Gå til innhold

Hvordan lage iso av en Win8 installasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DriveImage XML er et flott alternativ til Windows sin innebyggede "kopimaskin".

 

Det dette programmet kan gjøre er å klone harddisken slik at du kan lagre en kopi. Når du vil "tilbakestille maskinen" senere så kan du gjøre dette i samme program. Da overskriver du disken med den gamle kopien.

 

Du kan også skrive DriveImage XML til en Live-CD/DVD og kjøre programmet derfra. Det er gjerne det enkleste alternativet.

 

Bruker du HDD eller SSD forresten?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

DriveImage XML er et flott alternativ til Windows sin innebyggede "kopimaskin".

 

Det dette programmet kan gjøre er å klone harddisken slik at du kan lagre en kopi. Når du vil "tilbakestille maskinen" senere så kan du gjøre dette i samme program. Da overskriver du disken med den gamle kopien.

 

Du kan også skrive DriveImage XML til en Live-CD/DVD og kjøre programmet derfra. Det er gjerne det enkleste alternativet.

 

Bruker du HDD eller SSD forresten?

 

Si meg hvorfor man skal installere å bruke noe annet.

Windows backup fungerer utmerket og gir det samme når du tar systemavbilding (image) og er lettere å bruke for en som er uerfaren.

Man kan også mounte den i diskmanagement ds det er en standard virtual disk file.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Windows 8 har vel en funksjon for å "rulle tilbake til start" uten noen form for backup?

Mener detter var noe de skrytte av under lanseringen.

 

Stemmer, men da mister du de programmene og innstillingene du har gjort etter du fikk pcen (installerte Win8).

Jeg bruker Acronis True Image til å lage fullstendig backup av OS disken med alle programmer og innstillinger etter at de er gjort. Sparer meg for en masse tid når jeg ønsker å starte på nytt.

Lenke til kommentar

Si meg hvorfor man skal installere å bruke noe annet.

Windows backup fungerer utmerket og gir det samme når du tar systemavbilding (image) og er lettere å bruke for en som er uerfaren.

Man kan også mounte den i diskmanagement ds det er en standard virtual disk file.

Fordi det gir deg mange gode valg og det er et flott program (bruker Windows sin egen tjeneste).

 

Acronis True Image kan tukle med registeret og lage krøll (ikke den portable versjonen), dessuten koster det penger. DriveImage XML er gratis og er tilgjengelig som nyttig boot-plate med nyttige verktøy.

 

 

Windows 8 har vel en funksjon for å "rulle tilbake til start" uten noen form for backup?

Mener detter var noe de skrytte av under lanseringen.

Det beste er uansett å lage en kopi av hele disken etter at du har reformatert/reinstallert osv.
Lenke til kommentar

Fordi det gir deg mange gode valg og det er et flott program (bruker Windows sin egen tjeneste).

 

Acronis True Image kan tukle med registeret og lage krøll (ikke den portable versjonen), dessuten koster det penger. DriveImage XML er gratis og er tilgjengelig som nyttig boot-plate med nyttige verktøy.

 

 

Det beste er uansett å lage en kopi av hele disken etter at du har reformatert/reinstallert osv.

 

Hvis du tenker på vss så benytter alle respektable backup og image programmer dette.

Det da der er eneste brukbare måten å få tatt konsistente snapshot kopier og av locked og åpne filer.

 

Og skal vi først anbefalte 3parts programvare for formålet kloning, backup, partisjonering og med win8 secureboot gpt, efi støtte kommer vi ikke unna paragon harddisk manager suite og migrate2ssd i seneste versjoner. Migrate2ssd har også dems egen alignment tool automatisk innebygd .Og gjør partisjons resize om du behøver det samtidig i kloningen.

Alt dette med et par klikk/trykk og start.

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på vss så benytter alle respektable backup og image programmer dette.

Det da der er eneste brukbare måten å få tatt konsistente snapshot kopier og av locked og åpne filer.

 

Og skal vi først anbefalte 3parts programvare for formålet kloning, backup, partisjonering og med win8 secureboot gpt, efi støtte kommer vi ikke unna paragon harddisk manager suite og migrate2ssd i seneste versjoner. Migrate2ssd har også dems egen alignment tool automatisk innebygd .Og gjør partisjons resize om du behøver det samtidig i kloningen.

Alt dette med et par klikk/trykk og start.

Ikke alle bruker denne tjenesten, men enig i at det er å foretrekke. Har vært innom en del forskjellige, men har endt opp på DriveImage XML personlig.

 

Programmene du nevner koster penger. Jeg ville ikke ha valgt bort DriveImage XML for et annet når det ikke er gratis ihvertfall. Men det blir opp til hver enkelt. :)

Lenke til kommentar

Ja det koster penger ( hdm 2012 ca kr.280,-)

Jeg er tilhenger av , og oppfordrer også andre til å kjøpe, når det er noe som er særdeles bra og velfungerende.

Da er man med på å bidra til at software uviklingen går fremover og vedlikeholdes i ulike nisjer.

Produktene fra Paragon er bra , feiler aldri , og er 110% å stole på. Og jeg er stolt av å ha kjøpt og eier rettsmessig bruker lisenser fra flere sw produkter hos de.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...