Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Bærbar PC


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nå ute etter å få byttet ut min stasjonære med en veldig lettvinn laptop. Det skal være en laptop som kan brukes til hva enn jeg har behov for til dagligdagsbruk; lese e-post, surfe på nettet, se på noen filmer fra tid til annen (helst mulighet for blu-ray / 720p uten problemer), spille litt Minecraft og League of Legends osv.

 

Prisen vil jeg at skal ligge på rundt 4000-5000 kr. Vil aller helst IKKE over 5000 kr, så unngå det om mulig. Er det snakk om ~5100 kr er det selvsagt ikke store problemer, men jo nærmere 4000 kr desto bedre.

 

Vil også si at jeg er litt pirkete når det kommer til design. Jeg er ute etter en tynn PC, helst 13" eller ~15", ultrabook hadde vært eksemplarisk. Utseendemessig vil jeg at den skal se bra ut, har en eller annen "sinnsyk lidelese" som stopper meg fra å kjøpe alt som ser klumpete ut eller stygt ut generelt. Minimalistisk design er elskverdig.

http://www.notebookc...ok.80169.0.html <- er ett fint eksempel på hva jeg tenker meg utseendemessig. Rosa hadde jo vært supert! Hehe.

 

Takk på forhånd!

 

EDIT: 15" hadde vært det beste.

EDIT2: Er også viktig at den er god å skrive på. Flatt, minimalistisk tastatur er elskverdig.

Endret av iGomoosrsly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel i teorien planer om å vente. Vil derimot motta tips om hvilke som er de beste nå, med tanke på at akkurat de datamaskinene sannsynligvis bare oppgraderes bittelitt etter Haswell releaser. (Om de ikke gjør det, faller jo prisen faktisk en god del også.)

Lenke til kommentar

Fujitsuen du linker til har jeg kjøpt selv . Dette da den var billig på cdon i påsken ( 2000 kr rabatt).

Selv om den er fin i størrelse og sånt og ser bra ut på bilder har den et ræva low end tn display.

Og er low end i det hele tatt i matriale, design, skjerm, tastatur, trackpad.

Jeg var forøvrig klar over dette og ble ikke misfornøyd..

 

Du derimot tviler jeg på utfra førsteposten din.

Tror du egentlig ønsker deg noe i gata til Asus Zen Book eller Samsung 7, 9 serie.

Men da må du ut med mere enn 4-5000 kr.

 

Til 4-5000 kan du ikke være så veldig kresen og blir nødt til å gjøre noen kompromisser tror jeg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...