Gå til innhold

Monoteister ønsker å gå bort ifra at deres religion bygger på tro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Spennande å sjå om dei greier det. For det er jo svært mange intelligente personar som er kristne og trur på Gud. Kanskje ein av dei vil finne det endelige svaret på kva som er den virkelige sanninga for korleis mennesket og alt anna i verda vart til. Ingen kan sei at evolusjonsteorien er 100% bevist, det er i vertfall svært overdreve.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Spennande å sjå om dei greier det. For det er jo svært mange intelligente personar som er kristne og trur på Gud. Kanskje ein av dei vil finne det endelige svaret på kva som er den virkelige sanninga for korleis mennesket og alt anna i verda vart til. Ingen kan sei at evolusjonsteorien er 100% bevist, det er i vertfall svært overdreve.

 

Jeg begynner også å lure på om evolusjonen ikke finnes når noen i 2013 ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg begynner også å lure på om evolusjonen ikke finnes når noen i 2013 ikke vet bedre.

 

Vel, med tanke på at det ikkje er nokon naturlig seleksjon lenger er det helst ikkje noko evolusjon sjølv om det er 2013 ;)

Lenke til kommentar

Vel, med tanke på at det ikkje er nokon naturlig seleksjon lenger er det helst ikkje noko evolusjon sjølv om det er 2013 ;)

 

Hvis du ikke er klar over dette i utgangspunktet vet jeg ikke hvor mye vits det er i å argumentere videre her.

Lenke til kommentar

(...). Ingen kan sei at evolusjonsteorien er 100% bevist, det er i vertfall svært overdreve.

 

Uten at jeg nødvendigvis husker riktig må en vitenskaplig teori være sigma nivå 3, noe som sier 99.7% sikkerhet, Men ofte så operer vitenskapsmenn med langt høyere sigma nivå, f.eks. fant de mange higgs-boson før de ga ut pressemeldingen, men når de gjorde det var de på sigma nivå 5, noe som tilsvarer bare ett tillat avvik i 3.5millioner tester.

 

Presisjonen i moderne vitenskap er så høy at det er umulig for meningmann å stikke huller i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spennande å sjå om dei greier det. For det er jo svært mange intelligente personar som er kristne og trur på Gud. Kanskje ein av dei vil finne det endelige svaret på kva som er den virkelige sanninga for korleis mennesket og alt anna i verda vart til.

Så lenge de ikke lyver som kreasjonister og lar seg farge av sin overtro så er det samme for meg hvem som kommer frem til hva. Det er sannheten som teller her nemlig...

 

Ingen kan sei at evolusjonsteorien er 100% bevist, det er i vertfall svært overdreve.

Vel, ingen kan motsi at evolusjon ikke stemmer heller Oleoh, selv om kreasjonister og troende ofte ikke bryr seg om det faktumet... De liker å fortsette å tro på mytene i boka de TROR er en sannhet utn at de har noen verdens ting å vise til, så er det noe som virkelig ER overdrevet så er det slike påstander...

 

Men jeg kunne godt tenkt meg at du svarte ærlig på om du forstår evolusjons teorien og hva vitenskapelige teorier faktisk er... Det virker nemlig ikke slik... Enten det ellers så har du en trang til å rakke ned på evolusjon hver gang du hører om det, kanskje for å fremme det du tror på selv...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg forstår evolusjonsteorien relativt bra meinar eg, og eg kan innrømme at dette er den mest sannsynlige forklaringsmodellen vi har til dags dato. Men eg vil også sei at den ikkje er direkte bevist, slik mange vil hevde.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Kan du forklare hvordan man beviser en teori?

 

Hadde vært spennende å høre.

 

Man beviser ein teori ved å ha konklusive bevis for at den stemmer. Dersom bevisa kan tyde på noko anna samtidig som det beviser den teorien du er tilhenger av er det ikkje noko du kan danne ein konklusjon av, men kun noko du kan tru er sannsynlig. Om man skal bevise evolusjonsteorien må du ha gode nok bevis samt at antagelsane dine stemmer 100%.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Konklusive bevis for at den stemmer?

 

Gi gjerne eksempler på en vitenskapelig teori med nok bevis til at antagelsene stemmer 100%.

 

Vel, om gravitasjonen på mars er mindre enn på jorda betyr det at mengden masse har ein effekt på gravitasjonen. Dette har blitt observert og dermed kan man konklusivt sei at teorien om at gravitasjon øker med masse stemmer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så når en observasjon som støtter en teori så kan det konkluderes med at teorien stemmer. Evolusjon blir observert hver eneste dag, til full støtte for teorien.

 

Evolusjon blir ikkje observert kver dag, det er kun eit mantra. Det blir ikkje observert evolusjon, altså med økt genetisk kompleksitet. Men uansett, dette blir for vanskelig å diskutere til at eg orker det nå i eksamenstider.

Lenke til kommentar

Evolusjon blir observert hver eneste dag akkurat som gravitasjon.

 

Det er observert evolusjon - vitenskapelig bevist.

 

Finnes mengder av litteratur om emnet, bare å ta for seg hvis du har lyst til å krype ut av den monoteistiske fundamentalisthula di.

 

Husk - denne konflikten står mellom religiøse fanatikere uten utdanning og vitenskapsmenn og kvinner med utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...