Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha 70D blir det antagelig ikke tilgjengelig før tidligst september, et annet forhold er pris, det lønner seg aldri å kjøpe kamera mens de er like varme og nye som boller ut av ovnen. Regn med at innen et halvt år etter har prisen dalt en god sum.

 

60D vil nok falle litt til i pris, men alt har en nedre grense, dessuten stopper muligens produksjonen straks 70D er i butikkene. 7D er det vanskelig å spå noe om, men jeg antar at prisene vil dale litt etterhvert, det kommer mye an på hvordan 70D blir mottatt av testere og kjøpere når disse får endel erfaringen med 70D.

 

Et moment når det gjelder 7D er at mange har ventet en stund på en arvtager (7Dmk2), men canon har tydeligvis et etterslep for tiden og neppe blir et 7Dmk2 lansert mens 70D er ferskvare. Så kanskje på vårparten neste år er min gjetting (dersom det kommer en oppdatert utgave i det hele tatt, man vet aldri noe sikkert når det gjelder kameraprodusentene).

 

Tor

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vi endte faktisk opp med et 700D. Testet så smått i en dag, og er på ingen måte overbevist! Må teste det litt mer skikkelig i helgen, men synes ikke det leverer i det hele tatt sammenlignet med mitt 40D.

 

Hvor mye dårligere er det slikt 700D vs 40D?

 

700D er dårligere emnn 40D på byggekvalitet (men ikke dårlig), på bildekvalitet er det bedre. Hvis du sier mer om hva du oppfatter som problemet er det lettere å gi fornuftige svar.

Lenke til kommentar

Du vil nok ikke føle at en 700D er en oppgradering siden det er et entrylevelkamera og 40D er et semiproffkamera.

Som flere sier så er 60D den direkte arvtakeren, og 7D er storebroren på steroider, selve bildekvaliteten er det minimal forskjeller på disse kameraene fra og med 60D/500D og 7D og oppover.

 

Hvis autofokus under videofilming er viktig er nok 70D det kameraet som skal være best på dette med sin nye sensor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme objektiv som jeg brukte på 40D:) Og der mener jeg at det aldri endte med slike lukkertider, for her var det bra med dagslys i rommet.

Brukte et Tamron 17-55mm, som jeg ikke husker hele betegnelsen på akkurat nå.

Problemet mitt er at jeg helt uten å ha gått vitenskapelig til verks, føler at mange av bildene jeg i helgen har tatt med 700D, tidligere ville ha blitt bedre med mitt 40D. Hører selv at dette høres rart ut, da jeg ikke har særlig gode begrunnelser for denne følelsen.

Edit: "Tamron SP AF 17-50mm Di Canon" står det i mailen fra Japan Foto...

Endret av finfyr
Lenke til kommentar

Det er bevegelseuskarphet du har, objektivet du bruker/brukte "Tamron" har en blender på f/2.8 og du har brukt f/4.5 på bildet, sannsynligvis har du brukt f/2.8 på 40D og dermed fått raskere lukkertider.

Sjekk også at eksponeringskontrollen står i rette posisjon.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...