Gå til innhold

Hva er 2 og 3 skiftsarbeid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg vet, men hos firmaet jeg jobber for har vi ofte 3 skift når det er snakk om skiftarbeid. 1. skift er fra 07.00 til 15.00, 2. skift er fra 15.00 til 23.00 og 3. skift fra 23.00 til 07.00.

 

Om det er det som menes her, er jeg derimot usikker på. Var litt merkelig formulert. Hva slags arbeid er det snakk om?

Lenke til kommentar

Her er det som jeg fant av informasjon men det gir ikke så mye mening.

 

Dagen før 1. og 17. mai regnes ikke som lørdag eller helgedagsaften med mindre den faller på en slik dag. Det kan derfor arbeides til kl. 21.00 dagen før disse dagene.

I de tilfeller hvor arbeidet går som 2-skiftsarbeid eller 3-skiftsarbeid, som må innstille søn- og helgedager, kan arbeidet likevel holdes i gang til kl. 22.00 dagen før 1. og 17. mai.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Sida ein snakker om at ein kan holde arbeidet i gang til kvelden på dager før helligdag så har eg vanskelig for å forstå at det her er snakk om noke anna enn at:

Skift 1 er morgenskiftet.

Skift 2 er kveldsskiftet.

Skift 3 er nattskiftet.

Det eksakte tidspunktet for dei forskjellige skifta vil sjølvsagt variere frå arbeidsplass til arbeidsplass.

Lenke til kommentar

Min bror jobber på bedrift som er litt dynamisk ift arbeidsmengde, de har normalt 2 skift, og tider med stor pågang; 3 skift.

 

2 skift 1. vakt 06:00 - 14:00, 2.vakt 14:00 - 22:00, stengt 22:00 - 06:00

3 skift 1. vakt 06:00 - 14:00, 2.vakt 14:00 - 22:00, 3. vakt 22:00 - 06:00

 

Han sier at han normalt jobber 2 skiftsarbeid.

 

Kan det være det som menes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...