Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL Mister tilkoblingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja hallo, jeg vil gjerne klare å holde oppkoblingen mot internett så jeg slipper å starte nedlasting og windows/office live update 100 ganger og så bli avbrutt pga ufrivillig avlogging

 

Klarer ikke downloade getright engang. Her er det ikke no kobbel bare en PC rett i ADSL kontakten fra boksen, ganske enkelt...Grr Skal skifte ISP for gamlingen, synd han bruker telenor mail systemet til bedriften hehe.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem. Trodde det var den nye router'n min men nå tror jeg det er nettet.

Kobler fra hele tiden. Så prøver jeg msn igjen, etter jeg har restarta router'n, så står det noe om firewall. Er det router'n eller Telenor netter som er rart?

 

BTW: hvordan konfigurer jeg "NAT" på en Unex router?

Vidresender en person, skal bl.a sette opp Web-server....

Lenke til kommentar

Hei...har samme problem jeg...blir frakoblet hele tiden.

men her tror jeg at det ruteren som er problemet...

holder med å skru av og på ruteren, så er jeg igang igjen.... en kompis av meg har oxo samme problem som meg. Mulig at det er MØKKArutere vi sitter på!? (smc barricade 7004BR)

Lenke til kommentar

Jeg har NGT SHDSL 2.3 mbit og jeg detter ut en gang om dagen.

Riktig nok ikke mye. Men når det er 0 frakoblinger en dag og 5 den andre så baller det seg på når det gjelder temperament.

 

Jeg tror rett og slett det er sånn at alle ISP`er har en PIRAT COPY PROTECTION som kobler oss fra nett hver gang vi skal laste ned no

FY FY 8)

Vel .. da skal vel jeg kanskje ikke klage .. eller noen av dere andre :p

Men vi har våres stunder der vi faktisk skal ha no nyttig og gratis og vil ha muligheten til og sette pcen på nedlasting og komme tilbake 1 time seinere med ferdig download.

 

Jaja.. Det var iaffal ikke dette JEG betalte for :x

Lenke til kommentar
Prøv da, for er det det fikk jeg eskjed om å ringe 145 om man ikke har koblet feil for å få sjekket linja :-/.

 

Skal man prøve er man logget på internett, løfter av telefonrøret og nesten umiddelbart etter skal lampen dsl slukke. Slik er det her :roll:

Snakka med "telefonfolkene" i huset. De nevnte ikke noe om frakoblinger på telefonen nei. Kan hende det er "bare" linjen her da men...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...