Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

dårlig forhold til pappa


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Hvorfor ikke bare vise pappa det du har skrevet her? La han lese og tenke i fred, så kanskje han ser tingene litt klarere (uten alle disse tårene osv - det er jo ikke klima for å bli særlig klar i toppen av)

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier Holdningen om at "du er 18, klar deg selv" vitner mest om mennesker som har hatt en oppvekst jeg ikke misunner, for å si det mildt, så tenker jeg at du er denne karen

Sier meg enig med Spartapus her. Jeg kan ikke forstå at den tankegangen "du er 18, klar deg selv" er normal, eller på noen måte sunn. Jeg kjenner virkelig få personer med såpass kyniske foreldre, og som sagt over, det er ikke en oppvekst jeg heller misunner.

 

For å gå on-topic, så sier jeg meg igjen enig med Spartapus. Det høres ikke akkurat ut som et veldig sunt forhold, og det er absolutt ikke slik det burde være.

Lenke til kommentar

Latterlig, jo lengre vi kommer jo lengre skal barn bli boende hjemme. På 60tallet flytta de ut rundt 15-16årsalderen og de fleste ble det da folk av?

 

Nå skal barna sys puter under armene på og de skal "føle på" alt.

 

Den dagen SHTF blir det ikke disse folkene som står oppreist etterpå. SÅNN er livet.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med Spartapus her. Jeg kan ikke forstå at den tankegangen "du er 18, klar deg selv" er normal, eller på noen måte sunn. Jeg kjenner virkelig få personer med såpass kyniske foreldre, og som sagt over, det er ikke en oppvekst jeg heller misunner.

 

Det var vel ingen i denne tråden som sa at foreldre bør kaste barna sine på hue og ræva ut av huset så snart de er fyllt 18? Slik trådtarter beskriver det, høres det bare ut som om faren hennes vil at hun skal ta ansvar, noe som ikke er unormalt i det hele tatt. Det er absolutt ingen 18-åringer som har vondt av å bidra i husstanden. Det er det minste foreldrene bør forvente da de sannsansynligvis gjør mye mer enn de må for barnet sitt. Når man får mat og tak over hodet uten å bli bedt om mer enn det, er det langt fra å være overlatt til seg selv, slik Spartapus og muligens du framstiller det.

Lenke til kommentar

Det var vel ingen i denne tråden som sa at foreldre bør kaste barna sine på hue og ræva ut av huset så snart de er fyllt 18? Slik trådtarter beskriver det, høres det bare ut som om faren hennes vil at hun skal ta ansvar, noe som ikke er unormalt i det hele tatt. Det er absolutt ingen 18-åringer som har vondt av å bidra i husstanden. Det er det minste foreldrene bør forvente da de sannsansynligvis gjør mye mer enn de må for barnet sitt. Når man får mat og tak over hodet uten å bli bedt om mer enn det, er det langt fra å være overlatt til seg selv, slik Spartapus og muligens du framstiller det.

Nei, men det kan fort oppfattes slik, ut ifra holdningene til mange som har svart. Jeg reagerte mest på videoen din, fordi jeg kan ikke forstå at noen kan assosiere Spartapus' kommentar med å være en bortskjemt pappagutt. Jeg skjønner at det var en overdrivelse, men allikevel, det gir ingen mening.

Lenke til kommentar

Jeg har nok aldri vært like privilegiert økonomisk som Ferdinand Nicolay, men de aller fleste norske middelklassefamilier har råd til å la barna bo hjemme etter fylte 18 uten å betale flere tusen i husleie. Den eneste rettferdiggjøringen jeg kan tenke meg, er at barna er økonomisk uansvarlige og man tar en del av månedslønna deres for å spare på deres vegne. Bruker man barnas penger på en ekstra sydenferie derimot har man virkelig truffet bunnen.

 

Økonomiske forhold til side; en familienhet fungerer best uten skrik og skrål. I det øyeblikket det blir skrik og skråk er det et tegn på at noe har gått alvorlig galt et sted. Spesielt hvis det er foreldrene som mister kontrollene overfor barna i stedet for omvendt, er det grunn til å spørre om det ikke er på tide at foreldrene også snart blir voksne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...