Gå til innhold

Ny high-end maskin med GTX 780. Kommentarer på oppsettet?


Anbefalte innlegg

Da føler jeg det er på tide med en ny Gamer-PC, da den jeg har begynner å skrante litt. Den jeg kjøper nå bør holde i minst 3 år fremover. Har valgt ut noen komponenter/pakker fra komplett.no. Jeg har ikke tenkt å overklokke. Litt rusten på hva som er siste nytt innen HW-komponenter, så kom gjerne med noen tips eller konstruktive kommentarer til forslaget mitt så langt :)

 

#1: Oppgraderingspakke - Intel Core i7-4770K, 3.5GHz Quadcore, Z87 Mainboard, 16 GB DDR3, Geforce GTX 780

783565.jpg

http://www.komplett....aspx?sku=783565

 

#2: NZXT Kraken X40 All-in-One 140mm Kjøler

770567.jpg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=770567

 

#3: Fractal Design Define R4 Black Pearl

757466.jpg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757466#info

 

#4: ASUS DVD Writer, DRW-24B5ST

745010.jpg

http://www.komplett....aspx?sku=745010

 

#5: Corsair TX 850W PSU

623456.jpg

http://www.komplett....aspx?sku=623456

 

#6: Microsoft Windows 7 Home Premium NO, OEM, 64bit, SP1 (Styrer unna Win8 ;) )

630907.jpg

http://www.komplett....aspx?sku=630907

 

#7: Intel® SSD 335 Series 180GB 2.5", 25nm, SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 500MB/450MB/s read/write,

 

NB: Tenker å kjøpe to av disse og kjøre RAID 0.

774348.jpg

http://www.komplett....aspx?sku=774348

 

#8: Logitech Wireless Gaming Headset G930

775783.jpg

http://www.komplett....aspx?sku=775780

 

Mus, tastatur, skjermer, og noen disker fra den gamle pc-en skal jeg bruke på den nye :)

 

Oppdatert: Har lagt på et G930 etter tips fra MariusJS og litt kjapp googgling :)

 

Oppdatert #2: Endret kabinett fra 300R til FD Black Pearl

 

Oppdatert #3: Da er alt på listen over bestilt :)

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fint lite ved H60 som er high-end... Ta steget opp over H80 eller velg en luftkjøler av god kvalitet.

 

Det er også totalt meningsløst å bruke penger på Win7 all den tid Win8 gjør alt tidligere versjoner gjør, og gjerne bedre.

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

Det er fint lite ved H60 som er high-end... Ta steget opp over H80 eller velg en luftkjøler av god kvalitet.

 

Det er også totalt meningsløst å bruke penger på Win7 all den tid Win8 gjør alt tidligere versjoner gjør, og gjerne bedre.

H80 er utdatert, H80i derimot!

Headset: Logitech G930/G35 eller G430 ;)

Lenke til kommentar

Hehe.

Bytt CPU til 4570k, GPU til GTX 770, SSD til Samsung 840 Pro, RAM til Corsair Vengeance og strømforsyningen til en Corsair HX så begynner vi å nærme oss noe...

Ville også vurdert å gå over til Win 8, raskere og mer snasent enn Win 7.

 

Hmm...men 4570k er vel en i5, mens mitt forslag er en i7? GTX 770 er også et hakk ned fra GTX 780 (selv om pris/ytelse-ratio sikkert er litt bedre). Skal ikke ha SLI og skal heller ikke overklokke, så er ikke at det er noe vits å kjøpe heftigere PSU...mer Watt får ikke maskinen til å gå raskere :)

 

Det er fint lite ved H60 som er high-end... Ta steget opp over H80 eller velg en luftkjøler av god kvalitet.

 

Det er også totalt meningsløst å bruke penger på Win7 all den tid Win8 gjør alt tidligere versjoner gjør, og gjerne bedre.

 

Har ingen planer om å overklokke, og er ute etter noe enkelt som støyer så lite så mulig. Men skal ta en titt på H80 (siden den er bare noen få kr dyrere).

 

H80 er utdatert, H80i derimot!

Headset: Logitech G930/G35 eller G430 ;)

 

Har sett litt på G35, ser lekkert ut. Bare det ikke veier for mye, får fort vondt i nakken av svære headsett :)

 

Og når det gjelder Win 8...dont get me started :)

 

Takk for innspill så langt

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Hehe.

 

Hmm...men 4570k er vel en i5, mens mitt forslag er en i7? GTX 770 er også et hakk ned fra GTX 780 (selv om pris/ytelse-ratio sikkert er litt bedre). Skal ikke ha SLI og skal heller ikke overklokke, så er ikke at det er noe vits å kjøpe heftigere PSU...mer Watt får ikke maskinen til å gå raskere :)

 

 

 

Har ingen planer om å overklokke, og er ute etter noe enkelt som støyer så lite så mulig. Men skal ta en titt på H80 (siden den er bare noen få kr dyrere).

