Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Hvor mange brønner er det til HDD/SSD i P157SM?

 

2+CD som kan byttes i HDD caddy eller 3+CD/hdd caddy?

 

 

EDIT: i produkbeskrivelsen står det at den har 1 stk ledig palss for SSD, men skjønner ikke åssen pcen har plass til 3 disker inni der:P Får åpne å se i morra. Har en ekstra SSD liggende. Så 2 SSD og en HDD+DVD brenner hadde vært nyz :p

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Hadde opprinnelig bestilt en Kunshan P170S 17.3", men da det ble nye utsettelser på leveringsdato, så endret jeg ordren og fikk for noen dager siden en Kunsham 157S 15,6". Nå har jeg prøvd å lære meg mulighetene i maskinen samt begynt å legge inn ønskelig programvare.

 

Det har foran i tråden blitt reist ett par spørsmål, først om ev. viftestøy (bibliotek, lesesal).

Til vanlig f.eks med bruk av nettleser og bla div sider, så er vifta fraværende, synes om at dersom en så kombinerer f.eks nettleserkopiering til tekstbehandler, så økes viftehastighet til neste nivå. Men fortsatt akseptabelt på stille steder. Kjørte så full skanning i Windows Defender, som jeg har erfaring med fra den stasjonære PC'en øker arbeidstrykket betydelig og dermed også viftehastigheten. På 157S så virker det som vifta fortsatt ligger på ca middels hastighet, positivt kanskje, jeg hadde ventet verre..

 

Så kastet jeg frem alternativet med å bruke Bluetooth til lyden, etter som andre antydet svak lyd fra jacken.

Har nettopp fått meg Sony SRSBTX300B bluetooth høyttaler, primært for bruk sammen med Xperia Z tlf. og brett. Det var enkel bluetooth-sammenkobling med 157S, puttet så en vanlig CD i spilleren med 60-talls rock. Resultatet var at når jeg hadde kjørt nivåer fra spiller, utgang fra maskin samt på høyttaleren til ca 50% av max, så måtte jeg avslutte. Det ble så høyt at hadde jeg gått videre så hadde jeg nok fått en utkastelseordre fra borettslagets styre.

Det må tilføyes at jeg ikke er dunk-dunk-bass tilhenger, så denne testen ble kjørt med ren lyd uten bruk av justeringer eller equaliser.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Hei siden du bruker headphones , hvordan er lyd kvaliteten i lydutgangen din 3,5mm jack ? Er det like flatt som de andre tidligere modellene eller er det blitt bra , med tanke på bass osv ? Kjempe bra om du gir meg et svar smile.png

 

Hei siden du bruker headphones , hvordan er lyd kvaliteten i lydutgangen din 3,5mm jack ? Er det like flatt som de andre tidligere modellene eller er det blitt bra , med tanke på bass osv ? Kjempe bra om du gir meg et svar smile.png

 

 

Den er ikke bra. Sorry men det er noe av det labreste jeg har hørt. Klarer ikke å drive et middels headsett engang.

Spør du meg som bruker tre forskjellige headphones, synes jeg lydkvaliteten er mer enn god nok.

Jeg er svært uenig med kurio om at det er noe av det labreste jeg har hørt.

Det trengtes riktignok noe omjustering ifht. equalizer og div. nivåer, men så fort jeg hadde stilt de respektive nivåene til der jeg følte meg fornøyd låter det mer enn godt nok.

 

Jeg har tidligere hatt stasjonære pc'er med "high end" lydkort og ja, noe forskjell er det, men den er i mine øre(?) minimal. Fra mine tidligere laptoper og div. dedikerte "lydspillere" merker jeg absolutt ingen forskjell, og lydkvaliteten er mer enn god nok spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva du mener? Det er absolutt ekstremt magert og labert. Lyden høres ut som et ekko, slik som det alltid gjør. Har selv en eldre Clevo der lydkvaliteten var i en helt annen klasse.

du påstår at "den[lyden] er ikke bra" og at du mener det er "noe av det labreste du har hørt"

Jeg er av en annen oppfatning enn det du er, da jeg slettes ikke mener den er "ekstremt mager og laber".

Etter tweaking av lydnivåer synes jeg lyden er mer enn godkjent, og kun et lite steg ned fra tidligere erfaringer med high end lydkort og lyden fra dette. Dette gjelder på tvers av alle mine 3 headphones. Som sagt i forrige post, så er lyden vel så bra som i alle mine tidligere laptops og dedikerte musikkspillere.

