Gå til innhold

to SIM-kort for dobbel hastighet?


Anbefalte innlegg

Jeg har Djuice og får kun EDGE på hytta.

Jeg har tvilling-SIM for bil/nettbrett.

 

Jeg vil ha YouTube på hytta, og kan godta laveste oppløsning, bare jeg slipper å vente på bufring.

 

Hvis ett SIM-kort gir dårlig hastighet, lurer jeg på om det er mulig å bruke to SIM-kort for å få dobbel hastighet?

 

Jeg vet ikkje hvordan dette i så fall skal kobles...

Kan to Android-telefoner brukes som WiFi-hotspot samtidig, og få Macen til å bruke begge samtidig?

Eller hva med en sånn mobiltelefon som har plass til to SIM-kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hastigheten avgjøres først og fremst ikke av simkortet, men enheten simkortet plasseres inni. 2 simkort vil ikke hjelpe.

 

Skal du få bedre dekning må du kjøpe en mobilrouter eller lignende med bedre antenner.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Velger å gjenopplive denne.

 

Jeg har tvillingsimkort hos en norsk operatør og har puttet et av dem i bredbåndsruteren og et i mobilen. Min vanlige hastighet på én av linjene er 10 mbit. Når jeg kobler til begge samtidig fra windows 10 kan jeg ikke laste ned ett spill med 20 mbit hastighet, men jeg kan laste ned to ulike spill med 10 mbit hver, eller laste ned med 10 mbit på en av linjene og se på tv på den andre med 10 mbit.

Dette krever litt pusling å sette opp og det er ikke ekstremt praktisk fordi det må stilles inn manuelt hver gang jeg vil ha det gjennom powershell (jeg har lagd makroer så det går automatisk), men jeg er glad jeg gjorde det, siden jeg bor uti skogen og mobilt nett er mitt daglige internett – 2*10 mbit er veldig mye bedre enn 1*10, når man ofte laster ned spill på 20-100 GB hver.

Om noen har interesse av dette si ifra, så kan jeg dele oppsettet mitt, men foreløpig kan jo dette stå som en skrytepost.

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 10/21/2020 at 2:44 AM, Aiven said:

Velger å gjenopplive denne.

 

Jeg har tvillingsimkort hos en norsk operatør og har puttet et av dem i bredbåndsruteren og et i mobilen. Min vanlige hastighet på én av linjene er 10 mbit. Når jeg kobler til begge samtidig fra windows 10 kan jeg ikke laste ned ett spill med 20 mbit hastighet, men jeg kan laste ned to ulike spill med 10 mbit hver, eller laste ned med 10 mbit på en av linjene og se på tv på den andre med 10 mbit.

Dette krever litt pusling å sette opp og det er ikke ekstremt praktisk fordi det må stilles inn manuelt hver gang jeg vil ha det gjennom powershell (jeg har lagd makroer så det går automatisk), men jeg er glad jeg gjorde det, siden jeg bor uti skogen og mobilt nett er mitt daglige internett – 2*10 mbit er veldig mye bedre enn 1*10, når man ofte laster ned spill på 20-100 GB hver.

Om noen har interesse av dette si ifra, så kan jeg dele oppsettet mitt, men foreløpig kan jo dette stå som en skrytepost.

Hvorfor kjøper du ikke heller 2 4G routere og en router som kan bundle trafikken gjennom begge?

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (6 minutter siden):

Hvorfor kjøper du ikke heller 2 4G routere og en router som kan bundle trafikken gjennom begge?

Det er en kul idé, men tvillingsimkortene går over mitt vanlige mobilabonnement – mobilen er altså i daglig bruk, men stepper inn som ekstra linje iblant. Hadde de tilbudt trilling-simkort, kunne jeg gjort som du sier. Evt. bestilt et abonnement til, men kostnadsmessig er dette veldig bra for prisen.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
1 minute ago, Aiven said:

Det er en kul idé, men tvillingsimkortene går over mitt vanlige mobilabonnement – mobilen er altså i daglig bruk, men stepper inn som ekstra linje iblant. Hadde de tilbudt trilling-simkort, kunne jeg gjort som du sier. Evt. bestilt et abonnement til, men kostnadsmessig er dette veldig bra for prisen.

Telia har trilling

Du skal kunne ha tvilling + dataSIM hos de fleste andre mener jeg

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (10 minutter siden):

Telia har trilling

Du skal kunne ha tvilling + dataSIM hos de fleste andre mener jeg

De har sikkert trilling, men deres "fri bruk" abo reduserer hastigheten etter 100GB nedlastet, så da funker det ikke for meg. Jeg har ICE forresten, 1000GB data. Jeg vet ikke om noen andre som tilbyr 1000GB fri bruk per i dag.

 

Edit: Du har rett, jeg kan ha både data og tvilling, mulig jeg går for det.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Aiven said:

De har sikkert trilling, men deres "fri bruk" abo reduserer hastigheten etter 100GB nedlastet, så da funker det ikke for meg. Jeg har ICE forresten, 1000GB data. Jeg vet ikke om noen andre som tilbyr 1000GB fri bruk per i dag.

Nja, Telia har "fri bruk" med full hastighet opp til 100GB, det vil si at du feks med 5G kan få 1gbit frem til du når 100GB, deretter har du 3mbit pr SIM.

Ice tilbyr ikke "fri bruk" med full hastighet i det hele tatt, de tilbyr egentlig bare "1000GB med 10Mbits"

 

Har du sett på FWA?

https://www.telia.no/internett/tradlost-bredband/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (1 minutt siden):

Nja, Telia har "fri bruk" med full hastighet opp til 100GB, det vil si at du feks med 5G kan få 1gbit frem til du når 100GB, deretter har du 3mbit pr SIM.

Ice tilbyr ikke "fri bruk" med full hastighet i det hele tatt, de tilbyr egentlig bare "1000GB med 10Mbits"

 

Har du sett på FWA?

https://www.telia.no/internett/tradlost-bredband/

Dette har du rett i, men jeg over 100GB nokså fort, så da er ICE fortsatt det beste alternativet.


Visste ikke om FWA, så det var bra tips. Takk :)

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...