Gå til innhold

[Løst] Gaming PC - 15-20000. Ønsker feedback på noen komponenter.


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest meg opp en del på Gigabyte GA-X79-UP4, så er det en del som klager over dårlig støtte for ram over 1600, samt en del komponent missmatchment mot ulike skjermkort av den ny 700 serien. Noen som evt har et anna forslag til hovedkort? Gjerne overklokkingsvennlig, minst 2 sata 600 og 2-4 sata 300 eller bedre

Asrock Extreme 4/6?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asrock Extreme 4/6?

 

Er flere som nå har gitt tips om asrock, bl.a. Fatal1ty X70 pro, må inrømme at jeg har kikka lite til ingenting på asrock. Kanskje jeg skulle kikket litt nærmere på kort fra den produsenten ja =).

 

Takker for tipset Marius. Har fått en del gode av deg i helga =D

 

EDIT: Noen grunne til bare 4/6 og evt ikke 7/9 ?

Endret av DGN
Lenke til kommentar

Er flere som nå har gitt tips om asrock, bl.a. Fatal1ty X70 pro, må inrømme at jeg har kikka lite til ingenting på asrock. Kanskje jeg skulle kikket litt nærmere på kort fra den produsenten ja =).

 

Takker for tipset Marius. Har fått en del gode av deg i helga =D

 

EDIT: Noen grunne til bare 4/6 og evt ikke 7/9 ?

Nei, egentlig ikke ;)

7/9/11 er jo bare bedre, det :)

Extreme11 sin PCB er jo nesten til å le av (Så stapp full, at man antakeligvis ikke får presset noe mer inn på den!), og den har 2x8Pin CPU!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke ;)

7/9/11 er jo bare bedre, det :)

Extreme11 sin PCB er jo nesten til å le av (Så stapp full, at man antakeligvis ikke får presset noe mer inn på den!), og den har 2x8Pin CPU!

 

Og prisen på Extreme11 matcher! hehe. Er litt usikker på et så dyrt kort. Regner med at de fleste 2011 korta kommer til å støtte Ivy-E når det kommer. Men sykt annoying om et kort jeg kjøper får kompabilitetsproblemer. Vurderer derfor et noe billigere sjikt på hovedkort sammens med en 3820, og deretter oppgradere CPU og hovedkort til høsten.

Lenke til kommentar

Håper du får noen prosenter i kommisjon av asrock her ^_^

 

Men må si jeg liker det jeg leser om kortene så langt. Extreme 6 og 9 faller veldig i smak

Hehe, dessverre ikke, men etter å ha prøvd Asrock, så må jeg si at jeg, personlig ikke kommer til å kjøpe et annet merke, bortsett fra kanskje Asus ROG (Pga. Vannkjøling)
Lenke til kommentar

Gode tips her. Jeg heller veldig mot platinum selv. Seasonic X, XFX og CM Vanguard er basert på de samme komponentene også. Er vel bare kassen rundt som er forskjellig ^_^.

 

Men tenkte uansett jeg skal lese meg mere opp på PSU og andre usikre komponenter utover uka. Regner med å starte bestilling av deler i midten eller slutten av neste uke.

 

Så kom gjerne med flere komponent forbedringer, vuderinger, kritikk og anna feedback. Er så mye enklere for andre å se mine dumme komponent feil, enn meg selv (selv om jeg kanskje kan være veldig "for" noen av valga mine :p)

Endret av DGN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er varer bestilt. Ble noen endringer underveis. Har oppdatert første posten med lista.

 

Fullstendig liste --> http://www.prisjakt....?l=52239&view=m

 

Bestilte fra komplett og proshop, og ble på 17016 totalt inkl frakt fra begge (inkludert også NT-H1 kjølepasta)

 

Har corsair link viftestyring fra før, men bestilte en ekstra cooling node, siden jeg trenger styring for flere vifter

 

H100i og R4 er også bestilt. Er så usikker på hvem jeg ønsker å bruke at jeg har bestilt begge disse i tillegg til h110 og 500r. De jeg liker minst blir brukt til den gamle riggen, eller benyttet angrefrist på.

 

Vifter bestiller jeg senere, vil høre hvordan orginalviftene er.

 

Takker for alle gode tilbakemeldinger, spesielt Marius =D

Endret av DGN
Lenke til kommentar

Da er varer bestilt. Ble noen endringer underveis. Har oppdatert første posten med lista.

 

Fullstendig liste --> http://www.prisjakt....?l=52239&view=m

 

Bestilte fra komplett og proshop, og ble på 17016 totalt inkl frakt fra begge (inkludert også NT-H1 kjølepasta)

 

Har corsair link viftestyring fra før, men bestilte en ekstra cooling node, siden jeg trenger styring for flere vifter

 

H100i og R4 er også bestilt. Er så usikker på hvem jeg ønsker å bruke at jeg har bestilt begge disse i tillegg til h110 og 500r. De jeg liker minst blir brukt til den gamle riggen, eller benyttet angrefrist på.

 

Vifter bestiller jeg senere, vil høre hvordan orginalviftene er.

 

Takker for alle gode tilbakemeldinger, spesielt Marius =D

Hehe, bare hyggelig å kunne hjelpe ;)

Komplett har åpent kjøp, noe som er bedre enn angrefrist!

Lenke til kommentar

Du fikk med deg tilbudet på 780 ja?

 

jau =D

 

Hehe, bare hyggelig å kunne hjelpe ;)

Komplett har åpent kjøp, noe som er bedre enn angrefrist!

 

Åpent kjøp er digg. Men har bestilt begge kabinettene og kjøleløsningene fra proshop, ble en del billigere. Er mange som er fornøyd med h100i og r4, så tviler jeg blir missfornøyd der. Er mest spent på h110 og 500R og hvor mye støy de lager og evt hvor mye mange nye vifter som må kjøpes (har corsair link nod viftestyring, så er ikke så veldig avhengig av viftestyringa som h100i har)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...