 

 

 

Har sett litt på G35, ser lekkert ut. Bare det ikke veier for mye, får fort vondt i nakken av svære headsett :)

 

Og når det gjelder Win 8...dont get me started :)

 

Takk for innspill så langt

Har selv G930, og en venn av meg har G35, begge er fornøyde, og headsetet veier ikke all verden ;)

Hva er det du ikke liker med Win8? Metro? Last ned et 3. Parts program, og ikke si at du ikke trengte det for å få Win7 til å se greit ut... eks. TeraCopy

Lenke til kommentar

Jeg ville personlig valgt Windows 8. Ja, det er mindre praktisk med en del idiotiske løsninger(subjektivt), men det er alltid en fordel å sitte på det nyeste operativsystemet med tanke på sikkerhet.

 

 

Hmm...men 4570k er vel en i5, mens mitt forslag er en i7? GTX 770 er også et hakk ned fra GTX 780 (selv om pris/ytelse-ratio sikkert er litt bedre). Skal ikke ha SLI og skal heller ikke overklokke, så er ikke at det er noe vits å kjøpe heftigere PSU...mer Watt får ikke maskinen til å gå raskere

 

 

- Generelt ser man minimale ytelsesforskjeller mellom i7 og i5 når det kommer til spilling. Denne skuffende generasjonen er intet unntak. Kan du spare penger på en i5-4670K, kjøper du en i5-4670K.

En i7 er som oftest tull for gamere.

 

- GTX 780 yter merkbart bedre i flere tester, men marginen er ikke enorm. GTX 770 er også et solid valg, spørsmålet er bare om du ønsker å betale for det lille ekstra.

 

- Watt er en ting, kvalitet er noe annet.

 

EDIT Når det kommer til headset er de nevnte fra Logitech gode valg.

Har også erfaring med Corsair Vengeance 2000, som leverer god lyd. Har hørt folk kommentere på kvaliteten, men mitt eksemplar er fortsatt i utmerket stand etter ganske hard bruk.

Steelseries Siberia V2 fungerer også til en litt mer hyggelig pris. Mikrofonen er ikke så mye å skryte av, men lydkvalitetet er god.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Jeg ville personlig valgt Windows 8. Ja, det er mindre praktisk med en del idiotiske løsninger(subjektivt), men det er alltid en fordel å sitte på det nyeste operativsystemet med tanke på sikkerhet.

 

 

 

 

- Generelt ser man minimale ytelsesforskjeller mellom i7 og i5 når det kommer til spilling. Denne skuffende generasjonen er intet unntak. Kan du spare penger på en i5-4670K, kjøper du en i5-4670K.

En i7 er som oftest tull for gamere.

 

- GTX 780 yter merkbart bedre i flere tester, men marginen er ikke enorm. GTX 770 er også et solid valg, spørsmålet er bare om du ønsker å betale for det lille ekstra.

 

- Watt er en ting, kvalitet er noe annet.

 

EDIT Når det kommer til headset er de nevnte fra Logitech gode valg.

Har også erfaring med Corsair Vengeance 2000, som leverer god lyd. Har hørt folk kommentere på kvaliteten, men mitt eksemplar er fortsatt i utmerket stand etter ganske hard bruk.

Steelseries Siberia V2 fungerer også til en litt mer hyggelig pris. Mikrofonen er ikke så mye å skryte av, men lydkvalitetet er god.

Tenk fremover i tid! De nye konsollene har 8 kjerner! Dvs. spill vil begynne å bruke 8 kjerner ;)

Enig i både PSU (Han kan også vurdere en EVGA PSU :)) og GPU!

Har hørt mye "dårlig" om Corsair Vengance 2000, spesielt om driverne, hvordan er dette hos deg? Siberia V2 er det vel motsatt? Dårlig lyd og grei Mic, i alle fall etter min mening!

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Tenk fremover i tid! De nye konsollene har 8 kjerner! Dvs. spill vil begynne å bruke 8 kjerner ;)

Enig i både PSU (Han kan også vurdere en EVGA PSU :)) og GPU!

Har hørt mye "dårlig" om Corsair Vengance 2000, spesielt om driverne, hvordan er dette hos deg? Siberia V2 er det vel motsatt? Dårlig lyd og grei Mic, i alle fall etter min mening!

 

Skjønner ikke hva du hinter helt til, men at HyperThreading eller AMD sine 8-core prosessorer blir mer aktuelle i fremtiden er ikke sikre forutsigelser. Gå med det som fungerer i dag. Jeg tviler på dramatiske endringer.