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

Heisann , nå har jeg fått meg p150sm den nye modellen , og jeg må si jeg er kjempe fornøyd :) tar alt av spill helt flytende , og lyden er også bra :) de har skifta lydkrets siden den gamle modellen , så nå var den helt grei :) jeg syntes heller ikke at det er høy vifte støy , har prøvd både asus og msi sine gaming utgaver , kan ikke si at de var noe mer stille gående under gaming ;) alt i alt kjempe god gaming laptop:)

Lenke til kommentar

 

ps: er det noen som vet om en driver som ikke gir de super irriterende frame-freeze i dota 2 for 660m, send meg en PM. Uspillbart atm.

 

 

 

+1 på denne. Dette gjelder forsåvidt GTX780m, men har samme frame-freeze problemer i dota også. Selv med nyeste beta drivere. Noen som vet hvordan dette løses?

Lenke til kommentar

Heisann

 

Har et lite problem som jeg hadde blitt veldig glad å få en løsning på.

 

Kjøpte meg nylig Multicom Kunshan P157S og er svært fornøyd med ytelsen. Problemet ligger i lyden og da mest sannsynlig driverne.

I samtlige spill (The Witcher 2, Skyrim, Xcom: Enemy Unknown) jeg har testet, når en karakter i spillene skal si noe, så lagger skjermen i et kvart sekund noe som er vanvittig irriterende. Har lagt in Realtek Audio og Sound Blaster X-FI MB3 Audio drivere mange ganger uten resultat. Har forsøkt å deaktivere in-game voices også uten hell. Har dere noen gode forslag(Jeg er litt grønn på dette området så en god forklaring hadde vært å foretrekke :) )?

 

MVH

Lars

Lenke til kommentar

Noen her som har en teori til hvorfor PCn restarter dersom jeg kjører spill i fullskjerm over HDMI (Full HD, på Sony TV)? Spillet virker helt fint om det kjøres windowed, eller i fullskjerm på laptopens skjerm, men dersom jeg kobler til TVn mens jeg spiller, evt. starter spillet mens TV er koblet via HDMI, restarter maskinen seg..

 

Er en P150s m. gtx780m.

 

Edit: Viser seg å være 1080p som forårsaker restart. 720p går fint.

Endret av S.Hafsmo
Lenke til kommentar

Hvis du ser på andre spill laptops , så er denne den tynneste som er å få i 15,6" som har så kraftige skjermkort ,du får jo tynnere men da har de ikke de skjermkortene , jeg syntes ikke at den støyer noe mer en andre ,kjølingen er veldig bra cpu og gpu holder seg kjølige:) jeg er kjempe fornøyd med min p150s , du vil ikke angre hvis du kjøper :)

Lenke til kommentar

 

+1 på denne. Dette gjelder forsåvidt GTX780m, men har samme frame-freeze problemer i dota også. Selv med nyeste beta drivere. Noen som vet hvordan dette løses?

Høres for meg ut som den gode gamle "intellipark"-laggen som kommer med endel 2,5" WD disker. Dette er en forferdelig irriterende frame-freeze jeg personlig har slitt med på samtlige av mine laptop kjøp, og jommen hadde broren min samme problemet når han kjøpte Multicom PC nylig.

 

I teorien er det jo et problem "alle" som har WD disk og bruker maskinen til spill burde ha, men da virker det isåfall bare som det er et fåtall som legger merke til det/bryr seg om det.

 

Et sikkert kjennetegn på intellipark-buggen er at denne frame-freezen ofte kommer rett etter en slags "klikk"-lyd fra HDDen, men om den lyden er like merkbar på nyere modeller er jeg noe usikker på.

En ting som er svært frustrerende er at det heller ikke hjelper å legge spillet over på SSDen, selvom OSet også kjører fra SSD og man strengt tatt ikke bruker WD-disken...

 

Men nok om det, løsningen på intellipark problemet er å bruke et program fra WD som heter WDIdle3, og endre header-park timeren fra 3 til 300 sekunder.

 

Det ligger endel guider om dette på nettet, her er en av dem:

http://forums.ncix.com/forums/?mode=showthread&msg_id=2278208&threadid=2278208&forum=103&product_id=49591&msgcount=39&overclockid=0#msg2278208

 

Lykke til! Og håper dette hjelper noen her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...