Gå til innhold

Sensur i Aftenposten


Anbefalte innlegg

Nå har vi i Norge veldig mange som investerer mye tid, penger og innsats i å bagatellisere eller feie under teppet problemene knyttet til innvandringen i Norge, og attpåtil en del som jobber for en enda mer liberal, og kostbar, innvandringspolitikk. Uten den mediedekningen som vi etterhvert har fått av disse problemene ville antagelig disse vunnet frem i mye større grad, og vi ville kanskje ikke vært klar over problemene før det var for sent.

 

Det er en forskjell å batatellisere og å overdrive et problem. Jeg er imot overdrivelser,ikke bagatellisering. Hvis alle kriminalitet rapporteres slik at folk får vite det større bildet (det er mer etniske norsk kriminalitet enn innvandring kriminalitet) da er samfunnet velinformert. Ellers promoterer det rasisme og fremmedfrykt.

 

Når bare en liten del av kriminalitet rapporteres blir det lett å få et falsk inntrykk. Oftest er det uvannlig og kontroversielle kriminalitet som rapporteres. Hele verden vet hvem Herr Breivik er. Utlendinger som ikke leser noe annet om norsk kriminalitet og vet lite om Norge ville få et falsk inntrykk om kriminalitet i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk det er sensur. Sensur er ikke noe bare staten kan drive med. Så lenge du har som intensjon om å hindre noen i å kunne uttale seg, fordi du ønsker å hindre at andre skal høre hva de sier, så er det sensur.

 

Jeg synes heller ikke det er godt argument at media er privat. Media er ikke privat, og blir finansiert av staten i stor grad. For det andre er det svært vanskelig å komme inn i mediamarkedet. Hvis det vanskelig å komme inn i markedet så er det vanskelig for forbrukerene å bytte til en avis som de er enig i. Ergo, det er viktig at aviser gir alle nordmenn muligheten til å uttale seg.

 

Definisjon sensur

 

Det heter self-censorship, noe du gjør selv istedenfor staten og det gjør alle. Totalt ærlighet hvor alle sier alt de mener om alt finnes ikke.

Lenke til kommentar

Faktisk det er sensur. Sensur er ikke noe bare staten kan drive med. Så lenge du har som intensjon om å hindre noen i å kunne uttale seg, fordi du ønsker å hindre at andre skal høre hva de sier, så er det sensur.

 

Jeg synes heller ikke det er godt argument at media er privat. Media er ikke privat, og blir finansiert av staten i stor grad. For det andre er det svært vanskelig å komme inn i mediamarkedet. Hvis det vanskelig å komme inn i markedet så er det vanskelig for forbrukerene å bytte til en avis som de er enig i. Ergo, det er viktig at aviser gir alle nordmenn muligheten til å uttale seg.

 

Definisjon sensur

 

Sant det, fant ut det samme da jeg googlet det i går kveld.

Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke det er godt argument at media er privat. Media er ikke privat, og blir finansiert av staten i stor grad. For det andre er det svært vanskelig å komme inn i mediamarkedet.

Statsubsidiert privat media er fremdeles privat media, Bare fordi vi gir penger til et u-land, eier vi vel ikke dette landet?

 

Det sagt, det er fremdeles en skam at staten subsidierer frem sine meninger igjennom et medie-oligopol/duopol.

Lenke til kommentar

Stikkord: Ap + blandingsøkonomi. Næringslivet foretrekker ofte Ap ettersom Ap får folket i arbeid,

Spørsmålet mitt til deg er da; er det viktig med produktivt arbeid, eller er en jobb en jobb? Alle ville jo vært i jobb om alle nordmenn jobbet med å luke ugress langs bilveien. - Men hva får vi ut av det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Spørsmålet mitt til deg er da; er det viktig med produktivt arbeid, eller er en jobb en jobb? Alle ville jo vært i jobb om alle nordmenn jobbet med å luke ugress langs bilveien. - Men hva får vi ut av det?

 

At du er mer interessert i kverulering enn i argumentering. Du får samme svar som PatSarpX i denne

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1513206&view=findpost&p=20694009

 

posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...