Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i markedsføring og ledelse 27 mai 2013.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå gjelder jo oppgaven "Kyst-Norge", men oppgaven nevner jo Bygde-Norge. Er ikke dette to litt forskjellige områder? Jeg syns forbredelsedelen formulerer dette litt dårlig. Læreren vår har sagt vi skal fokusere på kyst-norge, men ikke låse oss helt fast. Jeg har litt problemer med å se hva som er Kyst-Norge, når Bygde-Norge dras inn..? Så mitt spørsmål er egentlig, hvor og hva annser dere som Kyst-Norge? :)

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke helt at kampanjeplan vil være det mest aktuelle (uten at jeg skal være for sikker).

Slik jeg ser det, er dette mest aktuelt:

 

- Trender innenfor norsk næringsliv (markedsundersøkelse eller litt av konkurrentanalyse-kapitlet)

- bedrifters vekst og utvikling (ekspansjonsmatrisen)

- Konkurransemidlene produkt og markedskommunikasjon (merkevarebygging og markedskommunikasjon)

- Bærekraft i norsk næringsliv (bærekraftig forretningsdrift)

 

I tillegg står det nevnt flere ganger "personalets kompetanse", og jeg tror derfor at kapitlet om personalutvikling kan komme som en del av eksamen.

 

Den som kanskje er vanskeligst å vite noe ut ifra er "trender innenfor norsk reiseliv". Vanskelig å vite akkurat hvilket kapittel dette vil høre til.

 

For all del jeg utelukker ikke kampanjeplan, men jeg ville synes at det var rart å få det med tanke på budsjettering og med tanke på at det står svært lite som hinter til dette kapitlet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå gjelder jo oppgaven "Kyst-Norge", men oppgaven nevner jo Bygde-Norge. Er ikke dette to litt forskjellige områder? Jeg syns forbredelsedelen formulerer dette litt dårlig. Læreren vår har sagt vi skal fokusere på kyst-norge, men ikke låse oss helt fast. Jeg har litt problemer med å se hva som er Kyst-Norge, når Bygde-Norge dras inn..? Så mitt spørsmål er egentlig, hvor og hva annser dere som Kyst-Norge? :)

 

Kyst-Norge tar for seg både fjell, fjorder og hav. Alt ligger så tett. Det eneste jeg vil utelukke ut ifra at vi skal konsentrere oss om kystnorge er vel midt i innlandet. Det er altså etter min mening fullt mulig å ha aktiviteter i fjellet som en del av en kystbasert opplevelse.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg og en venninde arbeider sammen og prøver å skrive innledningen på forhånd,

så spørsmålet er om man kan stille med samme innledning?

 

Takk for svar! :)

 

En helt lik innledning vil nok bli plagiat, kan jeg tenke meg. Om ikke kunne jo mange ha levert akkurat helt lik eksamen? Prøv heller å formulere dere annerledes :) Dersom dere leverer kopi av noe som ligger offentlig på nettet fra før, eller leverer tidligere eksamensbesvarelser vil bli plagiat. Heldigvis blir ikke tidligere oppgaver du har levert på f. eks fronter eller itslearning regnet som plagiat..

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det er begge. Målgruppen er kjøpesterke personer fra 25-35 år og 50-70 år. Står ingenting om geografisk opprinnelse, men vil tro at det både er nasjonale og internasjonale forbrukere :)

 

Mulig det ja. Etter å ha søkt litt rundt så er jeg kommet frem til at nasjonale forbrukere er mer opptatt av å slappe av enn oppleve naturen og hva den kan tilby. Mens internasjonale forbrukere er stikk motsatt. Så om vi får begge må blir jo alle oppgavene egentlig litt delt?

Lenke til kommentar

Mulig det ja. Etter å ha søkt litt rundt så er jeg kommet frem til at nasjonale forbrukere er mer opptatt av å slappe av enn oppleve naturen og hva den kan tilby. Mens internasjonale forbrukere er stikk motsatt. Så om vi får begge må blir jo alle oppgavene egentlig litt delt?

 

Jo men jeg vil tro det det du har funnet om at nasjonaleforbrukere ønsker å slappe av kanskje gjelder ferie genrelt? eller tar jeg feil?

 

Jeg tenker at det vi får er noe slikt som et distriktshotell eller en annen reiselivsbedrift. Ut ifra dette kan man tenke over hva man ønsker dersom man drar til et slikt hotell i 3-4 dager. Jeg vil tro at de fleste da ønsker å ha et opplegg med opplevelser med naturen som "bakgrunn". Dersom folk kun ønsker å slappe av tror jeg det er få som ville valgt et distriktshotell ved en fjord eller ved kysten. Man kommer dit for en helhetlig opplevelse med for eksempel rafting, klatring, padling, eller andre sosiale sammenkomster med naturen som bakgrunn.

 

Enig?

Lenke til kommentar

Jo men jeg vil tro det det du har funnet om at nasjonaleforbrukere ønsker å slappe av kanskje gjelder ferie genrelt? eller tar jeg feil?

 

Jeg tenker at det vi får er noe slikt som et distriktshotell eller en annen reiselivsbedrift. Ut ifra dette kan man tenke over hva man ønsker dersom man drar til et slikt hotell i 3-4 dager. Jeg vil tro at de fleste da ønsker å ha et opplegg med opplevelser med naturen som "bakgrunn". Dersom folk kun ønsker å slappe av tror jeg det er få som ville valgt et distriktshotell ved en fjord eller ved kysten. Man kommer dit for en helhetlig opplevelse med for eksempel rafting, klatring, padling, eller andre sosiale sammenkomster med naturen som bakgrunn.

 

Enig?

 

Enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...