Gå til innhold

Grafikk problemer, need help!


Anbefalte innlegg

Jeg har grafikk problemer og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for og fikse det, er vanskelig og forklarer problemet så jeg poster noen bilder istedenfor.

 

Screenshot som jeg tok: http://oi39.tinypic.com/2nby52f.jpg (Er klar over at dere ikke kan se noen problemer her)

 

Samme bildet tatt med digitalt kamera : http://oi40.tinypic.com/2po5nb5.jpg

 

 

Som dere ser så har jeg noen rare grafikk greier på gang, det er sykt irriterende når jeg skal se på tv serier / filmer eller bare youtube.

 

 

I starten så trodde jeg jo så klart at skjermkortet mitt var ødelagt, hadde et Asus GTX 560 Ti så jeg bestemte meg for og kjøpe ett nytt skjermkort.. så da kjøpte jeg Asus GTX 670 og forventet egentlig at problemet skulle være borte men nei da.. samme problem fortsatt.

 

Så da startet jeg og tenke at det var noe galt med skjermen min, så jeg prøvde en annen skjerm men problemet var fortsatt der.

 

Så formaterte jeg - Installerte alle de nye driverne

 

Oppdaterte bios

 

Oppdaterte chipset

 

Fjerna støv inni pcen

 

men det er altså ingenting som har fungert, og derfor tror jeg det kanskje er hovedkortet det er noe feil med.

 

Jeg har fortsatt garanti på pcen min så jeg kan sende den inn til komplett igjen men jeg vil helst ikke være uten pc i 1mnd om jeg kan unngå det.

 

 

så pls, help if possible!

 

 

Andre specs:

 

psu: Corsair HX 650W PSU

 

motherboard: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155

 

gpu: Asus GTX 670

 

cpu: Intel® Core? i5-2500K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W,

 

ram: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

Kit w/2x ValueRAM 4GB DDR3

 

hardisk: INTEL SSD SC2CW120A ATA Device

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv noe alle samme problemet, men på laptop hvor GPU drivere er mere sjeldne.

Gjorde alt mulig for å prøve å fixxe det. Tilslutt måtte jeg gå tilbake til første driveren jeg fant til kortet for å få problemet fixxet. Nå er det mest sannsynlig ikke svaret på ditt problem men.

 

Du har jo egentlig testet alt som er å teste, og det "må" det nesten være MB'et som problemet, jeg hadde sendt det tilbake også håpet på det beste.

Lenke til kommentar

Tja, det var det jeg trodde også.

 

 

Jeg kan jo bare legge til at jeg har stress testa i furmark og der ser jeg ikke noe problemer. er egentlig ett ganske stort spørsmålstegn jeg, hater pc problemer ;7

 

men jeg viste jo at det ikke var noe galt med skjermkortet.

Lenke til kommentar

Tja, det var det jeg trodde også.

 

 

Jeg kan jo bare legge til at jeg har stress testa i furmark og der ser jeg ikke noe problemer. er egentlig ett ganske stort spørsmålstegn jeg, hater pc problemer ;7

 

men jeg viste jo at det ikke var noe galt med skjermkortet.

 

Prøv å bytte kabel.

Lenke til kommentar

Tja, det var det jeg trodde også.

 

 

Jeg kan jo bare legge til at jeg har stress testa i furmark og der ser jeg ikke noe problemer. er egentlig ett ganske stort spørsmålstegn jeg, hater pc problemer ;7

 

men jeg viste jo at det ikke var noe galt med skjermkortet.

 

Prøv å bytte kabel.

Lenke til kommentar

Som Taake89 sier, prøv å bytte kabel. Det skjermbildet du la ut som viser hva skjermkortet sender til skjermen, er helt i orden, så tviler på at det er noe galt med skjermkort eller driver.

 

Så det kan være skjermen eller software som spiller av filmene med som roter ting til.

Lenke til kommentar

Har allerede bytta kabler, har prøvd både vga og dvi.. skjermen er det ikke noe galt med har prøvd 2 skjermer.

 

Og jeg kan jo legge til at jeg ser grafikk problemer i spill også som feks wow, og derfor kan det ikke være noe galt med VLC heller.

 

Har også prøvd andre media players uten suksess.. jeg har egentlig prøvd det meste og det er derfor jeg tror det er hovedkortet som er fucked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...