Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bra mail-alternativ til Gmail


Anbefalte innlegg

Idag har jeg all mailen min på gmail. Etter alle nyhetene om prism vil jeg bytte, iallefall min private, "trash"-epostene (yt konto etc), til en annen tjeneste.

 

Har kikket rundt, men lurer på om noen har erfaringer med noen mindre epost-tjenester? Vet vel bare at MS, FB, google, og noen andre er med i programmet, men enkleste måte å velge en trygg på er vel å finne en ganske liten en.

 

For søkemotor er det plenty av andre, enda google muligens er grei så lange man ikke er logga inn (bruker VPN hele tida nå).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden er iallefall utenfor prism-programmet. Men eneste måten å slippe unna jævlene er visst brevpost.

 

Det tror du. Legg merke til at alt som er bekreftet om Echelon er 12-13 år gammel informasjon. Eg tror du trygt kan gå utifra at alle meldinger som sendes over internett blir registrert og analysert.

 

Brevpost er kanskje trygt :p

Lenke til kommentar

Prøv noen av disse?

@icloud.com

@outlook.com

 

Første er noe Apple-piss.

Andre er vel microsoft sin, som er en del av prism.

 

Det tror du. Legg merke til at alt som er bekreftet om Echelon er 12-13 år gammel informasjon. Eg tror du trygt kan gå utifra at alle meldinger som sendes over internett blir registrert og analysert.

 

Brevpost er kanskje trygt :p

 

Aksepterer ikke det, ikke at det ser ut som jeg kan gjøre en pøkk med det. Helvete.

Lenke til kommentar

Kan selv anbefale Lavabit, har brukt de i over to år, og ingenting å klage på.

Ut i fra deg jeg vet, er de lokalisert i Texas. Noe du ikke ønsket... Men:

 

En feature de har;

 

Transport Layer Encryption

Here at Lavabit we take privacy and security seriously. To ensure that no one intercepts your e-mail while it is being downloaded or sent to our servers, we support and encourage the use of Secure Sockets Layer (SSL) encryption. SSL was created specifically to eliminate eavesdropping and ensure that information could be transported securely over an untrusted network.

 

Gjør den fortsatt aktuell, spør du meg :)

Lenke til kommentar

Første er noe Apple-piss.

Andre er vel microsoft sin, som er en del av prism.

 

 

 

Aksepterer ikke det, ikke at det ser ut som jeg kan gjøre en pøkk med det. Helvete.

 

Snowden, som har jobbet for etterretningsorganisasjonene CIA og National Security Agency (NSA), hevdet denne uken at USA følger med på «omtrent alt» som skjer på internett.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10104005

Lenke til kommentar

Kan selv anbefale Lavabit, har brukt de i over to år, og ingenting å klage på.

Ut i fra deg jeg vet, er de lokalisert i Texas. Noe du ikke ønsket... Men:

 

En feature de har;

 

Transport Layer Encryption

Here at Lavabit we take privacy and security seriously. To ensure that no one intercepts your e-mail while it is being downloaded or sent to our servers, we support and encourage the use of Secure Sockets Layer (SSL) encryption. SSL was created specifically to eliminate eavesdropping and ensure that information could be transported securely over an untrusted network.

 

Gjør den fortsatt aktuell, spør du meg :)

 

Om den hjelper eller ikke vet jeg ikke, men kan iallefall føle meg tryggere.

 

"Due to a recent increase in the number of accounts being created for abusive purposes we have decided to suspend new user registrations until further notice."

 

Får prøve igjen senere.

Lenke til kommentar

Om den hjelper eller ikke vet jeg ikke, men kan iallefall føle meg tryggere.

 

"Due to a recent increase in the number of accounts being created for abusive purposes we have decided to suspend new user registrations until further notice."

 

Får prøve igjen senere.

 

Ohh, beklager! Det så jeg dessverre ikke før nå :hm:

Lenke til kommentar

Jeg antar at nesten det eneste du kan gjøre for å slippe unna prism er å finne en russisk tilbyder e.l. ... (kinesisk?) ;)

 

Ellers betyr det lite om tilbyderen bruker SSL og sikre tilkoblinger, myndighetene henter selvsagt det de trenger direkte ut av tilbyders systemer - som er lovpålagt å etterkomme slike forespørsler så lenge de holder til i USA

Lenke til kommentar

Problemet er jo at e-posten man er redd for at skal bli lest må ha blitt sendt fra ett eller annet sted, og avsender/mottaker sitt system har man jo ikke kontrollen på. Så om man er bekymret for at e-posten man har i sendte elementer eller i innboksen skal bli lest, så er det jo greit å huske at samme e-post finnes ett eller annet sted også, selv om ikke akkurat DIN leverandør er overvåket :)

Lenke til kommentar
Jeg antar at nesten det eneste du kan gjøre for å slippe unna prism er å finne en russisk tilbyder e.l. ... (kinesisk?) ;) Ellers betyr det lite om tilbyderen bruker SSL og sikre tilkoblinger, myndighetene henter selvsagt det de trenger direkte ut av tilbyders systemer - som er lovpålagt å etterkomme slike forespørsler så lenge de holder til i USA

 

Usikker på reglene ang lovpålagt å gi ut informasjon, men på lavabit sin forside står det:

 

"Lavabit was built for people like you. People who want a fast, reliable, private POP3/IMAP accessible e-mail account with the most advanced features. Our team of programmers answered with a system so secure that even our administrators can’t read your e-mail."

 

Kanskje det er noe unntak hvis til og med de som eier og har utviklet tjenesten ikke kan hente ut mailen selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...