 

Og Corsair Vengeance 2000 er et kjempebra headset etter min mening. Det er bare Windows 8 som ikke er støttet helt 100% enda på driverfronten. Uansett så finnes det en enkel løsning, og det gikk knirkefritt hos meg. Ellers har jeg ikke hørt store problemer på Win7, så du trenger (forhåpentligvis) ikke å bekymre deg. Logitech sin G-serie er fortsatt et sikrere valg mener iallefall jeg.

Og for meg var lyden i Siberia V2 utmerket, men mikrofonen var ikke akkurat det beste jeg har vært borti. Jeg fikk tak i en billig dedikert mikrofon, så det hadde ikke så mye å si uansett.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du hinter helt til, men at HyperThreading eller AMD sine 8-core prosessorer blir mer aktuelle i fremtiden er ikke sikre forutsigelser. Gå med det som fungerer i dag. Jeg tviler på dramatiske endringer.

 

Og Corsair Vengeance 2000 er et kjempebra headset etter min mening. Det er bare Windows 8 som ikke er støttet helt 100% enda på driverfronten. Uansett så finnes det en enkel løsning, og det gikk knirkefritt hos meg. Ellers har jeg ikke hørt store problemer på Win7, så du trenger (forhåpentligvis) ikke å bekymre deg. Logitech sin G-serie er fortsatt et sikrere valg mener iallefall jeg.

Og for meg var lyden i Siberia V2 utmerket, men mikrofonen var ikke akkurat det beste jeg har vært borti. Jeg fikk tak i en billig dedikert mikrofon, så det hadde ikke så mye å si uansett.

Jeg hinter ikke til noe, de nye konsollene, PS4 og Xbox One har 8 Kjerner, noe som gjør at man nå utvikler spill som bruker åtte kjerner!
Lenke til kommentar

Bytt CPU til 4570k, GPU til GTX 770, SSD til Samsung 840 Pro, RAM til Corsair Vengeance og strømforsyningen til en Corsair HX så begynner vi å nærme oss noe...

Ville også vurdert å gå over til Win 8, raskere og mer snasent enn Win 7.

 

Hvorfor nedgradere til 770? Greit nok at pris vs ytelse ikke er så bra på 780 men det er allikevel ganske stort hopp fra 770 hvis han er villig til å betale.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Det at hyperthreading ikke hjelper i spill er ikke lenger korrekt. Det lille man sparer på i5 vs i7 er ikke verdt det.

 

Logitech G930 er et forferdelig headset. Kjøp heller ordentlige hodetelefoner og legg på en mic. Eventuelt gå for et annet gaming headset som f.eks. Corsair Vengeance 1500.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at hyperthreading ikke hjelper i spill er ikke lenger korrekt. Det lille man sparer på i5 vs i7 er ikke verdt det.

 

Logitech G930 er et forferdelig headset. Kjøp heller ordentlige hodetelefoner og legg på en mic. Eventuelt gå for et annet gaming headset som f.eks. Corsair Vengeance 1500.

Jeg ville ordlagt meg annerledes!

G930 er et veldig godt headset, men ikke et godt par hodetelefoner (headphones)!

Dersom du finner et bedre headset enn G930 til samme pris, så vil jeg gjerne ha en link!

En annen ting som er verdt å tenkte på er virituell sorround, ja jeg, og mange andre mener at det funker, i alle fall til en viss grad ;)

Er ikke 25%++ i spill ytelse, ATM verdt det?

Lenke til kommentar

Vi har lenge vært klar over at Crysis 3 utnytter flere kjerner/HyperThreading. Intet nytt, også et ganske unikt eksempel. Når man plutselig kan få en FX-8320 til å måle seg med i5-3570K måtte det være forklaringen...

 

Skulle ønske jeg kunne se trenden vokse, noe jeg dessverre ikke har klart å se enda. Crysis 3 var et eksempel, men annet enn det er det lite å bringe opp. Ser ikke ut til at utviklerne bryr seg...enda.

Lenke til kommentar

Virtuell surround blir dekket av skikkelig lydprosessering, Sennheiser HD 558 er dobbelt så gode hodetelefoner til spill som G930 med et 500 kroners lydkort. Mikrofonen på G930 er heller ikke voldsomt god, den kan lett matches av en billig mikrofon med et skikkelig lydkort.

Dette var jo akkurat poenget mitt! Men dersom man ikke vil "fikle" med ekstra clip on Mic osv... så kan det være like greit å skaffe seg et headset! Jeg er faktisk for ideen med lydkort + headphones + mic, men noen liker det "enklere" ;)
Lenke til kommentar

Men vil tro at vi fort ser en forandring på det nå som next-gen konsoller kommer, så er greit å tenkte på framtiden ettersom han vil han en PC som yter bra om noen år også.

En i7-4770k har litt mer enn dobbelt så mye hestekrefter som de åtte Jaguar-kjernene om vi ser bort fra i7ens totalt overlegne branch-prediction, Cache-hierarki og enkelttrådet ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...