Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Kanskje arr etter rettang uhell


lion22

Anbefalte innlegg

Jeg skulle rette håret, og noen ringte prøvde å snakke samtid rette håret men klarte å få rettange på panna nå har jeg fått en 4 cm strekk på panna etter at bare hvisket bort huden, veldig varm rettang på toppen av panna gjør vondt, men ikke så mye, men er redd den kan bli arr, fikk vite at det vil ta litt tid til den gror igjen, jeg bruker kløver vaselin og syns det hjelper, men det har jo gått bare 6 timer siden det skjedde.. Hvor langt tid vil det ta og vil det bli en arr igjen noen som vet? burde jeg skaffe meg noe. dekke det med noe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mine tvil om at det blir arr. Har brent meg på rist, stekeplater og det som verre er uten å få noe arr.

hørte man kan kjøpe noe som koster 200-300 på apoteket som skal hjelpe .. men får se kanskje vente et par dager.. men er jo redd det blir en sånn liten strekk igjen etterpå, hun på apoteket sa at det tar langt tid, hun mente det ikke blir noe arr.. Endret av naomi 11
Lenke til kommentar

Jeg skulle rette håret, og noen ringte prøvde å snakke samtid rette håret men klarte å få rettange på panna nå har jeg fått en 4 cm strekk på panna etter at bare hvisket bort huden, veldig varm rettang på toppen av panna gjør vondt, men ikke så mye, men er redd den kan bli arr, fikk vite at det vil ta litt tid til den gror igjen, jeg bruker kløver vaselin og syns det hjelper, men det har jo gått bare 6 timer siden det skjedde.. Hvor langt tid vil det ta og vil det bli en arr igjen noen som vet? burde jeg skaffe meg noe. dekke det med noe ?

 

Hvis det blir arr kan du gjøre det mindre tydelig ved å bruke silikonplaster i 6 måneder. Feks Mepiform som man kan kjøpe på apoteket.

 

Det skal ikke allverden til før det blir arr i huden, jeg fikk et 5 cm arr etter å klø meg på armen. :p

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er helt avhengig av hvor varmt det var og hvor mye kroppen din reagerte på det. Selv brente jeg meg på et redskap på jobb en gang for over et år siden. Det gjorde ikke vondt i starten i det hele tatt, kjente bare at det svidde litt. Nå er fortsatt arret der, mørkere enn resten av huden. Du får bare vente å se.

Lenke til kommentar

Som smed har jeg brent meg på mye rart opp igjennom tidene som er mye varmere enn det en rettetang trolig blir. Eneste arret jeg har er etter smeltet stål, i forbindelse med sveising, datt ned på armen min og brant seg godt inn før jeg fikk det vekk.

 

Vet av erfaring at brannsår tar tid før det gror, men har til gode å se stort med arr på meg selv.

Lenke til kommentar

Som idiot har jeg brent meg på diverse jeg også, utallige ganger fysisk sjekket om komfyren var varm, sjekket grill-elementer, og mye annet. Og har generelt lite arr igjen, de aller verste (gjerne de som svir i flere døgn, eller kutt hvor du ser ut som en oppskåret kjøttbit) blir arr, ellers tåler man overraskende mye.

 

Du burde kanskje poste bilde av brannsåret. - Selv om jeg tror det er liten sannsynlighet for arr.

 

Erfaring med brannsår, dersom det bare er snakk om en liten blemme kan det gå rundt en uke etter at den popper, har for øyeblikket et brannsår som er drøyt tre uker gammelt, så og si ikke synlig lenger.

Lenke til kommentar

Snakke med damene på Apoteket, jeg syns det synes veldig mye, men de mente det er bare jeg som ser det.. De mente i løpet av uka vil det gro, fikk meg noen plaster og skal smøre det litt.. Håper på det beste..

Endret av naomi 11
Lenke til kommentar

Av personlig erfaring kan jeg meddele at brannskader legger igjen de styggeste arrene. Brant meg stygt på strykejern for tiår ++ siden, har fortsatt bredt og stygt arr selvom det var snakk om sekunder pga smerterefleksen. Nå varierer det sikkert hvor varm rettetangen er i forhold til strykejernet så kanskje du er heldig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...