Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL Mister tilkoblingen


Anbefalte innlegg

Hvordan fikk du kontaktet Telenor på irc? Hva slags kanal og nett (undernet)?

 

Jeg gikk som sagt inn på Telenors Kundeservice og videre derfra til chatten. Hvilken server og kanal den ligger på vet jeg ikke, men prøv linken.

 

 

Hvordan kan det ha seg at plutselig en dag modemet er defekt?

 

Ikke vet jeg, men det var det som han fyren som ringte meg mente var problemet. Nå har jeg vært tilkoblet i snart 35 timer i strekk og det må vel være rekord.

 

 

Tror at hoved problemet ligger i WinXP.

 

Det har jeg også lurt litt på. Jeg fikk spørsmål om hvor lenge jeg har vært plaget av nedkobling, og jeg svarte at det var så lenge jeg kan huske. Men det er kun den siste måneden min xp-boks har stått på hele døgnet. Tidligere benyttet jeg en p200 med smoothwall installert, og hvis jeg er ærlig kan jeg ikke huske at jeg hadde problemer da, utenom at harddisken på maskinen krasjet et par ganger, derfor jeg ikke bruker den lengre. Må kanskje kjøre smoothwall på en pIII600 jeg har stående for å se om det er xp som er problemet eller om det er modemet. Uansett skulle de sende meg et nytt modem, så jeg får se om det bedrer seg.

 

EDIT: Må bare legge til at jeg først har prøvd xp sin pppoe protokoll, før jeg la inn raspppoe her for en stund siden, uten at det gav noen forandringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...