens andre stemmer snilt mot deg. Siden hva andre stemmer ikke affiseres av hva du stemmer, så er det rasjonelt å stemme superego.

 

Det er den største innvendingen jeg har mot demokratiet vårt, egentlig. Det er forferdelig åpent for fangedillemmaet. Etter at jeg skjønte det, så ble jeg en konservativ drittsekk. Nå stemmer jeg slik det lønner seg i sosialdemokratiet, jeg skal få staten til å formynde på alle steder hvor jeg har fordel av det, ta penger fra andre til meg så mye det overhodet er mulig. Jeg tar for gitt at jeg ikke påvirker stemningen i negativ retning av meg selv.

 

Det betyr at jeg nå er konservativ, og stemmer mot stemmerett for kvinner, mot stemmerett for muslimer, mot stemmerett for alle som har inntekt under 400k, for henrettelse av narkisser, flykninger osv. Jeg er rasjonell. Work the system.

Du er ikke rasjonell basert på dette nonsense. Du tror du er rasjonell er et bedre uttrykk.. :)

Jeg er sterkt uenig i dette synet. Jeg ønsker et samfunn der alle trives, for da trives jeg også. Min positive egoisme er bedre enn din negative egoisme, mener jeg.... Du vet aldri heller hva du kommer utfor, og da er det jo greit at du har stemt på et parti som gjør det fordelaktig for deg den gangen også.

 

Det beste er selvsagt å stemme på det partiet man er mest enig med... Ta Valgomaten i nettavisen for 2013, og finn ut hvor du står.

 

Hvem startet Tjen folket da? :hmm:

Kommunister... Kan hende at flere av medlemmene i dagens Rødt var med på det. Sannsynligvis, men det betyr ikke at Rødt som partti startet SOS-rasisme. Det er tvilsomt. Uansett så kunne det ikke brydd meg mindre. Det har intet med denne sak å gjøre :)
Lenke til kommentar

Kommunister... Kan hende at flere av medlemmene i dagens Rødt var med på det. Sannsynligvis, men det betyr ikke at Rødt som partti startet SOS-rasisme. Det er tvilsomt. Uansett så kunne det ikke brydd meg mindre. Det har intet med denne sak å gjøre :)

 

Dersom medlemmer fra SOS rasisme stiller til valg ved Rødt, er det høyst relevant. :)

 

Det blir bare irrelevant dersom man skal tilgi korrupsjon bare fordi de stiller under et nytt partinavn.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Var det ikke medlemmer fra tjen folket som startet SOS rasisme?

Jeg husker vel skandalen, eller det vil si, jeg leste om den i etterkant. :)

 

Nei, det er feil. SOS-Rasisme ble startet av Khalid Salimi, som først ble underlag av Antirasistisk senter.

Tjen Folket kuppet SOS-Rasisme ikke lenge etter det.

 

Hvem startet Tjen folket da?

Edit: kan meddele at som aktivist ble jeg selv angrepet av SOS rasisme, hvor flere "kjente" politikere fra rødt var.

 

Tjen folket gjør ikke annet enn å skremme folk. De er vanvittig voldelig av seg.

Når det er sagt, så er det flere og flere som hopper av fra Tjen på Folket, og heller går til Rødt, da de forstår hvor syk Tjen på Folket egentlig er. De hjernevasker medlemmene sine.

 

Har hatt en del kontakt med flere av dem som er avhopper, som rett og slett er dritt lei hva Tjen på folket driver med.

 

http://www.dagbladet.no/2012/09/03/nyheter/innenriks/tjen_folket/sos_rasisme/politi/23163906/

 

Det er sant. Rødt er mye mer konsekvente og ærlige om hva slags politikk de ønsker å innføre enn det jævlige SV.

 

Her er forøvrig testresultatene mine, så kan du jo se hvor langt ned Rødt kommer, og hvem som er enda værre enn det igjen i følge mine politikske syn:

 

irriterer meg over at valgomaten er på nynorsk i Hordaland, utrolig irriterende når jeg ikke gikk på skole å lærte det.. -.-

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Der er vi ihvertfall enig. :)

 

Kommunisme handler ikke om å skade andre folk, det handler om å stå sammen, ikke slå og sparke på folk som ligger nede, eller som er dine motstandere. Eneste unntaket er dersom du har situasjoner med nazister, har ingenting imot at Tjen på folket slå dem ned (nå er jeg imot vold, men rasister fortjener en knytteneve for å forstå at det de driver med er motbydelig).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Nei, det er feil. SOS-Rasisme ble startet av Khalid Salimi, som først ble underlag av Antirasistisk senter.

Tjen Folket kuppet SOS-Rasisme ikke lenge etter det.

 

 

 

Tjen folket gjør ikke annet enn å skremme folk. De er vanvittig voldelig av seg.

Når det er sagt, så er det flere og flere som hopper av fra Tjen på Folket, og heller går til Rødt, da de forstår hvor syk Tjen på Folket egentlig er. De hjernevasker medlemmene sine.

 

Har hatt en del kontakt med flere av dem som er avhopper, som rett og slett er dritt lei hva Tjen på folket driver med.

 

http://www.dagbladet...oliti/23163906/

 

 

 

irriterer meg over at valgomaten er på nynorsk i Hordaland, utrolig irriterende når jeg ikke gikk på skole å lærte det.. -.-

Velg Hamar i stedet.. Like greit. Eller Gjøvik for den sakens skyld... Eller du kan velge Oslo :)

Det spiller jo ingen som helst rolle. Resultatene blir de samme uansett... Bare tenk, hva ville jeg ment om jeg bodde der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...