Gå til innhold

[Løst] Ekstremt tregt NGT i stavanger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan spå fremtiden, evt. bare synse med bakgrunn i 5000+ IDENTISKE situasjoner:

Du ringer NGT og de pinger routermodemet ditt, svartiden de ser er over 1000ms (som du også får på speedtest). For å eliminere bort evt. feilkilder hos deg (som du selv er ansvarlig for) så deaktiverer de WLAN og LAN i routeren din, og vips så svarer routeren på 1-40ms igjen (normalt på xDSL). De konkluderer altså helt korrekt med at du, eller dine, har P2P eller lignende trafikk gående non-stop på din linje, og dermed blir det stående igjen tilnærmet ingenting til surfing (eller speedtesting)..

 

Kort sammendrag: Deaktiver ALL Internettrafikk på ALLE enheter som er tilkoblet din Internettaksess, og se hvordan du plutselig får det du betaler for.. Evt. sløs mye tid på å hevde at du ikke er slik som alle andre med samme problemstilling, selv om du rent teknisk er like skyldig i brukerfeil som de andre..

Lenke til kommentar

Øyvind Skogseide: har hatt samme situasjon noen ganger, da spesielt i løpet av en periode over en helg tom mandag er typisk, hvor jeg har av/på eller totalt sammenhengede hele tiden over helgen, a rundt 72 timer flere tusen i ping, uten at jeg har noe nedlasting gående i det hele tatt.

Har canal digital så det er ikke bare nextgentel. Jeg vet og om andre som har hatt samme problem, og de har heller ingen nedlastinger på. Av og til hjelper det å resette modemet, men ikke alltid. Stort sett er det ikke noe mer jeg kan gjøre fra min ende, da support tlf er stengt, og de er inkompetente og kan ikke hjelpe heller. Som oftest kommer vel dette av enten store netflix lanseringer og lignende eller oppgraderinger på nettet etc. På det verste har jeg vært borti en 5000ms ping, med unntak av når nettet ikke fungerer i det hele tatt såklart, og det bare til oslo fra bergen..

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

På magisk hvis? Hva med å innrømme at du glemte å betale regningen og dermed ble strupt, og at du nå har fått den midlertidig gjenåpnet slik at du har 7 dager på å betale det som forfalt 17.04, altså fem(!) uker siden?

 

Husk forresten å betale både fakturaen som forfalt 17.04 og 17.05, for hvis du har noe som helst utestående når de 7 dagene er ute, så vil du blir helt stengt og da også bli fakturert gjenåpningsgebyr.

 

Kilde: Har tidligere jobbet der og kjenner igjen strupeprofilen som du oppnår ned (og nesten opp), men du trenger ikke være ansatt der for å vite at ngt alltid fakturerer rundt den 17 i hver måned og at de alltid venter 5 uker før de struper.

Endret av AnthonyEdwardS
Lenke til kommentar

Et øyeblikk trodde jeg du satt å røpte informasjon om kunden i full offentlighet :tease:

 

Jeg kom meg heldigvis bort ifra den bedriften og er på bedringens vei, men visse ting, som f.eks. strupeprofilen og månedlig rush av strupte kunder har jeg ikke klart å fortrenge helt enda, så jeg kjenner vel fortsatt lusa på gangen..

Lenke til kommentar

Hastigheten ved redusert hastighet vil være på 160/160 kbps, så det Anthony sier stemmer ikke :)

 

Stemmer vel det ja, men har også sett linjer ligge på den hastigheten når de har vært strupt selv om det skal være 160/160. Har jobbet det for ikke så lenge siden, men funnet annen plass nå.

Lenke til kommentar

 

 

Stemmer vel det ja, men har også sett linjer ligge på den hastigheten når de har vært strupt selv om det skal være 160/160. Har jobbet det for ikke så lenge siden, men funnet annen plass nå.

Alle ZyXEL-DSLAM'er i NGT fikk i 2011 (muligens 2012) endret 160_160 profilen til supper-limit 384/384 (men beholdt navnet pga fakturascriptene) fordi strupte kunder med gode/korte linjer fikk for høy SNR og i praksis ubrukelige (stengte) samband selv om det egentlig kun skulle ha lav hastighet pga betalingsmislighold. Er du tilkoblet Ericsson-DSLAM (fulgte med i Tele2-oppkjøpet) så er strup fortsatt 160/160..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...