Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan man få et domenenavn til å peke hvor man vil?


Anbefalte innlegg

Det er overhodet ikke det tåpeligste argumentet EVER, da det er ULOVLIG i Norge å manipulere DNS oppföringer utenfor den offentlige overvåking- og registreringsfunksjonen til norske myndigheter av toppdomene og förste- og andre-ledds sub-domener. Men med det sagt, er Wikipedia som dokumentasjon og bevis det tåpeligste argumentet EVER! Det er mulig i både lmhosts og hosts å gjöre hva trådstarter spör om, men jeg kan ikke gi det oppskriften her, men sier bare att det er fullt mulig og ikke särs vanskelig heller, om man har litt skills...

 

EDIT: Og fordi du ikke gidder krangle mer og jeg ikke gidder krangle mer og fordi jeg var lite upresis, så kan jeg vel meddelen denne metoden da...

 

Bro - virtuell nic til lokalnettverk ethX. Sambashare på virtuell NIC. lhmosts oppslag sub-localhost til virtuell-nic. Alle på det private nettverket matcher lmhosts-filer og access til spesifikk "sub-localhost" fra annen localhost kommer til sambashare-mappe på filserver som f.eks. bil.vg.no til sambashare locahhost:samba://bil

 

EDIT2: Det enkleste er jo selvfölgelig topp-domene www redirect som de fleste domenetilbydere tilbyr, hvor man kan peke bil.domene.xx til domene2.xx/bil

 

EDIT2.1: I den virtuelle verdenen kan man peke til nesten hva som helst, hvor som helst. Her er ett eksempel. Ditt Facebbok profilbilde peket til fra nullreferer.com http://www.nullrefer.com/aHR0cDovL3d3dy5tYWtlbWVoZWFsLmNvbS9waWN0dXJlcy9sYXJnZS8zNDg5MQ==.shtml

Endret av Somethinganon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, vel, du roter skrekkelig med forskjellige terminologier her. Wikipedia er en enkel og grei kilde og dokumentasjonen der er i dette tilfellet like god som noen annen kilde/dokumentasjon. Eg ser ingen dokumentasjon fra din side, men du forsøker bare å bortforklare med henvisning til lover og regler.

 

Forslaget ditt på en fremgangsmåte vil ikke fungere på noe nivå. Du må gjerne fortelle meg i hvilken verden locahhost:samba://bil er gyldig URL, for det er ikke gyldig i verden eg sitter i.

Når det gjelder edit 2, så er dette ved bruk av en webserver eller en tjeneste som leser HTTP-protokollen. Mao bruker man tilleggstjenester i tillegg til DNS, og ikke bare DNS/domene alene.

Og edit 3, vet ikke hva du vil frem til der men det er ganske så åpenbart at her er det bruk av HTTP-protokollen og fortsatt ikke DNS alene.

Lenke til kommentar

Heh, vel, du roter skrekkelig med forskjellige terminologier her. Wikipedia er en enkel og grei kilde og dokumentasjonen der er i dette tilfellet like god som noen annen kilde/dokumentasjon. Eg ser ingen dokumentasjon fra din side, men du forsøker bare å bortforklare med henvisning til lover og regler.

 

Forslaget ditt på en fremgangsmåte vil ikke fungere på noe nivå. Du må gjerne fortelle meg i hvilken verden locahhost:samba://bil er gyldig URL, for det er ikke gyldig i verden eg sitter i.

Når det gjelder edit 2, så er dette ved bruk av en webserver eller en tjeneste som leser HTTP-protokollen. Mao bruker man tilleggstjenester i tillegg til DNS, og ikke bare DNS/domene alene.

Og edit 3, vet ikke hva du vil frem til der men det er ganske så åpenbart at her er det bruk av HTTP-protokollen og fortsatt ikke DNS alene.

 

nå er det du som blander sammen terminologi og system her... Du sier ikke gyldig URL men da er man jo i http-protokollen som du bestemte ikke skulle anvendes i dine regler du satte tidligere her i tråden... Gyldig addresse for KONTAKT er ikke det samme som URL...

URL'en som skulle benyttes i eksperimentet var jo tross alt bil.vg.no som skulle peke til en mappe på server... Har aldrig påstått att samba domenelesing anvendes som URL jeg....

Endret av Somethinganon
Lenke til kommentar

http://nn.wikipedia.org/wiki/URL

 

URL er kort for Uniform Resource Locator og viser til «adresser» på Internett. URL er ei form for URI (Uniform Resource Identifier), og dei to omgrepa blir ofte blanda saman. URLar er ofte sette saman av bokstavar og ord, og blir gjerne brukt i staden for IP-adresser, som er kombinasjonar av tal.

 

Det er du som tok samba med i eksempelet ditt. Står i innlegget ditt til og med. Problemet er URL'en du har oppgitt. Den er ikke gyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...