Gå til innhold

Junifest 2013 - twoeyes - Nytt kamera: Sony RX1


Anbefalte innlegg

Brukernavn: twoeyes

Deltagernivå: Pingle

Utfordring: Det må bli som for oktoberfesten, fast brennvidde, Sony RX1 gir ingen andre optiske muligheter enn den godt fastskrudde Carl Zeiss Sonnar T* 2/35

 

Pent brukt, men for meg nytt kamera er nettopp i hus: en muligens uslåelig kombinasjon av Zeissoptikk og Sonys ledende sensorteknologi i en herlig kompakt pakke. Det må feires med junifest! Festene er glimrende muligheter for å gjøre seg godt kjent med nytt utstyr, men erfaringen er også at det tar mye tid, derfor blir det pingling denne gangen.

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg justerer nesten alltid hvitbalanse, eksponering, kontrast, skygger og høylys.

 

I forhold til fargene er det deretter gjort lite med f.eks det siste her, heller ikke med det i spoiler over eller trucken. Bildet med den røde døra i containeren måtte det jobbes litt mere med i form av clarity og litt justering av farger for å få litt mere punch.

 

I det hele tatt er fargene som regel fine rett ut fra kameraet, selv om jeg er litt usikker/ uvant med grønnfargene. Rødt og blått derimot :) måtte gjøre en ny variant av den røde døra da regnet ga enda flere blåtoner:

 

 

9075198906_06b9a6a935_z.jpg

 

 

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...