Gå til innhold

[Salg] i7@920 d0-step. Noen verdi i dag?


Anbefalte innlegg

Nå som jeg skal snart over på en ny gamingrigg, vurderer jeg evt selge unna noe gammelt stash fremfor at støver ned på hylla.

 

Har 2 stk i7@920 d0-step cpu'er liggende. Den ene brukes i dag i eksisterende rigg og kjører dønn stabilt på 4,1 ghtz. Den andre ligger litt lavere, men er også dønn stabil 4.0 på samme hardware. Begge kjøres på Gigabyte GA-X58A-UD3R

 

Lurer på om det er noen verdi i salg av denne utrolig overklokkingsvennlige prosessoren. Usikker på om jeg skal selge de eller evt bare bruke dem i en ny server og en htcp.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du må nok selge med hovedkort, da 920 var dårligste 1366 CPU.

Altid mye lettere å selge toppmodeller i en serie, som Q9650 ser man stadig kan gå over 1500kr på bruktmarkedet.

 

920 D0 "dårligste" i modell-linupen, ja, men fortsatt noe av det beste som var. De fleste hadde få problemer med å dra over 4ghz. Kan heller ikke sammenliknes med Q9650.

 

 

OT : Solgte 2 stk 920 for 1200 og 1400 for 3 mnd siden. (4.2 og 4.4 ghz kapable hhv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, du må nok selge med hovedkort, da 920 var dårligste 1366 CPU.

Altid mye lettere å selge toppmodeller i en serie, som Q9650 ser man stadig kan gå over 1500kr på bruktmarkedet.

 

"dårligste" er kanskje litt vel å ta i. Lavest fabric clock ja.

 

Skjønner ikke helt sammenligninga med Q9650, som er LGA775 socket. Er det i7@965 du kanskje tenker på? Kan forstå at Extreme utgavene av LGA1366 selger bedre en Normal utgavene. Spørsmålet var heller hvor mye en i7@920 kanskje lå i pris.

 

920 D0 "dårligste" i modell-linupen, ja, men fortsatt noe av det beste som var. De fleste hadde få problemer med å dra over 4ghz. Kan heller ikke sammenliknes med Q9650.

 

OT : Solgte 2 stk 920 for 1200 og 1400 for 3 mnd siden. (4.2 og 4.4 ghz kapable hhv)

 

Takker for tipset gthaman!

 

Mine 2 har vært helt dønn stabile på 4,1 og 4,0 på luftkjøling. Har aldri testa vannkjøling, så kan hende de kan pushes litt mer på det, evt med bedre OC vennlig hovedkort.

Endret av DGN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

920 D0 "dårligste" i modell-linupen, ja, men fortsatt noe av det beste som var. De fleste hadde få problemer med å dra over 4ghz. Kan heller ikke sammenliknes med Q9650.

 

 

OT : Solgte 2 stk 920 for 1200 og 1400 for 3 mnd siden. (4.2 og 4.4 ghz kapable hhv)

 

Tror ikke du forstod meg. Ja 920 er raskere enn 9650, men poenget er at mange ønsker å gjøre oppgradering lettere. Derfor er mange med s775 villig til å betale 1500kr for å skifte ut en 2ghz dual core med en 9650.

 

Hvis du har en maskin med s1366 har du 920 eller bedre.

Da må en evt kjøpe et hovrdkort i tillegg osv, og da kan en like gjerne kjøpe nytt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...