Gå til innhold

Hvordan får fettete hår?


Anbefalte innlegg

Hei! Nå er ikke jeg den som bryr meg mest om hvordan jeg ser ut, men:

 

Når jeg ikke har dusjet på 2-3 dager, så ser håret mitt veldig bra ut..

Problemet er jo at jeg helst vil dusje etter 2 dager, å da blir håret tørt igjen og står alle veier.

 

Har _mye_ hår, og det krøller seg.. Med untak av at jeg ikke dusjer på noen dager, da ser det veldig bra ut :p

 

Noen tips til noe å ha i håret for å gjøre det "skittent"? Har prøvd mye rart men det har egentlig ingen effekt på mitt hår uansett..

 

mvh.

Complexity

 

edit: når jeg sier mye hår, så mener jeg ikke langt da jeg klipper meg gjevnlig.. Men jeg har veldig tykt hår.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"No poo"-kuren, som går ut på at du ikke bruker sjampo eller andre hårprodukter mens du dusjer. I de første månedene vil håret bli veldig fettete, men så vil det bli blankt, naturlig og frisk etter et par måneder. Målet ditt er jo å forbli i denne "fettete"-perioden, og da kan du begynne å bruke sjampoo når håret ditt begynner å bli friskt, og deretter fortsette med "no poo"-kuren til håret blir fettete igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, får se om jeg tester ut dette. Har en del flass, å håper isåfall at det ikke forverrer det..

Finnes det en mild hår sjampo jeg kan bruke som ikke gjør håret knusktørt?

Du flasser nok mindre om du kutter ut sjampo. Sjampo er ofte det som forårsaker flass.
Lenke til kommentar

Bruker slik Head'n shoulders da alt annet gir meg hvite skuldre bare jeg snur på hodet :p

Men skal teste litt med å ikke bruke sjampo. Takker for tips :)

Slet også med flass før. Head and sholders hjalp delvis, men det var først når jeg gikk til innkjøp av skikkelig Redken shampoo beregnet for sår hudebunn at problemet ble borte permanent.

 

Sverger heretter til skikkelig shampoo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...