Gå til innhold

Under 18år, sove på hotell/vandrerhjem uten bestilling


Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat skal på Interrail i sommer. Vi skal ha 3 netter på 3 forskjellige hoteller/vandrerhjem i Zurich, Innsbruck og Praha (skal også sove mange netter hos familie). Vi har lyst å reise litt fritt, ruta er bestemt men vi vet ikke helt når vi kommer til de forskjellige byene. Derfor skulle vi gjerne sluppet å bestille.

I tillegg er bare 16 og 17år, hvordan vil det gå? Det er vel en del hotell som ikke vil ha ungdommer alene? Bør vi bestille på forhånd alikevell for å være sikkre?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var på interrail forrige sommer og det var kun i amsterdam jeg bestilte rom. Vi reiste i august, midt i fellesferien, og det var sjeldent et problem å skaffe rom, utenom Nice, som var et helvete.

 

Hvis du er usikker, så er det smart å ringe en dag før og høre med hostellet om det er ledig.

Jeg var under 18, og møtte aldri noen problemer. Det er også mange ungdomsherberger som er ment for ungdom. Anbefaler hostelling international som har hostel de fleste storbyer. Der kjøper du et HI kort for 10 euro, så kan du sove på alle HI hosteller. HI hostellene har ofte god kvalitet.

På mange andre hostel må du regne med å være ganske tolerant for det meste.

 

Ser du har planlagt ruta på forhånd, hvorfor det? Hele poenget med interail er jo friheten til å reise hvor man vil. Vi hadde kun en "skisse" over hvilke land vi skulle innom, og det var utrolig deilig.

Lenke til kommentar

var på interrail forrige sommer og det var kun i amsterdam jeg bestilte rom. Vi reiste i august, midt i fellesferien, og det var sjeldent et problem å skaffe rom, utenom Nice, som var et helvete.

 

Hvis du er usikker, så er det smart å ringe en dag før og høre med hostellet om det er ledig.

Jeg var under 18, og møtte aldri noen problemer. Det er også mange ungdomsherberger som er ment for ungdom. Anbefaler hostelling international som har hostel de fleste storbyer. Der kjøper du et HI kort for 10 euro, så kan du sove på alle HI hosteller. HI hostellene har ofte god kvalitet.

På mange andre hostel må du regne med å være ganske tolerant for det meste.

 

Ser du har planlagt ruta på forhånd, hvorfor det? Hele poenget med interail er jo friheten til å reise hvor man vil. Vi hadde kun en "skisse" over hvilke land vi skulle innom, og det var utrolig deilig.

Takk for svar :) Vi har planlagt fordi vi ikke hadde frie tøyler til å gjøre vi vi ville, mine foreldre ville se konktrete planer på hva vi skulle og da gjorde vi det slik

Lenke til kommentar

Det er også mange ungdomsherberger som er ment for ungdom. Anbefaler hostelling international som har hostel de fleste storbyer. Der kjøper du et HI kort for 10 euro, så kan du sove på alle HI hosteller. HI hostellene har ofte god kvalitet.

 

Vil du forklare dette litt mere?! Du kjøper et kort for 10 euro så kan du overnatte på alle HI hostler. Hvor mye koster det overnatte når man har det kortet?!

Da jeg søkte opp HI hostler kosta dem rundt 30euro per natt, blir det billigere med et sånnt kort da?

Hvor kjøper du kortet?

:)

Lenke til kommentar

Vil du forklare dette litt mere?! Du kjøper et kort for 10 euro så kan du overnatte på alle HI hostler. Hvor mye koster det overnatte når man har det kortet?!

Da jeg søkte opp HI hostler kosta dem rundt 30euro per natt, blir det billigere med et sånnt kort da?

Hvor kjøper du kortet?

:)

 

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte kjøpe et sånt kort for å sove på HI hostels. kjøpte det på et Hi hostel i la rochelle. Tror ikke det blir billigere å sove på hostellene, men heller at du har et slags medlemskap. Måtte fylle inn kontaktpersoner og litt sånt når jeg kjøpe kortet, så muligens det er for sikkerhet.

 

HI hostellene jeg bodde på kosta fra rundt 15 euro pr natt til 25 euro pr natt, kommer litt ann på hvor du er.

Er vel ikke noe spesiell grunn utenom å tjene penger de har det kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...